Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | ljetni |
izborni |
|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jug, Stephanie | 15 |
0 |
15 |
Cilj je kolega promatrati njemačke književne tekstove nastale od Bečkog kongresa do revolucije 1848/49, a koji su pisani u duhu poetike biedermeiera i revolucionarne Mlade Njemačke, u dijakronijskom razvitku i dinamičnom odnosu prema istodobnim tekstovima neknjiževnog diskursa kao i prema političkoj i socijalnoj stvarnosti. Književnost njemačkog biedermeiera i Mlade Njemačke stavlja se i u kontekst utjecaja i dodira s drugim nacionalnim književnostima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
BIEDERMEIER:
Književnost se promatra u kontekstu restauracije nakon Bečkog kongresa. Pokušat će se definirati duh, kultura i umjetnost biedermeiera općenito. Posebna pozornost bit će posvećena životu i djelu autora kao što su Annette von Droste-Hülshoff, Eduard Mörike, Jeremias Gotthelf, Nikolaus Lenau, Adalbert Stifter i August von Platen. U Metternichovoj Austriji situacija je specifična zbog katoličkog utjecaja i selektivne recepcije romantizma. Austrija je zemlja glazbe, a Beč metropola pučkog kazališta koji ima dugu tradiciju. Bit će također prikazani život i djelo Ferdinanda Raimunda, Johanna Nepomuka Nestroya i Franza Grillparzera.
MLADA NJEMAČKA:
Za razliku od rezigniranih predstavnika biedermeiera, književnici koje smijemo obuhvatiti terminom Mlade Njemačke dio su političkog i poetološkog vrenja, formacije koja se protivi Metternichovu režimu. Oni beskompromisno zagovaraju građanske slobode i rješavanje njemačkog nacionalnog pitanja. Naročito od francuske srpanjske revolucije 1830. eskalira sukob liberalnih i demokratskih snaga s predstavnicima reakcionarnih pokrajinskih vlasti u Njemačkom savezu. Do kulminacije dolazi u revoluciji 1848./49. Po aluziji na početak revolucije u ožujku 1848. cijelo ovo razdoblje, a napose od 1830. do sloma revolucionarnih težnji, naziva se i «predožujkom». Ukazat će se na duhovne fundamente ove grupacije, byronizam i svjetsku bol. Objasnit će se važnost feljtona kao dominantnog nefikcionalnog književnog žanra. Glavni predstavnici su Georg Büchner, revolucionar dramske umjetnosti, i Heinrich Heine, neugodni kritičar vremena. Međutim, dat će se prikaz života i djela autora kao što su Christian Dietrich Grabbe, Ludwig Börne, Ludolf Wienbarg, Karl Gutzkow, Heinrich Laube, Ferdinand Freiligrath, Georg Herwegh, Karl Immermann i Anastasius Grün
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | opisati stilističke formacije bidermajera i Mlade Njemačke u povijesnom i filozofskom kontekstu | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | nabrojati istaknute predstavnike i književna djela bidermajera i Mlade Njemačke | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, vođenje bilježaka, rasprava, replike i potpitanja, samostalno analiza propisane literature, dolazak na konzultacije | u književnim tekstovima prepoznavati sadržajna i formalna obilježja bidermajera i Mlade Njemačke | usmeni ispit |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, dramska prezentacija, pojedinačno čitanje tekstualnih primjera, izlaganje seminarskih radova | analizirati književna djela u povijesnom i poetološkom kontekstu, usmeno i pismeno | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara, interpretiranje književnih djela, seminarski rad, pregled i ocjena dnevnika čitanja lektire |
seminar | analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | uspoređivati njemačku književnost bidermajera i Mlade Njemačke te hrvatsku književnost restauracije i narodnog preporoda | kontinuirano praćenje uspjeha u nastavi seminara, usmeni ispit |
predavanje i seminar | slušanje izlaganja, rasprave | samostalno vrednovati postignuća i značaj epohe za povijest njem. književnosti | usmeni ispit |
predavanje i seminar | slušanje izlaganja, rasprave | debatirati o značajnim dosezima epohe | usmeni ispit |
Kolokvij, Pohađanje nastave, Projekt/referat
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij | 1,25 | 50% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Projekt/referat | 1 | 50% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz Kolokvija obveznih lektira (50% konačne ocjene) i projekta/referata na unaprijed dogovorenu temu (50% konačne ocjene).
Student je ostvario ocjenu 4 iz Kolokvija te ocjenu 5 Projekta/referata.
Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (Kol. x 0,5) (Proj. x 0,5).
Skala je ocjenjivanja u svim elementima sljedeća: (55%-62%) = dovoljan (2), (63%-79%) = dobar (3), (80%-89%) = vrlo dobar (4), (90%-100%) = izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati i položio sve obvezne lektire (Kolokvij) te tijekom semestra pred grupom prezentirao projektni rad na unaprijed dogovorenu temu. Ukoliko student nije obavio projektni rad za vrijeme semestra, mora birati temu Pisanog rada i predati isti 10 dana prije ispitnog roka.
Lektira: (ispituje se kroz Kolokvij 1)
Sekundarna literatura:
Po potrebi