Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kuna, Branko | 30 |
0 |
15 |
|
Mikić Čolić, Ana | 0 |
0 |
0 |
Kolegij Pragmalingvistike upoznaje studente s onim jezikoslovnim istraživanjima usmjerenim na onaj dio jezične djelatnosti koji je u svezi s namjerom, voljom, učincima i zaprekama pri uporabi jezika. Pri izradbi seminarskoga rada težište je na samostalnom istraživanju jezičnih i nejezičnih pojavnosti, posebice u javnoj komunikaciji te otkrivanju uloga jezika u društvenoj zajednici i njihovom kritičkom propitivanju i vrednovanju.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Pragmalingvistika i lingvistika; deiksa; konverzacijske implikature; presupozicije; govorni činovi; govorni žanrovi, nejezična komunikacija, ustrojstvo diskursa; govorne strategije u javnoj komunikaciji; prodor nestandardnih idioma u sredstvima javne poruke, manipulacija jezikom i ideologizacija jezika.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature | definirati temeljne pragmalingvističke pojmove | pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | opisati različite ostvaraje govornih činova | seminarski rad, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | sustavno opažanje i zaključivanje, slušanje izlaganja, dijaloška metoda | argumentirati zašto često naši iskazi imaju neizrečene, ali podrazumijevane tvrdnje | aktivnost u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, samostalna uporaba literature, oblikovanje pismenoga seminara | diferencirati implikature i presupozicije na odgovarajućim primjerima | aktivnost u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit |
samostalni istraživački zadatak | sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature | analizirati tekst s obzirom na prevagu odgovarajućih pragmatičkih načela: suradnje, uljudnosti i relevantnosti | pismeni ispit |
predavanje, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | razlikovati tekstove s referencijalnom i manipulacijskom ulogom | seminarski rad, pismeni ispit |
seminarsko izlaganje, samostalni istraživački zadatak | slušanje izlaganja, dijaloška metoda, čitanje i analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | analizirati načine na koje se odnosi neravnoteže moći uspostavljaju i održavaju u tekstu | aktivnost u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 40% |
Usmeni ispit | 2 | 60% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz usmenog referata i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz usmenoga referata, a 60% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati.
Redovitost pohađanja nastave, aktivnost na seminaru, uočavanje i definiranje problema