Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lacović, Darko | 15 |
0 |
15 |
Predmet ima za cilj upoznati studente s kontemplativnim praksama i iskustvima koje im mogu pomoći da se suoče s prevelikom količinom informacija koje se pojavljuju na internetu ili preko masovnih i društvenih medija. Također, studenti se upoznaju s različitim izazovima i problemima koji proizlaze iz prezasićenosti informacijama, fragmentiranja pažnje i multitaskinga u svrhu ostvarivanja digitalne dobrobiti tijekom studija i na budućem radnom mjestu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Opis i analiza ključnih koncepata i pojmova – prezasićenost informacijama (information overload), multitasking, fragmentacija pažnje, kontemplacija, usmjerena svjesnost (mindfulness), digitalna dobrobit (digital well-being). Odnos između informacije i kontemplacije. Kontemplativne prakse (npr. meditacija, ples, pjevanje) i kontemplativna iskustva (svjesnost, prisutnost, pažnja, koncentracija, tišina, spoznaja, mudrost i sl.). Logoterapijske tehnike (samonadilaženje, paradoksalna intencija, derefleksija) i smisao života. Hagioterapija i duhovno zdravlje. Biblija i zdravlje duše. Pismenost o mentalnom zdravlju (mental health literacy). Stoicizam i razvijanje mentalne otpornosti. Biblioterapija i programi vođenog čitanja. Minimalizam pri korištenju digitalne tehnologije i digitalna detoksikacija. Utjecaj digitalne tehnologije i društvenih mreža na zdravlje. Digitalni alati i aplikacije za koncentraciju i pozornost.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminari | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature | objasniti različite kontemplativne prakse i iskustva te koncepte prezasićenosti informacijama i digitalne dobrobiti | pisani ispit, seminarska raspravišta |
predavanje, seminari | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, sudjelovanje u raspravi | utvrditi značaj kontemplativnih praksi i iskustava za suočavanje s prevelikom količinom informacija | pisani ispit, seminarska raspravišta |
predavanje, seminari, samostalni zadaci | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature, sudjelovanje u raspravi, samostalni rad | diskutirati kontemplativne prakse i iskustva za digitalnu dobrobit u akademskom radu | seminarska raspravišta, provjera usvojenih vještina |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena pismenog ispita i seminarskog rada. Ocjena kolegija računa se na temelju procjene sljedećih elemenata: 50% (100 ocjenskih bodova) pismeni ispit, 50% (100 ocjenskih bodova) seminarski rad.
Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena pismenog ispita i seminarskog rada. Ocjena kolegija računa se na temelju procjene sljedećih elemenata: 50% (100 ocjenskih bodova) pismeni ispit, 50% (100 ocjenskih bodova) seminarski rad.
Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Kontinuirano prisustvovanje nastavi (min. 70%); aktivno i konstruktivno sudjelovanje u seminarskim raspravama; redovno praćenje literature; održano seminarsko izlaganje; polaganje završnog pismenog ispita.
Case, D. O. Looking for information: A survey of research on information seeking, needs, and behavior. Emerald Group Publishing, 2007. (odabrana poglavlja)
Digital well-being. https://hpdp.gov.mt/hpu/digital_well_being
Gorichanaz, T.; K. F. Latham. Contemplative aims for information. // Information Research 24, 3 (2019). http://InformationR.net/ir/24-3/paper836.html
Newport, C. Digitalni minimalizam: kako živjeti smisleno i usredotočeno u svijetu prepunu ometanja. Split: Verbum, 2022.
Sabljak, Lj. Knjiga i kako je čitati: priručnik za vođeno čitanje (biblioterapiju). Zagreb: Medicinska naklada, 2022.
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.