Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Galić, Silvija | 0 |
0 |
0 |
|
Glavaš, Amanda | 0 |
15 |
15 |
Cilj kolegija je osposobiti studente za odgovorno, sigurno i učinkovito upotrebljavanje interneta. Ono između ostalog podrazumijeva: pretraživanje i dijeljenje informacija te vrednovanje i kritičko promišljanje o istima, osposobljavanje studenata za kritičko korištenje umjetnih inteligencija uz poštovanje etičkih načela, korištenje e-usluga poput e-građana, e-dnevnika i sl. Cilj ovog kolegija je i naučiti studente što su osobni podatci i kako ih zaštititi, koja su autorska prava i kako ih zaštititi, što su digitalni tragovi i digitalni otpad, kako se zaštititi od prijevara (npr. phishing) i zloćudnih programa, prijetnji i elektroničkoga nasilja, učiti o netiquettu i suradnji u virtualnoj zajednici itd.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
seminari i radionice, vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Aktivno slušanje i vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima | Zaštiti svoje osobne podatke, elektronički identitet i računalo. | Kontinuirana provjera znanja. Praktični rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Grupni rad, rad na tekstu, diskusija i aktivno slušanje. Vježbanje praktičnih zadataka na stvarnim primjerima. | Prepoznati i analizirati opasnosti i elektroničko nasilje u digitalnom okruženju. | Kontinuirana provjera znanja. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Izrada praktičnog rada i demonstriranje. |
Primijeniti pravila sigurnog korištenja i netiquette. |
Kontinuirana provjera znanja. Praktični rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Metoda rada na tekstu, vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima, rad u paru, diskusija. |
Razlikovati odgovorno od neodgovornog ponašanja u digitalnom okruženju u svrhu zaštite osobnih podataka, autorskih prava i digitalnoga ugleda. |
Seminarski rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Metoda čitanja i rada na tekstu, diskusija i aktivno slušanje. | Kritički promišljati o korištenju digitalne tehnologije, posebno umjetne inteligencije. | Kontinuirana provjera znanja. Seminarski rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima. | Koristiti digitalne tehnologije, posebno umjetne inteligencije, u skladu s etičkim načelima |
Praktični rad. Aktivnost u nastavi. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Aktivno slušanje i sudjelovanje u razgovoru. | Objasniti postupke zbrinjavanja elektroničkog otpada i ulogu digitalnih tragova. | Kontinuirana provjera znanja. Seminarski rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima. | Surađivati u virtualnoj zajednici. |
Kontinuirana provjera znanja. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima. | Otvoriti i upravljati virtualnom zajednicom. |
Kontinuirana provjera znanja. Praktični rad. |
Seminari, vježbe, samostalni zadaci | Vježbanje praktičnih zadataka na realnim primjerima. | Učinkovito se koristiti e-uslugama. | Kontinuirana provjera znanja. Praktični rad. Aktivnost u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Usmeni ispit | 0 | 0% |
Tijekom semestra kontinuirano će se provoditi provjera znanja u obliku samostalnog izvršenja zadataka, pisanja i izlaganja seminara kojima će se prikupljati bodovi. Prikupljeni bodovi poslužit će formiranju ocjene umjesto pisanog ispita. Zadatci koji se samostalno izvršavaju nose 55% bodova, a obveze vezane za seminarski dio 45% ukupnog broja bodova. Nakon odslušanog kolegija, ukoliko netko od studenata ne prikupi dovoljan broj bodova ili nije zadovoljan dobivenom ocjenom, upućuje se na pisani i usmeni ispit. Napisan i izložen seminarski rad preduvjet je za izlazak na pisani ispit.
Pohađanje i aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja ili ispit, Seminarski rad
Velki, T., & Šolić, K. (Ur.). (2018). Priručnik za informacijsku sigurnost i zaštitu privatnosti. Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti. Preuzeto s https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:26964
CARNet (2017) Zaštita digitalnog sadržaja i
pojedinca u digitalnom
okruženju. Preuzeto s: https://pilot.e-skole.hr/wp-content/uploads/2018/08/Prirucnik_Zastita-digitalnog-sadrzaja-i-pojedinca-u-digitalnom-okruzenju.pdf (Pristupljeno 28.3.2024.)
Ćukušić, M. & Jadrić, M. (2015). IT-sigurnost: priručnik za polaznike. Zagreb:
Sveučiište u Zagrebu Sveučilišni računski centar
Birkić, T. et al. (2017). Sustav za e-učenje Merlin: priručnik za nastavnike.
Zagreb: Sveučiište u Zagrebu Sveučilišni računski centar
https://repozitorij.srce.unizg.hr/islandora/object/srce%3A180/datastream/FILE0/view (pristupljeno 25.3.2024.)
1. Filtriranje web sadržaja. CCERT-PUBDOC-2009-01-252, https://www.cis.hr/www.edicija/LinkedDocuments/CCERT-PUBDOC-2009-01-252.pdf , siječanj 2009.
2. Andress, J. (2014). The Basics of Information Security: Understanding the
Fundamentals of InfoSec in Theory and Practice (2nd ed.). Rockland, MA:
SyngressMeeuwisse, R. (2017). Cybersecurity for Beginners (2nd ed.).
London: Cyber Simplicity
3.Bača, M. (2004) Uvod u računalnu sigurnost. Zagreb: Narodne novine.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu sa sveučilišnim Pravilnikom o studijima i studiranju i Pravilnikom o ustroju i djelovanju sustava za osiguranje kvalitete Sveučilišta.