Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tatarin, Milovan | 30 |
0 |
30 |
Upoznati studente s baroknim književnim stilom, koji je u djelima dubrovačkih pjesnika 17. stoljeća doživio procvat, dok se u drugim hrvatskim književnim regijama pojavljivao mnogo poslije kao potonulo kulturno dobro, sve tamo do u 18. stoljeće (kajkavska i slavonska regija). Zbog nadređenosti svim drugim elementima književne strukture, kao i zbog mogućnosti ulaska u sve žanrove, baroknom je stilu izbjegao rijetko koji pisac seičenta, zbog čega studente treba upoznati s figurama tipičnim i karakterističnim za taj stil, što će im omogućiti ne samo analizu reprezentativnih i kanonskih predložaka, nego i onih u struci manje poznatih. Upućenost u mikrostrukture baroknog stila omogućit će studentima razumijevanje i dijela književnoga korpusa nastaloga u 18. stoljeću. Kako je ipak riječ o stoljeću u kojemu se različite književne regije razvijaju nejednakim ritmom, studente je nužno uputiti u poetički pluralitet (barok, klasicizam, rokoko), u raznolikost žanrovskih sustava, u različite zadaće koje su se postavljale pred pisca.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Syllabus:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje | definirati vremensko trajanje hrvatskoga književnog baroka | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje | opisati povijesnosociološke odrednice pojave baroka | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje | argumentirati razlike među historijskom i tipološkom koncepcijom baroka | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje | opisati žanrovski sustav (lirika, epika, drama) | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje | napraviti tipologiju epike u stihu | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje | napraviti tipologiju drame | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | definirati stilski i poetički pluralizam hrvatske književnosti 18. stoljeća (razlike među različitim sredinama s obzirom na žanrove i stilske postupke – dubrovačko-dalmatinski, kajkavski i slavonski književni krug) | usmeni ispit |
rad na tekstu mentorske konzultacije |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, kritičko razmišljanje pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) |
analizirati reprezentativne predloške | pisani seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,6 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 100% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz završnoga usmenog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Student ostvaruje pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je stekao uvjete za potpis.
Redovito pohađanje predavanja i seminara, što je uvjet za potpis, izrada seminarskoga rada, pročitana sva propisana lektirna djela, položen završni usmeni ispit.
Na početku semestra svake akademske godine studenti dobivaju popis literature u kojemu se navode knjige i rasprave koje su se u međuvremenu pojavile.
Studentska anketa.