Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 15 |
15 |
0 |
Cilj kolegija je utvrđivanje i proširenje stečena znanja u srednjoj školi iz gramatike neglagolskih vrsta riječi s težištem na onim nominalnim (imenice, članovi, zamjenice i pridjevi). Kolegij će poticati analitičko rasuđivanje o karakteristikama i funkcijama svake pojedine neglagolske vrste riječi na trima najvažnijim jezičnim razinama: na morfološkoj, sintaktičkoj i semantičkoj. Budući da su oblici u samom središtu ovog kolegija, pridaje se velika pozornost kvalitetnoj morfosintaktičkoj analizi kategorija roda, broja i padeža.. Predavanje i vježbe čine jednu cjelinu, kako bi se novostečeno gramatičko znanje odmah i uvježbalo.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
U kolegiju se uz ponavljanje i proširenje stečenog znanja u srednjoj školi obrađuju sljedeće klasifikacije: dublja morfosintaktička analiza veze imenica, članova i pridjeva; posebnosti imeničkih zamjenica i priloga; obrada ostalih vrsta riječi (prijedlozi, veznici, modalne riječi, čestice). Također se obrađuju brojevi, ovisno o njihovoj sintaktičkoj funkciji, u okviru različitih vrsta riječi, jer oni samo u semantičkom smislu postoje kao vrsta riječi. Naposljetku se obrađuju riječi negacije i rečenični ekvivalenti, koji zbog svojih sintaktičko-morfoloških posebnosti zahtijevaju posebnu pozornost.
predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | prepoznati vrste riječi |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | odrediti rod, broj i padež dotične imenice ili imeničke zamjenice |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | identificirati morfološke karakteristike imenica i svih imeničkih zamjenica |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | prepoznati (sintaktičku) razliku između imeničke zamjenice i člana |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | primijeniti deklinaciju pridjeva sa svim vrstama članova | kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | razvrstati sve vrste riječi u nekom kontekstu prema (sintaktičkom, morfološkom i semantičkom kriteriju) |
kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, vježbe, upućivanje studenata na samostalni rad, suradničko učenje, traženje i analiziranje primjera | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, uvježbavanje gramatičkih struktura, aktivno sudjelovanje | koristiti odgovarajuću terminologiju prilikom opisa imeničnih oblika na konkretnom jezičnom materijalu | kolokviji/ pismeni ispit |
komunikacija s nastavnikom, kolegicama i kolegama na njemačkom jeziku | traženje i analiziranje primjera, rješavanje i prezentiranje problema, uspoređivanje pojmova | staviti dijelove sustava u međuodnos | kolokviji/ pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,125 | 0% |
Pisani ispit | 1,125 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz dva kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta.
Rad studenata na kolegiju kontinuirano će se pratiti tijekom nastave. Ocjenjivat će sudjelovanje na dvama kolokvijima koji će se pisati tijekom semestra. Zbroj ovih dviju ocjena daje završnu ocjenu, primjerice 4 x 0,50 = 2,0 +3 x 0,50 = 1,5 = 3,5 što u ovome primjeru daje konačnu ocjenu 4.
Studenti koji ne uspiju položiti kolokvije tijekom semestra pristupaju završnom pismenom ispitu.
S
OBVEZE STUDENATA: Pohađanje nastave (70% predavanja i 70% vježbi), aktivnost u nastavi, kolokvij
Buscha, A.; Szita, S. i Raven, S. (2017): C Grammatik - Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag (odabrana poglavlja)
Buscha, A. i Szita, S. (2015): B Grammatik - Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag (odabrana poglavlja)
Dreyer, H. i Schmitt, R. (2012): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik aktuell. Ismaning: Max Hueber Verlag (odabrana poglavlja)
Helbig, G. i Buscha, J. (2004): Deutsche Grammatik. (17. izd.). Berlin: Langenscheidt.
Helbig/Buscha: Übungsgrammatik Deutsch (s rješenjima). Leipzig. 1977. 11. izd. 2000. (odabrana poglavlja)
Helbig/Buscha: Leitfaden der deutschen Grammatik. Leipzig, 1974. (9, izdanje 1998.)
Duden: Die Grammatik. Bibliographisches Institut & F. A. Brockhaus AG. Mannheim, 2006.
Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.