Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Varga Oswald, Tina | 15 |
0 |
30 |
Predmet Popularna književnost temelji se na proučavanju književnopovijesnih i književnoteorijskih rasprava o lakoj i teškoj književnosti, kao i analiziranju i interpretiranju popularnih književnih djela. Žanrovi/ tipovi u kojima se osobitosti trivijalne književnosti mogu prepoznati su uglavnom krimić, ljubić, triler, mistika, fikcija, SF, horor, povijesne sapunica, putopisne sapunice, biografije slavnih i bogatih, self-help, lite-lit, led-lit, chick-lit, religijske sapunice. Poteškoće određenja književnosti koja je prilagođena ukusu svih slojeva publike proizlaze iz terminoloških nejasnoća, ali i razloga goleme popularnosti trivijalne književnosti tj. njezine namjere. Zabavljačka namjera zahtijeva lakoću čitanja, poznatu tematiku i napor da se izbjegne dosada uvjetovana sličnošću s ustaljenim ritmom svagdašnjeg života. Kritičko razmatranje znanstvene literature u analizi i interpretaciji književnih djela služi kao paradigma za razumijevanje razlike u recepciji na kojoj počiva institucija književnosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
interpretirati i analizirati književna djela u kontekstu popularne književnosti
1. Popularna književnost: raslojavanje književnosti
2. Žanrovska određenja (Izbor: krimić, ljubić, triler, mistika, fikcija, SF, horor, povijesne sapunica, putopisne sapunice, biografije slavnih i bogatih, self-help, lite-lit, led-lit, chick-lit, religijske sapunice)
3. Laka i teška književnost
4. Postoji li trivijalna književnost?
5. Trivijalna književnost i svakodnevni život
6. Ukus i novi mediji
7. Zabavna i dosadna književnost
8. O usponu i slomu komunikacije
9. O ekranu i knjigama
10. O relativizmu ukusa
11. Sudbina književnosti
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - književnopovijesno i književnoteorijski odrediti pojam popularne književnosti | aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - razlikovati laku i tešku književnost | aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - opisati problem raslojavanja književnosti | aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - opisati postupak klasifikacije i valorizacije trivijalne književnosti | aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
Predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - razlikovati odrednice prepoznatljivih žanrova popularne književnosti | aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
seminari i radionice multimedija i mreža |
suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, javni govor, prezentacija | - opisati književni, kulturni, povijesni i društveni kontekst autora i književnog djela | referat aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
seminari i radionice multimedija i mreža |
suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, javni govor, prezentacija | - interpretirati književna djela u kontekstu popularne književnosti | referat aktivnost u nastavi kontinuirano provjeravanje znanja |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Referat | 1,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata i ocjena aktivnosti na satu: 80% konačne ocjene čini ocjena iz referata, a 20% konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti na satu.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: referat 80, a aktivnosti na satu 20 bodova. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60–69 ocjenskih bodova (60%–69%) = dovoljan (2), 70–79 ocjenskih bodova (70%–79%) = dobar (3), 80–89 ocjenskih bodova (80%–89%) = vrlo dobar (4), 90–100 ocjenskih bodova (90%–100%) = izvrstan (5).
Lektira (izbor)
Lektira će se revidirati svake akademske godine u skladu s novitetima na tržištu.
Studentska sveučilišna anketa.
Redovito pohađanje predavanja i seminarske nastave. Prezentacija seminarskog rada. Sustavno čitanje književnih djela. Pismeni ispit iz područja znanstvene literature i pripadajućih književnih djela. Usmeni ispit.