Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
0 |
Prosvjetiteljstvo predstavlja najvažniju prekretnicu u razvoju njemačke književnosti: od staro-feudalne prema moderno-građanskoj literaturi. Studenti moraju dobiti jasan uvid u novu ideološku i poetološku koncepciju koja će određivati njemačku i europsku literaturu sve do postmoderne kasnog 20. stoljeća. Metodološki pristup zasniva se na uvidu u sustav književne komunikacije. Pojedina se djela razmatraju s poetološkog, dijakronijskog i recepcijskog aspekta. Književna formacija promatra se kao estetsko-tematska cjelina, ali se osobita pažnja posvećuje promjenama književnih vrsta i žanrova. Dosljedno se primjenjuje komparativna metoda, napose se aktualiziraju veze s francuskom i engleskom književnošću.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Dvorski karakter barokne književnosti. Počeci ekonomske i duhovne emancipacije građanstva. Osnovne odrednice racionalističke filozofije u Europi i Njemačkoj. Prijelazno razdoblje do 1725: Günther i Hagedorn u traženju novog lirskog izraza, trivijalne forme romana. Gottschedova poetika i dominacija (1725-1750). Najznačajnija književna postignuća: patetičnost Klopstockove lirike, Wielandova borba za legitimnost romana, Lessingovo novo shvaćanje drame. Lessing kao europski teoretičar umjetnosti. Interpretacije velikih Lessingovih drama.
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje pitanja i uključivanje u diskusiju | razlikovati etape u razvoju njemačkog prosvjetiteljstva | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | imenovati važnije autore razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | formulirati osnovne poetološke značajke epohe i djela iz epohe | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | objasniti razvoj stilskih obilježja u sklopu različitih književnih vrsta (drame, lirike i proze) | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | povezati književne pojave s kulturno-povijesnom kontekstom 18. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, diskusija | aktivno sudjelovanje u seminarskom djelu nastave u vidu grupnog, individualnog rada te rada u paru | samostalno analizirati književno-teorijske tekstove pomoću „kritičkog aparata“ znanstvenih izdanja i književnih leksikona i priručnika | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
dnevnik čitanja lektire, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
dnevnik čitanja lektire | 0,75 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 70% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz dnevnika čitanja i završnog usmenog ispita.
Student je dužan prije izlaska na završni usmeni ispit ostvariti minimalno prolaznu ocjenu (dovoljan 2) iz dnevnika čitanja.
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati i predao dnevnik čitanja lektire, odnosno, pozitivno ocjenjen na usmenoj provjeri lektire.
Primarna literatura (lektira):
Sekundarna literatura:
1. Njemački teritoriji u doba prosvjetiteljstva:
2. Monografije o pojedinim autorima i djelima:
analiza rezultata usmenog referata i ispita; anketa