Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija pokazati povezanost njemačke prozne književne produkcije kako sa aktualnom društveno-povijesnom problematikom, tako i sa europskim traženjima novog književnog izraza za osjećaj krize, straha, nezadovoljstva, opasnosti, odnos prema ratu i agresiji, ali i nade modernog čovjeka. Studenti se upoznaju sa tehnikama proznog izraza, uočavaju povezanost književnosti sa spoznajama moderne znanosti i filozofije.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Proza 20. stoljeća predstavlja se u njemačkom i europskom književnopovijesnom i društvenom kontekstu sa nekoliko stilskih epoha, grupacija i pravaca (naturalizam, simbolizam, ekspresionizam, "nova objektivnost", grupa 47), odnosno odabranih tekstova. Analizirat će se roman i novela, od R. M. Rilkea, Th. Manna, A. Döblina, F. Kafke, preko Roberta Musila i Hermanna Brocha, do Günthera Grassa i Heinricha Bölla.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, postavljanje pitanja i uključivanje u diskusiju | razlikovati etape u razvoju njemačke proze u dvadesetom stoljeću | aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, analiza literature | imenovati važnije autore razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, čitanje i analize lektire | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | formulirati osnovne poetološke značajke proze dvadesetoga stoljeća i djela iz toga razdoblja | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | objasniti dijakronijski razvoj stilskih obilježja proze dvadesetoga stoljeća | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | povezati književne pojave s kulturno-povijesnim kontekstom | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost, diskusija | aktivno sudjelovanje u seminarskom djelu nastave u vidu grupnog, individualnog rada te rada u paru | argumentirati vlastite stavove o pročitanim književno0teorijskim tekstovima | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarska aktivnost | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, izrada kratkog izlaganja, analiza literature | aktivno doprinijeti raspravama o i proznim književnim djelima njemačke književnosti 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit, usmeni ispit |
dnevnik čitanja lektire, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
dnevnik čitanja lektire | 0,5 | 25% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 25% |
Usmeni ispit | 1,4 | 50% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz dnevnika čitanja lektire, seminarskog rada i završnog usmenog ispita.
Student je dužan prije izlaska na završni usmeni ispit ostvariti minimalno prolaznu ocjenu (dovoljan 2) iz dnevnika čitanja i seminarskog rada.
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako je bio nazočan na najmanje 70% održanih nastavnih sati i predao seminarski rad na zadanu temu.
Primarna literatura (lektira):
Sekundarna literatura
A. Povijest Njemačke u 20. stoljeću:
B. Povijest njemačke književnosti u 20. stoljeću:
C. Monografije, leksikoni i priručnici u vezi pojedinih žanrova, djela i autora:
analiza rezultata usmenog referata i usmenog ispita; anketa.