Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dagen, Tomislav | 30 |
0 |
15 |
Suočeni smo sa činjenicom da mediji i društvene mreže svojom brzinom protoka informacija utječu na naše živote te nas isti svakodnevno zatrpavaju temama političkog i pravnog sadržaja naglašavajući da su to teme od javnog interesa. U takvom protoku informacija izloženi smo pojmovima političkog, ali i pravnog, sadržaja za koje nismo sigurni razumijemo li iste. Da bismo razumjeli i formirali vlastita mišljenja, kritička razmišljanja, participirali u političkom životu, poznavali politički sustav države, političke i pravne okvire participiranja građana u političkom djelovanju, izabrali vlast tj. u potpunosti apsorbirali demokraciju u punom smislu riječi, potrebna je politička pismenost. U tom smislu politička pismenost predstavlja skup političkih kompetencija potrebnih za uspješno djelovanje građana/čovjeka pojedinca u demokratskom društvu. Visoka razina političke pismenosti doprinosi dosljednosti i stabilnosti političkih stavova građana, osobito u kontekstu poznavanja uloga i dometa djelovanja političkih institucija i procesa. Stoga je cilj kolegija potaknuti političku pismenost među studentima jer isti imaju važnu ulogu i imperativ su očuvanja i daljnjeg osnaživanja demokratskih vrijednosti na hrvatskom i europskom političkom/društvenom obzorju.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Seminari |
Prisutnost na nastavi, predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova, seminari | objasniti različite političke ideje i vrijednosti |
Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminari |
Istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada i prezentacija seminarskog zadatka | objasniti različite političke sustave, izborne procese te trodiobu vlasti primijeniti političke pojmove, činjenice i kategorije za kritičko izražavanje političkih stavova i mišljenja |
Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminari |
Priprema za provjeru znanja, konzultacije, usmena provjera | steći sposobnost za donošenje odluka o društvenoj i političkoj zajednici |
Aktivnost u nastavi |
Predavanje Seminari |
Predavanje, analitičko iznošenje istraživanja, seminari | podići svijest o ulozi i odgovornosti pojedinca u kreiranju državne politike | Aktivnost u nastavi Seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Pismeni ispit 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
OBVEZE STUDENATA Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), sudjelovati u radu na satu. Redovito pohađanje nastave vrednuje se na temelju evidencija o sudjelovanju studenata na nastavi. Studenti su dužni i izraditi izložiti seminarski rad kojim će demonstrirati razumijevanje usvojenog sadržaja. Ispit.
Axford, B., Browning, G. K., Huggins, R., Rosamond, B., Turner, J.; Uvod u politologiju, Politička kultura, Zagreb, 2002
Milardović, A.; Uvod u politologiju, Sveučilište Sjever, Koprivnica, 2014.
Zakošek, N.; Politički sustav Hrvatske, Fakultet političkih znanosti, Zagreb, 2002.
Nohlen, D.; Politološki rječnik – država i politika, Pan Liber, Osijek-Zagreb, Split, 2001.
Zakon o političkim strankama, „Narodne novine”, br. 76/93., 111/96., 164/98., 36/01. i 28/06.
onlinE
Kasapović, M.; Demokratska tranzicija i političke stranke: razvoj političkih stranaka i stranačkih sustava u Istočnoj Europi, Fakultet političkih znanosti, Zagreb, 1996
Zakon o udrugama, „Narodne novine”, br. 74/14., 70/17., 98/19., 151/22.
Čular, G.; Vrste stranačke kompeticije i razvoj stranačkog sustava, u: Kasapović, Mirjana (ur.): "Hrvatska politika 1990.-2000.: Izbori, stranke i parlament u Hrvatskoj"; Fakultet političkih znanosti (2001), str. 123-146
online
Vukadinović, R., Čehulić, L.; Politika europskih integracija, Naklada Ljevak, 2011.
Ravlić, S.; Političke ideologije – ideje, tipovi, akteri, Plejada, 2022.
Izborno zakonodavstvo u Republici Hrvatskoj: Zakon o izboru predsjednika Republike Hrvatske, Zakon o izbora zastupnika u Hrvatski sabor, Zakon o izboru članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske, Zakon o lokalnim izborima
online
Grubiša, D., Beširević, N. i Špehar, H. (ur.); Politički sustav Europske unije i europeizacija hrvatske politike, Fakultet političkih znanosti, Zagreb, 2012.
Vujčić, Vladimir; Političke obveze građana u demokraciji i političko obrazovanje, Politička misao, Vol. XLIV, (2007.), br. 4, str. 17–34
online
Prezentacija predavanja
Weber, M.: Politika kao poziv, Jesenski Turk, Zagreb, 2006
Bežovan, G., Matančević, J.: Civilno društvo i pozitivne promjene, Školska knjiga, Zagreb, 2017.
Smerdel, Branko; Ustav, populizam i kraj liberalne demokracije – „Referendumanija” ugrožava temelje ustavnog poretka, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, god. 56, 4/2019, str. 761-784.
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.