Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vukelić, Krunoslav | 30 |
0 |
30 |
Cilj je kolegija upoznati studente s teorijom učenja i poučavanja s naglaskom na specifičnosti nastave sociologije te osigurati kod studenata usvojenost znanja, vještina i kompetencija kako bi mogli planirati, izvoditi i evaluirati nastavu sociologije i drugih predmeta koje mogu izvoditi u gimnazijama i srednjim školama.
Nakon položenog ispita iz kolegija Metodika nastave sociologije, student će biti u stanju:
Predmetni sadržaj će se nuditi studentima kroz obogaćena predavanja, suradničko učenje, Power Point prezentacije praćene različitim oblicima animacija kao i neposrednu raspravu s nastavnikom. Razrada sadržaja prema satnici:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Slušanje i bilježenje Samostalno istraživanje literature Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Pravilno interpretirati važnost nastave metodike u njezinoj općenitosti i specifičnosti | Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje Simulacija nastave |
Slušanje Izlaganje |
Ocijeniti primjerenost suvremene misli o odgoju i obrazovanju aktualnoj empirijskoj situaciji i konkretnim društvenim i kulturnim uvjetima | Seminarski rad Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Analiza primjera |
Slušanje i bilježenje Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Kritički objasniti dijakronijski razvoj misli o obrazovanju u društvu | Aktivnost na nastavi Usmeni ispit |
Heuristički razgovor Rasprava Analiza primjera Priprema plana nastave Simulacija izvedbe nastave |
Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Pravilno interpretirati primjerenost korištenja i kombiniranja različitih nastavnih metoda u različitim društvenim i komunikacijskim oblicima nastave uz pomoć adekvatnih nastavnih medija (sredstava i pomagala u nastavi) | Aktivnost na nastavi Seminarsko izlaganje Kolokviji Usmeni ispit |
Rasprava Upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora Planiranje ishoda Predavanje |
Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature i izvora |
Analizirati nastavničku ulogu u mjerljivom formuliranju svih vrsta ishoda kao i u obradbi, selekciji i sekvenciranju nastavnog sadržaja | Aktivnost na nastavi Kolokviji Usmeni ispit |
Seminarsko izlaganje Kritičke refleksije |
Samostalan rad na literaturi Usmeno izlaganje |
Pravilno tumačiti važnost maksimalnog uključivanja studenata/učenika u svaki oblik nastavnog rada | Seminarski rad aktivnost na nastavi |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
Aktivno slušanje i bilježenje Usmeno izlaganje |
Pravilno interpretirati kognitivne, afektivne i praktične aspekte znanja vezanih uz struku a potrebnih u izvođenju nastave sociologije i drugih predmeta u gimnazijama i srednjim školama | Seminarski rad Kolokviji Usmeni ispit |
Predavanje Seminarsko izlaganje |
Aktivno slušanje i bilježenje Usmeno izlaganje |
Kritički interpretirati široke filozofske i antropološke pretpostavke dobre nastave, kao i pedagoške, didaktičke, psihološke, povijesne i opće kulturalne dimenzije spoznaje i nastavnog procesa | Aktivnost na nastavi Seminarsko izlaganje Kolokviji Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 0% |
Pismeni ispit | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Studenti osobno ovjeravaju svoju nazočnost na predavanjima i raspravljaju s nastavnicom i kolegama (20% konačne ocjene). Osobno demonstriraju dio naučenog tako što javno referiraju o tome pred svim studentima i izvode pripremljenju nastavnu jedinicu, odgovaraju na pitanja i raspravljaju o tome, sudjeluju sličnim poslovima drugih studenata (40% ocjene) i pristupaju kolokvijima ili pismenom ispitu iz obvezatne literature na osnovi 10 pitanja (40% ocjene).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Kriteriji za ocjenjivanje ekvivalentni su ECTS ocjenama A (5), B (4), C (3), D/E (2) i F/FX (1) i pripadnim kvalitativnim opisima.
Vlastiti česti anonimni evaluacijski upitnici ili osvrti.
Jedinstvena sveučilišna anketa među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.