Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
FILOZOFIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dremel, Anita | 30 |
0 |
15 |
Cilj je omogućiti studentima da razumiju fenomenologiju umjetnosti u društvenom kontekstu, njezinu ulogu u strukturaciji društvene svijesti kao i, povratno, oblikovanost društvenom strukturom. Cilj je da studenti razviju kompetencije analize, interpretacije, objašnjenja, oprimjerenja i usporedbe teoretičara, pojmova i pristupa u istraživanju odnosa društva i različitih oblika i aspekata umjetničkog stvaranja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Uvod u određenje odnosa sociologije i umjetnosti
Klasična sociologija i umjetnost – Marx, Weber, Durkheim, Simmel
Socijalna i kulturna povijest i sociologija
Estetske teorije
Romanse i ženska književnost; etnografski zaokret u interpretaciji
Kazalište i sociologija
Vizualna umjetnost i sociologija
Glazba i sociologija
Socijalno angažirana umjetnost: primjeri i slučajevi; feminizam, umjetnost i sociologija
Kritička teorija: Frankfurtovci i kritika masovne kulturne industrije; Bourdieu polje, habitus i praxis; Foucault
Kulturalni studiji i raslojavanje kulturne proizvodnje i potrošnje, popularna umjetnost, visoki i niski ukus
Psihoanaliza i tumačenje umjetnosti
Umjetnost i turizam
Svjetovi umjetnosti, mikro perspektiva
Sociologija kao umjetnost; sociološki pojam fikcije; sociološko pisanje
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanje Seminarsko izlaganje Heuristički razgovor Rasprava |
slušanje i bilježenje samostalno istraživanje literature usmena prezentacija aktivno sudjelovanje u raspravi |
Interpretirati ulogu umjetnosti u društvenom kontekstu | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokviji usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganje |
Analizirati šire društvene učinke određene umjetničke prakse i socijalne interakcije relevantnih aktera | seminarski rad aktivnost na nastavi kolokviji usmeni ispit |
Rasprava Analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Kritički raspravljati o socijalnoj određenosti dinamike stilskih razdoblja u umjetnosti | aktivnost na nastavi usmeni ispit |
Heuristički razgovor Rasprava Analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Kritički uspoređivati različite umjetničke ostvaraje i forme (npr. književnost, kazalište, film, vizualna umjetnost) u njihovom socijalnom okruženju | aktivnost na nastavi seminarsko izlaganje kolokviji usmeni ispit |
Rasprava Upućivanje studenata na Samostalno proučavanje literature i izvora Rad na tekstu Predavanje |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora |
Evaluirati ulogu (estetske i kulturne) distinkcije i umjetnosti kao klasnih markera i čimbenika socijalne reprodukcije ili pak socijalnog angažmana i otpora | aktivnost na nastavi kolokviji usmeni ispit |
Seminarsko izlaganje Kritičke refleksije |
samostalan rad na literaturi usmeno izlaganje |
Reflektirati u pisanom i usmenom obliku o odabranoj seminarskoj temi | seminarski rad aktivnost na nastavi |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
aktivno slušanje i bilježenje usmeno izlaganje |
Objasniti najvažnije teorije iz područja | seminarski rad kolokviji usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
aktivno slušanje i bilježenje usmeno izlaganje |
Primijeniti teorijske koncepte u analizi aktualne kulturne politike. | aktivnost na nastavi seminarsko izlaganje kolokviji usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,75 | 70% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 10% |
Usmeni ispit | 0,5 | 20% |
Studentski se rad ocjenjuje i vrednuje putem kontinuirane provjere znanja putem dva pisana kolokvija (50%), usmenog ispita (30%), seminarskog izlaganja (10%) i aktivnog sudjelovanja u nastavi i raspravama (10%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Kriteriji za ocjenjivanje ekvivalentni su ECTS ocjenama A (5), B (4), C (3), D/E (2) i F/FX (1) i pripadnim kvalitativnim opisima.
Vlastiti česti anonimni evaluacijski upitnici ili osvrti.
Jedinstvena sveučilišna anketa među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.