Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vukelić, Krunoslav | 30 |
0 |
30 |
Cilj ovog kolegija je studentima nastavničkog smjera osigurati potrebna znanja, vještine, kompetencije i stavove za izvođenje nastave sociologije i drugih društvenih predmeta u srednjim školama. Kroz upoznavanje s teorijom učenja i poučavanja, različitim nastavnim metodama i tehnikama te specifičnostima nastave sociologije, studenti će se osposobiti za samostalno planiranje, izvođenje i evaluaciju nastave u srednjim školama.
Nakon položenog ispita iz kolegija Metodika nastave sociologije, student će biti u stanju:
Predmetni sadržaj će se nuditi studentima kroz obogaćena predavanja, suradničko učenje, PowerPoint prezentacije praćene različitim oblicima animacija kao i neposrednu raspravu s nastavnikom. Razrada sadržaja prema satnici:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Slušanje i bilježenje Samostalno istraživanje literature Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Pravilno interpretirati važnost nastave metodike u njezinoj općenitosti i specifičnosti | Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje Simulacija nastave |
Slušanje Izlaganje |
Ocijeniti primjerenost suvremene misli o odgoju i obrazovanju aktualnoj empirijskoj situaciji i konkretnim društvenim i kulturnim uvjetima | Seminarski rad Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Analiza primjera |
Slušanje i bilježenje Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Kritički objasniti dijakronijski razvoj misli o obrazovanju u društvu | Aktivnost na nastavi Usmeni ispit |
Heuristički razgovor Rasprava Analiza primjera Priprema plana nastave Simulacija izvedbe nastave |
Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Pravilno interpretirati primjerenost korištenja i kombiniranja različitih nastavnih metoda u različitim društvenim i komunikacijskim oblicima nastave uz pomoć adekvatnih nastavnih medija (sredstava i pomagala u nastavi) | Aktivnost na nastavi Seminarsko izlaganje Kolokviji Usmeni ispit |
Rasprava Upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora Planiranje ishoda Predavanje |
Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature i izvora |
Analizirati nastavničku ulogu u mjerljivom formuliranju svih vrsta ishoda kao i u obradbi, selekciji i sekvenciranju nastavnog sadržaja | Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Seminarsko izlaganje Kritičke refleksije |
Samostalan rad na literaturi Usmeno izlaganje |
Pravilno tumačiti važnost maksimalnog uključivanja studenata/učenika u svaki oblik nastavnog rada | Seminarski rad aktivnost na nastavi |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
Aktivno slušanje i bilježenje Usmeno izlaganje |
Pravilno interpretirati kognitivne, afektivne i praktične aspekte znanja vezanih uz struku a potrebnih u izvođenju nastave sociologije i drugih predmeta u gimnazijama i srednjim školama | Seminarski rad Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
Aktivno slušanje i bilježenje Usmeno izlaganje |
Kritički interpretirati široke filozofske i antropološke pretpostavke dobre nastave, kao i pedagoške, didaktičke, psihološke, povijesne i opće kulturalne dimenzije spoznaje i nastavnog procesa | Aktivnost na nastavi Seminarsko izlaganje Kolokviji Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 0% |
Pismeni ispit | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Studenti osobno ovjeravaju svoju nazočnost na predavanjima i raspravljaju s nastavnicom i kolegama (20% konačne ocjene). Osobno demonstriraju dio naučenog tako što javno referiraju o tome pred svim studentima i izvode pripremljenu nastavnu jedinicu, odgovaraju na pitanja i raspravljaju o tome, sudjeluju sličnim poslovima drugih studenata (40% ocjene) i pristupaju kolokvijima ili pismenom ispitu iz obvezatne literature na osnovi 10 pitanja (40% ocjene).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Kriteriji za ocjenjivanje ekvivalentni su ECTS ocjenama A (5), B (4), C (3), D/E (2) i F/FX (1) i pripadnim kvalitativnim opisima.
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (minimalno 70%), pripremiti nastavnu jedinicu (ili njezin dio) i pred kolegama izvesti sat (simulacijom i igranjem uloga), aktivno sudjelovati u nastavi i raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati seminarske i druge zadatke, pristupiti kolokvijima ili ispitu na osnovi obvezatne literature.
Bošnjak Zvonimir, Paštar Zlata, Vukelić Anton (2020), Sociologija, udžbenik za srednje škole, Profil Klett, Zagreb
Dergić Vanja, Čićek Filip, Šoh Staša (2020): Sociologija – udžbenik sociologije s dodatnim digitalnim sadržajima u trećem razredu gimnazija, Školska knjiga, Zagreb
Kyriacou Chris (1997), Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb.
Matijević Milan, Radovanović Diana (2011), Nastava usmjerena na učenika, Školske novine, Zagreb
Pranjić, Marko (2013), Nastavna metodika u riječi i slici, Hrvatski studiji Sveučilišta, Zagreb.
Predavanja koja svake godine donose novine s područja metodičke publicistike i najnovijih razmišljanja o pojedinom metodičko-didaktičkom problemu vezanom za nastavu, nastavnika, učenika, nastavne planove i programe itd.
Bregman, Rutger (2020), Ljudski rod – Povijest čovječnosti, Naklada Ljevak, Zagreb
Fukuyama, Francis (2000), Povjerenje, Izvori, Zagreb
Giddens, Anthony (2007), Sociologija, Globus, Zagreb.
Haralambos, Michael & Holborn Martin (2002), Sociologija, Teme i perspektive, Golden Marketing, Zagreb.
Kostelnik, Branko (2011), Popkalčr, Fraktura, Zaprešić
Marmot, Michael Gideon (2007), Sindrom statusa: kako društveni položaj utječe na naše zdravlje i dugovječnost, Algoritam, Zagreb
Rosling, Hans, Rosling, Ola, Rosling Ronnlund, Anna (2020), Faktologija, V.B.Z., Zagreb
Wheen, Francis (2008), Kako su prodavači magle zavladali svijetom: kratka povijest modernih sljeparija, Algoritam, Zagreb
Određeni članci iz časopisa Teaching Sociology.
Vlastiti česti anonimni evaluacijski upitnici ili osvrti.
Jedinstvena sveučilišna anketa među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.