Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vrbešić-Ravlić, Narcisa | 30 |
0 |
15 |
Cilj ovog kolegija je razvijanje općih znanja studenata o ljudskim pravima kao korpusa znanja koji će, kroz obradu definicija i podjele ljudskih prava, te sustava njihove zaštite, dati specifične kompetencije u prepoznavanju razvoja koncepta ljudskih prava te problematike vezane uz to. Temeljem prepoznavanja zajamčenih ljudskih prava studenti će moći prepoznati i argumentirati potrebu zaštite ugroženih ljudskih prava. Studenti će kroz prepoznavanje zakonodavnog okvira u razvoju temeljnih i općih saznanja o ljudskim pravima razvijati sposobnost povezivanja prezentiranih i stečenih znanja kroz pravni i institucionalni okvir zaštite ljudskih prava na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Kroz ovaj će se kolegij razvijati specifične kompetencije u mogućnosti primjene prethodno stečenih znanja te analitičkog i komparativnog pristupa zakonodavnih okvira na svim razinama kao mogućnost prepoznavanja osnovne problematike i pristupa zaštiti ljudskih prava. Nakon prihvaćenih i stečenih znanja ista će moći samostalno razvijati te ih kritički reflektirati u zaštiti ljudskih prava.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvod u temeljne pojmove ljudskih prava: povijesni razvoj, pojmovi, upoznavanje s konceptom ljudskih prava, stečena ili postojeća.
Teorije nastanka i izvora ljudskih prava. Povijesna uporišta u utemeljenju ljudskih prava.
Upoznavanje s pojmom univerzalnosti ljudskih prava.
Pregled kategorizacija ljudskih prava, sustava ljudskih prava te upoznavanje s generacijama ljudskih prava.
Ljudske slobode i prava.
Upoznavanje sustava zaštite ljudskih prava. Nacionalna i međunarodna zaštita, osnovni mehanizmi zaštite i
institucije.
Pregled i analiza zakonodavnog okvira zaštite RH, EU i međunarodne zaštite.
Zaštita ljudskih prava kroz Ustav RH, zakonodavni okvir, međunarodne instrumente za zaštitu ljudskih prava u kojima je RH stranka.
Opća deklaracija o ljudskim pravima.
Upoznavanje s paralelnom zaštitom ljudskih prava kroz institucije i zakonodavne okvire na nacionalnoj razini (ustavi), Europske unije i Ujedinjenih naroda.
Upoznavanje s vrstama ljudskih prava: pravo na život, zabrana mučenja, nečovječnog i ponižavajućeg postupanja i kažnjavanja, pravo na slobodu i sigurnost, pravo na pravični kazneni postupak, pravo na poštivanje privatnog i obiteljskog života, doma i dopisivanja, pravo na slobodu izražavanja, zabrana diskriminacije, vjerske slobode...
Obveze država, institucija, pojedinaca na poštivanje odredbi o zaštiti ljudskih prava.
Primjeri i analiza kršenja ljudskih prava, prepoznavanje sustava zaštite na svim razinama, uloga pojedinca, uloga države, uloga međunarodne zajednice.
Primjeri sudske prakse u zaštiti ljudskih prava. Europski sud za ljudska prava.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
---|---|---|---|---|
Predavanje, razgovor, rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Imenovati i povezati osnovne pojmove ljudskih prava | Aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava | |
|
Slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava | Argumentirati doprinos razvoja ljudskih prava za važnost razvoja temeljnih sloboda | Aktivnost studenta na nastavi, kolokvij | |
Predavanje, suradničko učenje, grupna rasprava |
|
Opisati koncept zaštite ljudskih prava i zakonske regulative uz primjere | Aktivnost studenta na nastavi, kratki prikaz slučaja | |
Predavanje, grupna rasprava, čitanje i analiza primjera, debata |
Slušanje izlaganje, analiza literature i primjera, rasprava |
Argumentirano izražavati i primijeniti relevantne stavove utemeljene na nacionalnoj i međunarodnoj zakonodavnoj zaštiti | Samostalno istraživanje/projektna aktivnost |
|
Projektno istraživanje, analiza sadržaja, suradničko učenje |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema, izrada projekta, suradnja | Prepoznati obveze u pravnim propisima i povezati u cjeloviti proces pronalaska rješenja zaštite ljudskih prava u sustavu | Aktivnost studenta na nastavi, kratki kviz provjere, kolokvij |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,18 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnost na nastavi, seminarski rad, dva kolokvija i pisani ispit: 10% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti na nastavi, 40% ocjene je kvaliteta seminarskog rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz kontinuirane provjere znanja (dva kolokvija).
2. Batistić Kos V., (2012.). Pozitivne obveze prema Europskoj konvenciji za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, Narodne novine, Zagreb (odabrana poglavlja)
Usmeni razgovori sa studentima. Kratke evaluacije. Provođenje ankete o razumijevanju i kvaliteti sadržaja kolegija.