Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PREDDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PREDDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pon, Leonard | 15 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 0 |
0 |
15 |
Kolegij ima za cilj približiti polaznicima njemački jezik u njegovoj povijesnoj razvojnoj vertikali. Studenti bi po prvi put za trajanja studija došli u doticaj s dijakronom metodom.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Nakon kraćeg uvoda u problematiku dijakronih istraživanja predstavit će se u prvoj trećini kolegija najvažnije odrednice indoeuropske (indogermanske) i germanske filologije. Druga trećina kolegija će se baviti stanjem i razvojem njemačkoga jezika srednjega vijeka od prvih zapisa u 8. stoljeću do konca 14. stoljeća, uvažavajući pri tome uvijek nejezične momente koji su vrlo važni za razvoj jezika kao što su: pokrštavanje njemačkih (germanskih) plemena (što je uzrokovalo kristijanizaciju jezika), glavne odrednice političke povijesti, migracije, odnos drugih jezika (osobito latinskog) prema njemačom jeziku itd. U posljednjoj trećini kolegija će se obraditi razdoblje od 15. soljeća do najsuvremenijih vremena s osobitim naglaskom na razdoblje od 16. do konca 18. stoljeća kada dolazi do postupne standardizacije njemačkoga jezika. U seminarskom dijelu kolegija će se svaki put prodiskutirati najvažnije odrednice nekog pojedinog razdoblja i redovito čitati odabrani izvorni tekstovi dotičnoga razdoblja.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, analiza primjera, čitanje i analiza lektire, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje | formulirati periodizaciju njemačkoga jezika | redovno pohađanje nastave, jedan kolokvij za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, kraći seminarski rad za trajanja nastave koji se referira |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, analiza primjera, čitanje i analiza lektire, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje | opisati najvažnije jezične i sociokulturalne posebnosti svakog povijesnog razdoblja od konca 8. stoljeća do danas | redovno pohađanje nastave, jedan kolokvij za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, kraći seminarski rad za trajanja nastave koji se referira |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, analiza primjera, čitanje i analiza lektire, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje | navesti najvažnije ljude i ustanove koje su poticale standardizaciju njemačkoga jezika | redovno pohađanje nastave, jedan kolokvij za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, kraći seminarski rad za trajanja nastave koji se referira |
predavanje, seminarsko izlaganje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, analiza primjera, čitanje i analiza lektire, samostalna uporaba literature, usmeno izlaganje | formulirati osobine njemačkoga standarda u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj | redovno pohađanje nastave, jedan kolokvij za trajanja nastave, pismeni ispit u vrijeme ispitnih rokova, kraći seminarski rad za trajanja nastave koji se referira |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 20% |
Pismeni ispit | 0,75 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 1,25 | 50% |
Konačna se ocjena izvodi iz ocjena koje student ostvari u drugom, trećem i četvrtom navedenom elementu.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je bio nazočan na najmanje 70% nastavnih sati.
Diskusija na polovini i (anonimna) anketa eventualno po svršetku kolegija.