| Studij | Godina |
Semestar |
Status |
|---|---|---|---|
| NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
| NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
| Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
|---|---|---|---|---|
| Pon, Leonard | 15 |
0 |
15 |
Upoznati studente s pojmom jezične promjene u prirodnome jeziku te s razvojnim tendencijama na različitim razinama u suvremenom njemačkom jeziku. Osposobiti studente za izvođenje istraživanja manjeg opsega koje uključuje proučavanje literature i analizu autentičnih tekstova uz primjenu odgovarajućih lingvističkih kategorija i termina.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Studenti se u okviru predavanja upoznaju s razvojnim tendencijama u suvremenome njemačkom jeziku. Nakon određenja pojma jezične promjene govori se o međusobnoj povezanosti funkcionalnih stilova, jezičnih varijeteta i tekstnih vrsta s jezičnim promjenama. Potom se obrađuju posebnosti govornoga njemačkog jezika kao mogući izvori jezične promjene. Nakon toga slijedi upoznavanje s tendencijama na razini morfologije (konjugacija i deklinacija), sintakse (red riječi u pojedinim vrstama fraza kao i u zavisnim rečenicama) i tvorbe riječi (tvorbeni obrasci, obilježja složenica u suvremenom njemačkom jeziku).
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, mentorski rad, samostalni zadatci
| Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
| predavanje | slušanje, sudjelovanje u raspravi | objasniti pojam jezične promjene | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
| predavanje | slušanje, analiza jezičnih primjera, sudjelovanje u raspravi | objasniti jezične varijetete njemačkog jezika | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera | slušanje, analiza jezičnih primjera, sudjelovanje u raspravi | objasniti posebnosti govorenoga jezika | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera, rasprava | analiza jezičnog materijala, sudjelovanje u raspravi | analizirati jezične promjene u zadanom korpusu | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera, rasprava | slušanje, analiza jezičnih primjera, sudjelovanje u raspravi | odrediti moguće uzroke jezičnih promjena | seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera, rasprava | slušanje, rasprava, proučavanje dostupnih online korpusa (npr. Cosmas) te oblikovanje potkorpusa za vlastito istraživanje, manualno prikupljanje tekstova za korpus za vlastito istraživanje | izraditi korpus tekstova za potrebe istraživanja jezičnih promjena | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera, rasprava, samostalni praktični rad studenata | slušanje, analiza jezičnog materijala, sudjelovanje u raspravi | izraditi seminarski rad iz područja lingvistike napisan na njemačkom jeziku | seminarski rad |
| predavanje, analiza primjera, rasprava, samostalan rad studenata | slušanje, prikupljanje te iščitavanje i odabir prikladne literature za obradu zadane teme, sudjelovanje u raspravi | uspješno koristiti literaturu za oblikovanje seminarskog rada iz područja jezičnih promjena | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
| Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
|---|---|---|
| Aktivnost u nastavi | 1 | 50% |
| Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
| Seminarski rad | 1,25 | 50% |
Konačna se ocjena izvodi iz ocjene za aktivnost na nastavi i ocjene za seminarski rad. Ocjena za aktivnost na nastavi prosječna je ocjena svih ocjena za pojedine zadatke tijekom nastave. Konačna je ocjena u kolegiju prosječna ocjena iz dviju navedenih ocjena.
Sukladno važećem Pravilniku o studijima i studiranju, studentu koji je izostao s predavanja i seminara ili nije ispunio druge obveze više od 30 % nastavnih sati utvrđenih ishodima učenja u studijskom programu uskraćuje se potvrda ispunjenja studijskih obveza i pristup ispitu.
Kontinuirano izvršavanje zadataka, pohađanje nastave, seminarski rad
Duden (2016): Die Grammatik. (poglavlje „Gesprochene Sprache“).
Moraldo, S. M. (2004): Deutsch aktuell. Einführung in die Tendenzen der deutschen Gegenwartssprache. Rim: Carocci. (odabrana poglavlja).
Moraldo, S. M. (2011): Deutsch aktuell 2. Einführung in die Tendenzen der deutschen Gegenwartssprache. Rim: Carocci. (odabrana poglavlja).
Ebert, R. P. (1978): Historische Syntax des Deutschen. Stuttgart: J. B. Metzler.
Ziegler, A. (2010): Historische Textgrammatik und Historische Syntax des Deutschen. Traditionen, Innovationen, Perspektiven. Berlin/New York: de Gruyter.
Braun, P. (1998): Tendenzen in der deutschen Gegenwartssprache. Stuttgart/Berlin/Köln.
Glück, H.; Sauer, W. W. (1997): Gegenwartsdeutsch. Stuttgart: J. B. Metzler.
Odabrani članci iz časopisa (Deutsche Sprache; Deutsch als Fremdsprache; Sprachreport)
Anketa i analiza seminarskog rada