Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
POVIJEST UMJETNOSTI - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Simel Pranjić, Sanja | 30 |
0 |
30 |
|
Vinković, Dajana | 0 |
0 |
30 |
Razumijevanje polideterminističkoga sklopa odnosa teorije i prakse odgoja i obrazovanja te suvremenih problema i kriza, kao i potreba za reformama. Studenti će ovladati znanjima iz područja teorije i prakse odgoja i obrazovanja te temeljnim znanjima i vještinama znanstveno-istraživačkog rada.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Antropološki pristup odgoju. Mjerilo uspješnosti u odgoju i obrazovanju. Odgoj – temeljna zadaća škole. Anarhistička implikacija odgoja. Odbojna i odgojna uloga rada. Radne vrednote i vrijednosne orijentacije prema radu. Obilježja mlade generacije. Pretpostavke za promjene u obrazovanju i znanosti. Djeca u riziku i rizično ponašanje. Suvremene ovisnosti bez droga. Funkcionalističke i pozitivističke interpretacije obrazovanja. Pristupi istraživanja vrednota. Etape istraživanja – interpretacija rezultata. Umreženi usamljenici. Temeljni problemi i prioriteti u reformi odgoja i obrazovanja. Što znači biti uspješan? Odnos prema trećoj životnoj dobi. Motivi za volontiranjem. Zadovoljstvo poslom i životom: indikatori. Rad kao preventivno i terapijsko sredstvo. Eksplicitne i implicitne vrednote. Realnost i temeljna načela demokracije. Dirigirani kaos i sukob civilizacija. Odgojna područja. Vođenje stvaralaštva u odgojnom procesu. Odgoj i komponente suštinskog učenja. Pozitivne emocije i humor u odgojnom procesu. Pozitivna orijentacija u odgoju. Odgoj pozitivne slike o sebi. Izvorna pedagogijska perspektiva, odgojna nastava.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | razlikovati osnovne pedagoške pojmove | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
izlaganje rasprava analiza primjera |
slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | opisati važnost istraživanja pedagoške praske i odgojnih iskustava za uspostavljanje kvalitetnije pedagogijske teorije | aktivnost u nastavi seminarski rad |
izlaganje suradničko učenje pedagoška radionica |
slušanje izlaganja, analiza primjera, uvježbavanje pedagoških kompetencija | koristiti se pedagogijskim spoznajama u nastavničkom radu | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
izlaganje suradničko učenje pedagoška radionica |
slušanje izlaganja, analiza primjera | interpretirati mjerila uspješnosti u odgoju i obrazovanju | aktivnost u nastavi pismeni ispit |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganje, sustavno opažanje i zaključivanje, proučavanje literature i bilježaka | razlikovati implicitne i eksplicitne vrijednosti u odgoju | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
izlaganje suradničko učenje modeliranje ponašanja video |
slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka, opservacijsko učenje | identificirati rizična ponašanja mladih i njihovu prevenciju | aktivnost u nastavi pismeni ispit |
predavanje rasprava |
slušanje izlaganja, proučavanje literature i bilježaka | razlikovati pozitivističke i funkcionalističke interpretacije obrazovanja | aktivnost u nastavi seminarski rad pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični zadatak
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1,5 | 25% |
Pismeni ispit | 1,5 | 25% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 25% |
Praktični zadatak | 1,5 | 25% |
U oblikovanju konačne ocjene 40% ocjene nosi praktični zadatak, a 60% ocjene pisani ispit.
Studenti su obvezni pohađati 70% održanih nastavnih sati. Ako student ima 5 ili više izostanaka (jedan izostanak iznosi 2 nastavna sata), neće dobiti potpis, kao ni ukoliko ukupno ostvari manje od 40% ocjene. Prepisivanje tijekom ispita kažnjava se oduzimanjem ispita bez mogućnosti ponovnog pisanja i za taj ispit student dobiva ocjenu 0%.
1. Bognar, B., i Simel, S. (2013). Filozofska polazišta pozitivne pedagogije. Metodički ogledi, 20(1), 137–168.
2. Bognar, B. (2015). Čovjek i odgoj. Metodički ogledi, 22(2), 9-37.
3. Bognar, L. (2001). Metodika odgoja. Osijek: Pedagoški fakultet.
4. Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016). Pedagogija za učitelje i nastavnike. Zagreb: Školska knjiga, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Studentska anketa.