Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vančura, Alma | 0 |
30 |
0 |
Temeljni je cilj kolegija podučiti studente o različitim načinima bilježenja glasova. Tijekom kolegija studenti će se upoznati i naučiti bilježiti glasove putem Međunarodne fonetske abecede (IPA-e) te će saznati o razlikama između fonetske i fonološke transkripcije. Transkripcijom se uči i uvježbava fino slušno nijansiranje pojedinih glasova te razlikovanje glasova hrvatskog i engleskog jezika, uviđa se važnost pravilnog izgovora glasova putem glasova u izolaciji, ali i ponašanje glasova u povezanom govoru, što je posebice zanimljivo kod engleskog jezika gdje će studenti učiti weak i strong forms riječi. Ovo je posebice važno za studente, budući da neizvorni govornici uglavnom koriste i uče samo strong forms riječi, što uglavnom zvuči jako neprirodno. Engleski govornici gotovo neprekidno upotrebljavaju weak forms koje su neizvornim govornicima komplicirane za prepoznati budući da na njih nisu naviknuti, a često niti ne znaju da postoje. Ovaj kolegij naglasak stavlja na auditivnu komponentu te mu je važan cilj razviti i uvježbavati studentske sposobnosti analitičkog slušanja i izgovora putem fonemske transkripcije kako bi se isto primijenilo na vlastitom izgovoru.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Sadržaji kolegija dijele se na dvije tematske cjeline. U prvom se dijelu ukazuje na razlike koje postoje između glasova u hrvatskom i engleskom jeziku, s posebnim osvrtom na one koji se razlikuju od glasova hrvatskog jezika, ali i ostale ostvaraje koje hrvatski jezik prepoznaje kao alofonske varijacije, kao npr. schwa, diftonzi, dugi i kratki vokali, glasovi nositelji slogova itd. U drugom dijelu se od studenata očekuje usvajanje fonetskih simbola engleskog jezika te svladavanje fonemske transkripcije pojedinačnih riječi te riječi u povezanom govoru.
Ovaj načelno praktični pristup počivat će na fonetskim uporištima deskripcije glasova koji će poslužiti kao teorijski i praktični okvir za proučavanje i usvajanje temeljnih procesa za uspješno savladavanje slušanja te za fonemsku transkripciju. Proučavat će se izgovor različitih glasova, konsonantskih skupina i vokala kako bi se uočile i ispravile eventualne studentske govorne pogreške te će se putem fonemske transkripcije studentima ukazati i na važnost fonema u engleskom jeziku.
vježbe
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA | METODA PROCJENE |
predavanje analiza primjera zadatak usporedbe |
slušanje izlaganja analiza i uvježbavanje primjera |
usporediti različite oblike izgovora glasnika u engleskom i hrvatskom jeziku | aktivnost studenata na nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje grupna rasprava analiza primjera fonetski zadaci |
slušanje izlaganja čitanje i analiza literature rasprava sustavno opažanje i zaključivanje |
demonstrirati vještine analitičke rasprave kroz identifikaciju različitih izgovornih varijanti glasova | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje analiza primjera grupna rasprava zadatak usporedbe |
čitanje i analiza literature opažanje modela uvježbavanje sustavno opažanje i zaključivanje |
analizirati glasove engleskog jezika pomoću kriterija fonetske transkripcije | aktivnost studenata u nastavi prezentiranje (samostalno) kolokvij pismeni ispit |
predavanje zadaci transkripcije i analize primjera |
sustavno opažanje slušanje izlaganja analiza zadataka vježbanje ponavljanje |
samostalno demonstrirati fonemsku transkripciju riječi u izolaciji | aktivnost studenata u nastavi prezentiranje (samostalno) kolokvij pismeni ispit |
predavanje grupna rasprava analiza primjera fonetski zadaci |
sustavno opažanje i zaključivanje slušanje izlaganja analiza zadataka |
samostalno demonstrirati fonemsku transkripciju riječi povezanog govora |
aktivnost studenata u nastavi prezentiranje (samostalno) kolokvij pismeni ispit |
predavanje analiza primjera fonetski zadaci |
slušanje izlaganja sustavno opažanje i zaključivanje analiza i uvježbavanje primjera opažanje modela primjena naučenoga |
sintetizirati teorijska znanja u fonetskoj transkripciji | aktivnost studenata u nastavi kolokvij pismeni ispit |
predavanje fonetski zadaci analiza primjera grupna rasprava |
sustavno opažanje i zaključivanje ponavljanje analiza i uvježbavanje primjera primjena naučenoga rasprava |
primjenjivati osnovne principe izgovora na vlastiti izgovor | aktivnost studenata u nastavi prezentiranje (samostalno) usmeno izlaganje |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Praktični rad, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 60% |
Pohađanje nastave | 0,3 | 0% |
Praktični rad | 0,35 | 20% |
Usmeno izlaganje | 0,35 | 20% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz kolokvija, usmenog izlaganja te praktičnog rada. 60% konačne ocjene čine ocjene iz kolokvija, a 40% konačne ocjene čine ocjene iz usmenog izlaganja te praktičnog rada.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenskih bodova ili 61% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
61% - 70% = dovoljan (2)
71% - 80% = dobar (3)
81% - 90% = vrlo dobar (4)
91% - 100% = izvrstan (5)
Studenti koji ne ostvare prag od 61% na kolokvijima, izlaganju i radu moraju pristupiti završnom ispitu koji obuhvaća gradivo cijelog kolegija
Studenti su obvezni pohađati 70 % održanih nastavnih sati, odraditi izlaganje te pravovremeno predati rad da bi ostvarili pravo na potpis. Prepisivanje tijekom ispita kažnjava se oduzimanjem ispita bez mogućnosti pisanja i za taj ispit student dobiva ocjenu 0%.