Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jukić, Renata | 30 |
0 |
0 |
|
Žižanović, Senka | 0 |
0 |
30 |
Produbiti osnovne didaktičke spoznaje kod studenata glede planiranja, organizacije , ostvarivanja i vrednovanja nastave. Razvijati sposobnosti u studenata za oblikovanje osobnog nastavničkog stila utemeljenog na uporabi nastavnih metoda koje potiču razvoj kritičkoga mišljenja.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Osnovni pojmovi. Didaktika, obrazovanje, odgoj, nastava, edukacija, naobrazba, izobrazba, školovanje.
Nastava kao komunikacija. Interaktivnost nastave. Neverbalna nastavna komunikacija. Cilj ili ciljevi nastavne komunikacije. Bipolarnost nastave. Koncept kurikuluma.
Svrha, ciljevi i zadaće obrazovanja i nastave. Opći ciljevi obrazovanja, individualni ciljevi, praćenje ostvarivanja ciljeva obrazovanja. Taksonomijsko određivanje ciljeva. Ciljevi i zadaće nastave.
Sadržajna utemeljenost nastave. Školski kurikulum. Nacionalni kurikulum. Nastavni plan i program. Opseg, dubina i slijed obrazovnog programa. Praćenje programskog oblikovanja sadržaja.
Organizacijska utemeljenost nastave. Nastavni izvori. Nastavne metode. Nastavne tehnike. Društveno radni oblici u nastavi. Čelni rad, skupni rad, rad u paru, individualni i individualizirani rad. Suradničko učenje. Projektna nastava.
Tijek nastavnoga procesa. Pripremanje, prijam i obradba sadržaja, vježbanje, ponavljanje, vrednovanje. Snimanje i analiza nastave. Vrednovanje obrazovanja.
Nastavni sustavi. Pojmovna određenja i vrste. Predavačka i predavačko-prikazivačka nastava. Katehetička i majeutička nastava. Egzemplarna nastava. Problemska nastava. Mentorska nastava. Programirana nastava. Simulacija i igra u nastavi. Individualizirana nastava. Od nastavnikova poučavanja do učenikova samostalnog učenja. Osposobljavanje učenika za samoobrazovanje.
Poučavanje i učenje izvan škole. Instrukcija i obučavanje. Samoorganizirano učenje.
predavanja, seminari i radionice
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, rad na tekstu - analiza različitih teorijskih polazišta, pravaca i modela | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, rješavanje zadataka | pravilno interpretirati temeljne pojmove didaktike, različite didaktičke teorije, pravce i modele | aktivnost studenata u nastavi, praktični rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, rad na tekstu – Bloomova taksonomija, integrativno učenje, rješavanje zadataka | povezivanje kognitivng, afektivnog i psihomotoričkog područja razvoja, definiranje ciljeva i ishoda učenja | razlikovati odgojne, obrazovne i funkcionalne zadatke nastave usmjerene na cjelovit razvoj učenika | aktivnost studenata u nastavi, praktični rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
upoznavanje bazičnih dokumenata odgoja i obrazovanja (digitalna verzija: HKO, HNOS, NOK) | analiziranje ciljeva, zadatka, sadržaja, metoda i načina vrednovanja unutar ciklusa obrazovanja, područja i predmeta | analizirati nastavni plan i program uvažavajući kurikularni pristup i suvremenu obrazovnu tehnologiju | aktivnost studenata u nastavi, praktični rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, rad na tekstu i analiza primjera iz prakse | slušanje izlaganja, analiza primjera, rješavanje zadataka 0 metodičko oblikovanje nastave (multimodalno i interdisciplinarno) | osmisliti nastavni sat primjenom adekvatne nastavne metode usmjerene na kognitivno, metakognitivno i samoregulirajuće učenje | praktični rad, kontinuirana procjena znanja, seminarski rad |
predavanje, analiza radnih mapa i zbirki radova (portfolio) | slušanje izlaganja, analiza literature, operacionalizacija zadataka (individualni i skupni rad) | izraditi materijal za samostalno učenje |
praktični rad, kontinuirana procjena znanja |
predavanje, rad na tekstu, primjeri sumativnog i formativnog vrednovanja | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, rješavanje zadataka: procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika (inicijalno, tijekom učenja, na kraju) | opisati tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika u tradicionalnoj i suvremenoj nastavi |
aktivnost studenata u nastavi, praktični rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
primjeri znanstvenih i stručnih članaka te akcijskih istraživanja nastavnika | definiranje jednostavnijeg istraživačkog zadatka/problema te ga prema etapama akcijskog istraživanja ostvariti unutar grupe (sudjelujuće, razvojno istraživanje) |
|
aktivnost studenata u nastavi, praktični rad |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 10% |
Kontinuirana provjera znanja | 2 | 50% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 10% |
Student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene.
Ocjena se izračunava na sljedeći način:
(seminarski rad x 0,1) + (aktivnosti na nastavi i zadaće x 0,1) + (kontinuirano praćenje znanja x 0,5) + (završni ispit x 0,3)
Konačna raspodjela ocjena je zbroj postotaka ostvarenog tijekom nastave i postotaka ostvarenog, što je prikazano kroz primjer izračunavanja konačne ocjene.
Primjer izračunavanja ocjene:
seminarski rad – 4
aktivnosti na nastavi i zadaće – 4
kontinuirano praćenje znanja – 3
završni ispit - 5
(4 x 0,1) + (4 x 0,1) + (3 x 0,5) + (5 x 0,3) = 0,4 + 0,4 + 1,5 + 1,5 = 3,8
Konačna ocjena 3,8 → vrlo dobar (4)
Usmeni razgovori sa studentima. Provođenje ankete o kvaliteti.