Morfologija neglagolskih vrsta riječi u suvremenom njemačkom jeziku.

 

Naziv kolegija:
Morfologija neglagolskih vrsta riječi u suvremenom njemačkom jeziku.
Šifra ISVU:
42996, 272021
Šifra MOZVAG:
NJ57
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Karlak, Manuela
15
15
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj kolegija je utvrđivanje i proširenje stečena znanja u srednjoj školi iz gramatike neglagolskih vrsta riječi s težištem na onim nominalnim (imenice, članovi, zamjenice i pridjevi). Kolegij će poticati analitičko rasuđivanje o karakteristikama i funkcijama svake pojedine neglagolske vrste riječi na trima najvažnijim jezičnim razinama: na morfološkoj, sintaktičkoj i semantičkoj. Budući da su oblici u samom središtu ovog kolegija, pridaje se velika pozornost kvalitetnoj morfosintaktičkoj analizi kategorija roda, broja i padeža.. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno gramatičko znanje odmah i uvježbalo.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • prepoznati vrste riječi
  • odrediti rod, broj i padež dotične imenice ili imeničke zamjenice
  • identificirati morfološke karakteristike imenica i svih imeničkih zamjenica
  • prepoznati (sintaktičku) razliku između imeničke zamjenice i člana
  • primijeniti deklinaciju pridjeva sa svim vrstama članova
  • razvrstati sve vrste riječi u nekom kontekstu prema (sintaktičkom, morfološkom i semantičkom kriteriju)
  • koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa imeničnih oblika na konkretnom jezičnom materijalu
  • staviti dijelove sustava u međuodnose

Sadržaj predmeta:

U kolegiju se uz ponavljanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi obrađuju sljedeće klasifikacije: dublja morfosintaktička analiza veze imenica, članova i pridjeva; posebnosti imeničkih zamjenica i priloga; obrada ostalih vrsta riječi (prijedlozi, veznici, modalne riječi, čestice). Također se obrađuju brojevi, ovisno o njihovoj sintaktičkoj funkciji, u okviru različitih vrsta riječi, jer oni samo u semantičkom smislu postoje kao vrsta riječi. Naposljetku se obrađuju riječi negacije i rečenični ekvivalenti, koji zbog svojih  sintaktičko-morfoloških posebnosti zahtijevaju posebnu pozornost.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje prepoznati vrste riječi
 
 kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje odrediti rod, broj i padež dotične imenice ili imeničke zamjenice
 
 kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje identificirati morfološke karakteristike imenica i svih imeničkih zamjenica
 
kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje prepoznati (sintaktičku) razliku između imeničke zamjenice i člana
 
kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje primijeniti deklinaciju pridjeva sa svim vrstama članova kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje razvrstati sve vrste riječi u nekom kontekstu prema (sintaktičkom, morfološkom i semantičkom kriteriju)
 
 kolokviji/ pismeni ispit
predavanja,  vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa imeničnih oblika na konkretnom jezičnom materijalu  kolokviji/ pismeni ispit
komunikacija s nastavnikom, kolegicama i kolegama na njemačkom jeziku traženje i analiziranje primjera, rješavanje i prezentiranje problema, uspoređivanje pojmova staviti dijelove sustava u međuodnos kolokviji/ pismeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 1,125 0%
Pisani ispit 1,125 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.

Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će  sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.

Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra pristupaju završnom pismenom ispitu.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

S

OBVEZE STUDENATA: Pohađanje nastave (70% predavanja i 70% vježbi), aktivnost u nastavi, kolokvij

 

 

Obavezna literatura:

  1. Buscha, A.; Szita, S. i Raven, S. (2017): C Grammatik - Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag (odabrana poglavlja)

    Buscha, A. i  Szita, S. (2015): B Grammatik - Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag (odabrana poglavlja)

    Dreyer, H. i Schmitt, R. (2012): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik aktuell. Ismaning: Max Hueber Verlag (odabrana poglavlja)

    Helbig, G. i Buscha, J. (2004): Deutsche Grammatik. (17. izd.). Berlin: Langenscheidt.

Dopunska literatura:

  1. Helbig/Buscha: Übungsgrammatik Deutsch (s rješenjima). Leipzig. 1977. 11. izd. 2000. (odabrana poglavlja)

    Helbig/Buscha: Leitfaden der deutschen Grammatik. Leipzig, 1974. (9, izdanje 1998.)

    Duden: Die Grammatik. Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG. Mannheim, 2006.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.

Ostale informacije: