Morfologija glagola u suvremenom njemačkom jeziku

 

Naziv kolegija:
Morfologija glagola u suvremenom njemačkom jeziku
Šifra ISVU:
271907
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Karlak, Manuela
0
0
0
Šarić Šokčević, Ivana
15
30
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj kolegija je utvrđivanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi iz gramatike glagolskih oblika i njegovih kategorija. Kolegij će poticati analitičko rasuđivanje o karakteristikama i funkciji glagola na trima najvažnijim jezičnim razinama: na morfološkoj, sintaktičkoj i semantičkoj. Ponavljat, utvrđivat i proširivat će se znanje o tvorbi pojedinih glagolskih oblika i njegovih kategorija na receptivnoj i reproduktivnoj razini. Budući da su oblici čine težište ovog kolegija, pridaje se velika pozornost kvalitetnoj morfološkoj analizi glagolskih oblika. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno gramatičko znanje odmah i uvježbalo. Produbljivanje stečenih znanja ostvaruje se preko samostalnih zadataka.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

odrediti predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici

odrediti lice, broj, glagolsko vrijeme, glagolsko stanje i glagolski način nekog glagolskog oblika

tvoriti oblike sadašnjeg (prezent), prošlog (preterit, perfekt i pluskvamperfekt) i budućeg vremena (futur I i futur II) pravilnih i nepravilnih glagola (na razini B1+/B2- prema ZEROJ-u Vijeća Europe) u aktivu i pasivu te indikativu i konjunktivu

transformirati rečenicu iz indikativa u konjunktiv

transformirati rečenicu iz aktiva u pasiv

upotrijebiti obrađene glagolske oblike na konkretnom jezičnom materijalu

opisati transformacije rečenica odgovarajućom terminologijom

staviti dijelove sustava u međuodnos

Sadržaj predmeta:

U kolegiju se uz ponavljanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi obrađuju sljedeće klasifikacije glagola: prema morfološkome kriteriju (konjugiranost – nekonjugiranost i pravilnost – nepravilnost glagola), prema sintaktičkome kriteriju (odnos glagola prema ostalim rečeničnim dijelovima i međusobni odnos dvaju glagola unutar predikata) i na koncu klasifikacija glagola prema semantičkome kriteriju (glagolski vid i semantičke subklase). Nadalje se obrađuju pojedine kategorije konjugiranog glagola: glagolsko lice, glagolski broj, glagolsko vrijeme, glagolski vid i glagolski način. Također se obrađuju povratni glagoli i glagoli s naglašenim prefiksom.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje odrediti predikat u glavnoj i u zavisnoj rečenici
 
kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje odrediti lice, broj, glagolsko vrijeme, glagolsko stanje i glagolski način nekog glagolskog oblika
 
kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje tvoriti oblike sadašnjeg (prezent), prošlog (preterit,perfekt i pluskvamperfekt) i budućeg vremena (futur I i futur II) pravilnih i nepravilnih glagola (na razini B1+/B2- prema ZEROJ-u Vijeća Europe) u aktivu i pasivu te indikativu i konjunktivu
 
 kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje transformirati rečenicu iz indikativa u konjunktiv
 
kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje transformirati rečenicu iz aktiva u pasiv kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje upotrijebiti obrađene glagolske oblike na konkretnom jezičnom materijalu kolokviji/ pismeni ispit
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje opisati transformacije rečenica odgovarajućom terminologijom  kolokviji/ pismeni ispit
komunikacija s nastavnikom, kolegicama i kolegama na njemačkom jeziku traženje i analiziranje primjera, rješavanje i prezentiranje problema, uspoređivanje pojmova staviti dijelove sustava u međuodnos
 
kolokviji/ pismeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,875 0%
Pisani ispit 1 0%
Pohađanje nastave 1,125 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.

Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će  sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.

Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu.

Primjer izračunavanja ocjene:

Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.

Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će  sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.

Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave (70% predavanja i 70% vježbi), aktivnost u nastavi, kolokvij

 

 

Obavezna literatura:

  1. Buscha/Szita: B-Grammatik. Leipzig. Schubert-Verlag: 1. izd. 2011.; 5. izd. 2015. (odabrana poglavlja)

    Buscha/Szita/Raven: C-Grammatik. Leipzig: Schubert-Verlag: 1. izd. 2013., 5. izd. 2017. (odabrana poglavlja)

    Hall, Karin; Scheiner, Barbara: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene – Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag. 10. izd. 2016. (odabrana poglavlja)

    Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Leipzig, 17. izd. 2005.

Dopunska literatura:

  1. Helbig/Buscha: Übungsgrammatik Deutsch (s rješenjima). Leipzig. 1977. 11. izd. 2000. (odabrana poglavlja)

    Helbig/Buscha: Leifaden der deutschen Grammatik. Leipzig, 1974. (9, izdanje 1998.)

    Duden: Die Grammatik. Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG. Mannheim, 2006.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne konzultacije, jedinstvena studentska anketa, razgovor.

Ostale informacije: