Kulturoznanstvo Njemačke

 

Naziv kolegija:
Kulturoznanstvo Njemačke
Šifra ISVU:
271915
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
1.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Gittel, Ina
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Kolegij daje najznačajnije informacije o politici, gospodarstvu, društvu, kulturi i povijesti Njemačke. Studenti će biti izloženi različitim izvornim tekstovima i medijima kako bi se razvio kritički stav prema referentnim kulturama Njemačke.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

  • protumačiti najznačajnije teorije kulturnih znanosti
  • kritički i obrazloženo svrstati vrijednosti, stavove i razmišljanja o referentnim njemačkim kulturama prilikom suočavanja s tekstovima i medijima
  • procijeniti postojeće misaone i značenjske konstrukcije u kontekstima njemačkoga govornog područja
  • preispitati vlastite i nove obrasce tumačenja i diskursne pozicije
  • primijeniti društveno-kulturalno orijentacijsko znanje
  • smjestiti informacije o politici, društvu, kulturi i povijesti Njemačke u aktualni globalni kontekst
  • u zadanim situacijama primijeniti socijalne vještine.

Sadržaj predmeta:

Na kolegiju će se studenti upoznati s osnovnim teorijama kulturnih znanosti. Na temelju odabranih tekstova i drugih izvora informacija o Njemačkoj studenti će biti suočeni s učestalim motivima, stereotipima i multipolarnim kulturnim perspektivama. Bit će obrađene najvažnije informacije iz područja politike, gospodarstva, društva, kulture i povijesti Njemačke pri čemu će studenti zauzeti kritički stav prema obrađenim temama. U tekstovima obrađene vrijednosti i stavovi smjestit će se u širi društveni okvir s ciljem preispitivanja postojećih misaonih i značenjskih konstrukcija. Na temelju različitih problemskih zadataka studenti će razviti vlastite misaone strukture. Stečena društveno-kulturna znanja primijenit će se u simuliranju realnih situacija.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
zadatci koji potiču na produkciju čitanje, pisanje, istraživanje na zadanu temu primijeniti društveno-kulturalno orijentacijsko znanje referat
zadatci koji potiču na produktivnost tekstove kreativno obraditi, nastaviti i sl. procijeniti postojeće misaone i značenjske konstrukcije u njemačkim kontekstima aktivnost na nastavi
zadatci koji potiču na produktivnost tekstove kreativno obraditi, nastaviti i sl. preispitati vlastite i nove obrasce tumačenja i diskursne pozicije aktivnost na nastavi
zadatci koji potiču na aktivnost razumjeti kulturnu situaciju, reflektirati vlastitu ulogu procijeniti postojeće misaone i značenjske konstrukcije u kontekstima njemačkoga govornog područja aktivnost na nastavi, usmeni ispit
rasprava čitanje novinskih članaka, priprema i držanje usmenog izlaganja, slanje kratkih poruka smjestiti informacije o politici, društvu, kulturi i povijesti Njemačke u aktualni globalni kontekst referat, usmeni ispit
rasprava čitanje novinskih članaka, priprema i držanje usmenog izlaganja, slanje kratkih poruka primijeniti društveno-kulturalno orijentacijsko znanje referat,
usmeni ispit
usmeno izlaganje sudjelovanje u raspravi, zauzimanje stava o određenoj temi smjestiti informacije o politici, društvu, kulturi i povijesti Njemačke u aktualni globalni kontekst aktivnost na nastavi
usmeno izlaganje sudjelovanje u raspravi, zauzimanje stava o određenoj temi u zadanim situacijama primijeniti socijalne vještine aktivnost na nastavi
esej priprema kritičke analize medijskog prikaza određene teme kritički i obrazloženo svrstati vrijednosti, stavove i razmišljanja o referentnim njemačkim kulturama prilikom suočavanja s tekstovima i medijima esej

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,5 0%
Esej 0,75 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Referat 0,75 0%
Usmeni ispit 0,25 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Aktivnost na nastavi 20 %, esej 30 %, referat 20 %, usmeni ispit 30 %.

Ako je student iz aktivnosti na satu ostvario ocjenu dobar (3), iz eseja vrlo dobar (4), iz referata vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita dobar (3) konačna ocjena izračunava se prema formuli (3 x 0,2) + (4 x 0,3) + (4 x 0,4) + (3 x 0,3) = 0,6 + 1,2 + 1,6 + 0,9 = 4,3.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ako je student iz aktivnosti na satu ostvario ocjenu dobar (3), iz eseja vrlo dobar (4), iz referata vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita dobar (3) konačna ocjena izračunava se prema formuli (3 x 0,2) + (4 x 0,3) + (4 x 0,4) + (3 x 0,3) = 0,6 + 1,2 + 1,6 + 0,9 = 4,3.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Obvezno pohađanje nastave, min. 70 %. Redovito i aktivno sudjelovanje na nastavi. Redovito i pravovremeno izvršavanje pisanih i usmenih zadataka.

 

 

Obavezna literatura:

Materijali uručeni na nastavi.

Dopunska literatura:

Claus Altmayer (Hrsg.), Mitreden. Diskursive Landeskunde für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache, Stuttgart, 2016.

Axel Schildt, Detlef Siegfried, Deutsche Kulturgeschichte. Die Bundesrepublik von 1945 bis zur Gegenwart, München, 2009.

Étienne François, Hagen Schulze (Hrsg.), Deutsche Erinnerungsorte I – III, München, 2001.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne povratne informacije na konzultacijama, sveučilišna studentska anketa.

Ostale informacije: