Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 0 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 15 |
30 |
0 |
Cilj kolegija je utvrđivanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi iz gramatike glagolskih oblika i njegovih kategorija. Kolegij će poticati analitičko rasuđivanje o karakteristikama i funkciji glagola na trima najvažnijim jezičnim razinama: na morfološkoj, sintaktičkoj i semantičkoj. Ponavljat, utvrđivat i proširivat će se znanje o tvorbi pojedinih glagolskih oblika i njegovih kategorija na receptivnoj i reproduktivnoj razini. Budući da su oblici čine težište ovog kolegija, pridaje se velika pozornost kvalitetnoj morfološkoj analizi glagolskih oblika. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno gramatičko znanje odmah i uvježbalo. Produbljivanje stečenih znanja ostvaruje se preko samostalnih zadataka.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
odrediti predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici
odrediti lice, broj, glagolsko vrijeme, glagolsko stanje i glagolski način nekog glagolskog oblika
tvoriti oblike sadašnjeg (prezent), prošlog (preterit, perfekt i pluskvamperfekt) i budućeg vremena (futur I i futur II) pravilnih i nepravilnih glagola (na razini B1+/B2- prema ZEROJ-u Vijeća Europe) u aktivu i pasivu te indikativu i konjunktivu
transformirati rečenicu iz indikativa u konjunktiv
transformirati rečenicu iz aktiva u pasiv
upotrijebiti obrađene glagolske oblike na konkretnom jezičnom materijalu
opisati transformacije rečenica odgovarajućom terminologijom
staviti dijelove sustava u međuodnos
U kolegiju se uz ponavljanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi obrađuju sljedeće klasifikacije glagola: prema morfološkome kriteriju (konjugiranost – nekonjugiranost i pravilnost – nepravilnost glagola), prema sintaktičkome kriteriju (odnos glagola prema ostalim rečeničnim dijelovima i međusobni odnos dvaju glagola unutar predikata) i na koncu klasifikacija glagola prema semantičkome kriteriju (glagolski vid i semantičke subklase). Nadalje se obrađuju pojedine kategorije konjugiranog glagola: glagolsko lice, glagolski broj, glagolsko vrijeme, glagolski vid i glagolski način. Također se obrađuju povratni glagoli i glagoli s naglašenim prefiksom.
predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | odrediti predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | odrediti lice, broj, glagolsko vrijeme, glagolsko stanje i glagolski način nekog glagolskog oblika |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | tvoriti oblike sadašnjeg (prezent), prošlog (preterit,perfekt i pluskvamperfekt) i budućeg vremena (futur I i futur II) pravilnih i nepravilnih glagola (na razini B1+/B2- prema ZEROJ-u Vijeća Europe) u aktivu i pasivu te indikativu i konjunktivu |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | transformirati rečenicu iz indikativa u konjunktiv |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | transformirati rečenicu iz aktiva u pasiv | kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | upotrijebiti obrađene glagolske oblike na konkretnom jezičnom materijalu | kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | opisati transformacije rečenica odgovarajućom terminologijom | kolokviji/ pismeni ispit |
komunikacija s nastavnikom, kolegicama i kolegama na njemačkom jeziku | traženje i analiziranje primjera, rješavanje i prezentiranje problema, uspoređivanje pojmova | staviti dijelove sustava u međuodnos |
kolokviji/ pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,875 | 0% |
Pisani ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.
Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.
Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu.
Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.
Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.
Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu.
Pohađanje nastave (70% predavanja i 70% vježbi), aktivnost u nastavi, kolokvij
Buscha/Szita: B-Grammatik. Leipzig. Schubert-Verlag: 1. izd. 2011.; 5. izd. 2015. (odabrana poglavlja)
Buscha/Szita/Raven: C-Grammatik. Leipzig: Schubert-Verlag: 1. izd. 2013., 5. izd. 2017. (odabrana poglavlja)
Hall, Karin; Scheiner, Barbara: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene – Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag. 10. izd. 2016. (odabrana poglavlja)
Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Leipzig, 17. izd. 2005.
Helbig/Buscha: Übungsgrammatik Deutsch (s rješenjima). Leipzig. 1977. 11. izd. 2000. (odabrana poglavlja)
Helbig/Buscha: Leifaden der deutschen Grammatik. Leipzig, 1974. (9, izdanje 1998.)
Duden: Die Grammatik. Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG. Mannheim, 2006.
Individualne konzultacije, jedinstvena studentska anketa, razgovor.