Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jozić, Ivana | 15 |
30 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 0 |
30 |
0 |
Cilj kolegija je utvrđivanje i proširenje stečenoga znanja u srednjoj školi iz gramatike glagolskih oblika i njegovih kategorija. Kolegij će poticati analitičko rasuđivanje o karakteristikama i funkciji glagola na trima najvažnijim jezičnim razinama: na morfološkoj, sintaktičkoj i semantičkoj. Budući da su oblici čine težište ovoga kolegija, pridaje se velika pozornost kvalitetnoj morfološkoj analizi predikata. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno gramatičko znanje odmah i uvježbalo.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
U uvodu se obrađuje klasifikacija glagola: prema morfološkome kriteriju (finitnost-infinitnost i pravilnost-nepravilnost glagola), prema sintaktičkome kriteriju (odnos glagola prema ostalim rečeničnim dijelovima s težištem na rekciji glagola i međusobni odnos dvaju glagola unutar predikata) i na koncu klasifikacija glagola prema sematičkome kriteriju (glagolski vid i semantičke supklase). Nadalje se obrađuju pojedine kategorije finitnoga glagola: glagolsko lice, glagolski broj, glagolsko vrijeme, glagolski vid i glagolski način). Zbog velikih razlika jezičnoga sustava njemačkoga i hrvatskoga jezika najviše se pozornosti pridaje glagolskome vidu i načinu gdje su i razlike najveće. Budući da predikat u njemačkome jeziku može imati i do pet sastavnica, obrađuju se osim potpunih i različite grupe sponskih glagola, koji samo pomažu u sklapanju predikata. Također se obrađuju povratni glagoli koji najčešće označavaju semantičku refleksivnost, ali i oni rjeđi čija povratna zamjenica ne posjeduje karakteristike objekta, pa se govori o formalnoj refleksivnosti.
predavanja, vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ||
---|---|---|---|
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | odrediti lice, broj, glagolsko vrijeme, glagolsko stanje i glagolski način dotičnog glagolskog oblika | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | klasificirati zadani glagolski oblik kao konjugirani ili nekonjugirani | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | opisati morfološke posebnosti svih glagolskih vremena u indikativu i konjunktivu | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | transformirati aktivnu rečenicu u pasivnu (i obrnuto) | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | opisati transformaciju rečenice odgovarajućom terminologijom | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | transformirati rečenice iz upravnoga u neupravni govor | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit, |
predavanje, vježbe | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa glagolskih oblika na konkretnom jezičnom materijalu | aktivnost studenata u nastavi, kolokviji/ pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pisani ispit | 1,5 | 100% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Konačna se ocjena utvrđuje na temelju uspjeha na završnom pismenom ispitu na kojemu student mora ostvariti minimalno 69% za ocjenu dovoljan (2), 77% - 84,9% za ocjenu dobar (3), 85% - 92,9% za ocjenu vrlo dobar (4) te 93% - 100% za ocjenu izvrstan (5).
Student ostvaruje pravo na potpis i polaganje ispita ako je pohađao najmanje 70% održanih nastavnih sati (70% održanih sati predavanja i 70 % održanih sati vježbi).
Diskusija na polovini i (anonimna) anketa eventualno po svršetku kolegija.