Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jukić, Renata | 30 |
0 |
0 |
|
Glavaš, Amanda | 0 |
0 |
15 |
Cilj ovog kolegija je razvijanje općih i specifičnih kompetencija potrebnih za vrednovanje i samovrednovanje odgojno-obrazovnog procesa.Kroz kolegij studenti će ovladati različitim tehnikama i postupcima procesa vrednovanja u suvremenom nastavnom procesu (praćenje, provjeravanje, ocjenjivanje) te steći kompetencije za kritičko promišljanje uloge, važnosti i načina vrednovanja i samovrednovanja učeničkog i vlastitog rada i postignuća.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Vrednovanje u odgoju i obrazovanju -- područje proučavanja
Osnovni termini i pojmovi (evaluacija/vrednovanje, praćenje, provjeravanje, ocjenjivanje)
Značenje i uloga vrednovanja i samovrednovanja u suvremenom kurikulumskom pristupu
Procesi vrednovanja u odgoju i obrazovanju u suvremenom nastavnom procesu
Samovrednovanje rada nastavnika i samovrednovanje u funkciji unapređivanja kvalitete škola
Pojam, cilj i svrha procesa vrednovanja u nastavi i učenju
Faze procesa vrednovanja
Temeljne komponente procesa vrednovanja
Predmetna i metodološka složenost procesa vrednovanja
Specifičnosti odgojno-obrazovnih fenomena i prirode mjerenja u odgoju i obrazovanju
Školsko ocjenjivanje
Analiza subjektivnog pristupa vrednovanju odgojno-obrazovnog procesa
Objektivizacija procesa vrednovanja u nastavnom procesui učenju (testovi znanja, metrijske karakteristike testova, zadaci objektivnog tipa, skale procjene, skale sudova...)
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Predavanje, razgovor, rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava |
|
Aktivnost studenta na nastavi, pismeni ispit |
Predavanje, zadatak čitanja i analize sadržaja, grupna rasprava | Sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Opisati evaluacijske procese u nastavi i učenju
|
Aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
Predavanje, suradničko učenje, grupna rasprava |
Sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Razlikovati faze evaluacijskog procesa
|
Aktivnost studenta na nastavi, pismeni i usmeni ispit |
Grupna rad na nastavnim zadacima |
Analiza literature, samostalni i grupni rad na izradi nastavnih materijala |
Primijeniti različite objektivne instrumente za praćenje i ocjenjivanje napretka učenika | Aktivnost studenta na nastavi, prezentiranje izrađenog instrumenta |
Projektno istraživanje |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema, izrada projekta, suradnja |
|
Samostalno istraživanje/projektni rad /pismeni ispit |
Samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija. | Rasprava, aktivno sudjelovanje na nastavi, postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | Iskazati kolegijalnost i odgovornost tijekom suradnje u timskom i individualnom radu | seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Pohađanje nastave, Projekt, Završni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Projekt | 0,875 | 0% |
Završni ispit | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnost na nastavi, rad na samostalnim zadacima i pismeni/usmeni ispit:
10% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti na nastavi, 40% ocjene je izvršavanje i kvaliteta rada na samostalnim zadacima, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog/usmenog ispita.
Obveza je studenta pohađanje predavanja i seminarske nastave, aktivno sudjelovanje na nastavi, izrada seminarskog rada na zadanu temu, te polaganje završnog ispita
Procjene i mišljena studenata o različitim aspektima kvalitete nastave (razumljivost, pristupačnost, zanimljivost, korisnost predavanja i seminara) kroz razgovor i /ili skale procjene.
Provedba studentske ankete.