Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
POVIJEST UMJETNOSTI - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Žižanović, Senka | 30 |
0 |
30 |
|
Vinković, Dajana | 0 |
0 |
30 |
Objasniti osnovne teorijske i praktične pristupe obrazovanju i nastavi, temeljne didaktičke pojmove, kurikulumski pristup planiranju i programiranju odgojno-obrazovnog procesa, razvijati kompetencije studenata za pripremu, organizaciju, ostvarivanje i (samo)evaluaciju nastavnoga procesa, podupirati aktivnu nastavu i cjeloživotno učenje, usmjerenost na cjelovit razvoj učenika i individualni pristup, kritički i stvaralački odnos prema didaktičkoj teoriji i praksi, povezivati znanja, vještine i sposobnosti sa životom i školskom praksom.
Povijesni razvoj, teorijski pristupi i osnovni didaktički pojmovi.
Ciljevi, zadaci i sadržaji odgoja i obrazovanja. Ishodi učenja. Bloomova taksonomija odgojno-obrazovnih ciljeva.
Pedagoške kompetencije suvremenog nastavnika.
Kurikulum – temeljni pristupi, vrste kurikuluma, kurikulumski krug. Nacionalni okvirni kurikulum. Školski kurikulum. Skriveni kurikulum.
Planiranje i programiranje odgojno-obrazovnog procesa (kurikulumski pristup). Godišnji izvedbeni kurikulum.
Dinamika i tijek odgojno-obrazovnog procesa. Nastavne etape. Priprema za nastavni sat.
Socijalni oblici rada u nastavi. Suvremene nastavne strategije i metode. Suradničko učenje. Aktivno učenje kao polazište suvremene nastave. Načela i principi suvremene nastave. Problemsko i istraživačko učenje. Projektna nastava. Integrirano učenje. Kreativne tehnike u nastavi. Razvoj kritičkog mišljenja u nastavnom procesu. Emocije u nastavi.
Vrednovanje u odgoju i obrazovanju (tradicionalno i suvremeno).
Odgojno-obrazovna klima. Školska ekologija. Mediji u odgoju i obrazovanju. Nastavna komunikacija. Interaktivnost nastave.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
diskusijska predavanja, interaktivna predavanja |
slušanje izlaganja, rasprava, uspoređivanje pojmova i teorija |
kritički prosuđivati temeljne pojmove didaktike, različite didaktičke teorije, pravce i modele te čimbenike koji utječu na nastavno okruženje | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
interaktivna predavanja, seminarska nastava samostalni istraživački zadatak, suradničko učenje, rad na tekstu |
izrada sastavnica programa, analiza primjera, uvježbavanje pedagoških i didaktičkih kompetencija | izraditi nastavni plan i program uvažavajući kurikulumski pristup nastavi | aktivnost studenata u nastavi, pismeni i usmeni ispit |
suradničko učenje, prikaz primjera, radionica, samostalni istraživački zadatak, seminarsko izlaganje | analiza primjera, timska izrada pripreme, simulacija, praktični zadatak (praktična primjena putem metoda), uvježbavanje pedagoških i didaktičkih kompetencija |
kreirati nastavni sat primjenom suvremenih nastavnih strategija i metoda | aktivnosti studenata u nastavi, portfolio, pismeno izvješće, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, suradničko učenje, prikaz primjera | slušanje izlaganja, analiza primjera, aktivno sudjelovanje, uvježbavanje pedagoških i didaktičkih kompetencija | pravilno formulirati cilj i ishode učenja | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, suradničko učenje, analiza literature |
aktivno sudjelovanje, simulacija, analiza primjera, rasprava, uvježbavanje pedagoških i didaktičkih kompetencija | izabrati socijalne oblike rada, različite nastavne metode i suvremenu obrazovnu tehnologiju u skladu s načelima nastave usmjerene na učenika | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni i usmeni ispit |
seminarsko izlaganje, rad na tekstu, grupna rasprava, analiza literature | aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, sustavno opažanje, samostalna analiza literature | izraditi materijal za samostalno učenje |
portfolio, pismeni i usmeni ispit |
predavanje, radionica, suradničko učenje | aktivno sudjelovanje, praktična primjena na primjeru, kritička analiza tehnika ocjenjivanja i procjenjivanja | primijeniti tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika |
portfolio, pismeno izvješće, pismeni i usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Uz pohađanje nastave u oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnosti na nastavi vezane za kritički osvrt, pripremu za nastavni sat, seminarski rad te pismeni ispit: 50 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskih aktivnosti, a 50 % konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita.
Obveze studenata:
Aktivno sudjelovati u nastavi glede kontinuiranog praćenja i ocjenjivanja, napisati i prezentirati seminarski rad (teorijski i praktični zadatak), napisati kritički osvrt o kompetencijama suvremenog nastavnika, izraditi pripremu za nastavni sat te pristupiti završnom ispitu (pismeno, usmeno).
Kontinuirana komunikacija nastavnika sa studentima, kontinuirana i završna evaluacija studenata i nastavnika na kraju nastave te anonimna studentska anketa na razini Fakulteta i Rektorata.