Projektna metodologija: od pripreme prijedloga do provedbe

 

Naziv kolegija:
Projektna metodologija: od pripreme prijedloga do provedbe
Šifra ISVU:
286705
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Novak, Sonja
15
15
0

 

Ciljevi i zadaci:

Sadržaj se kolegija odnosi na predstavljanje ključne terminologije i procesa u upravljanju projektnim ciklusom s posebnim fokusom na razradu pojedinih dijelova projektnih prijedloga – ciljevi, aktivnosti, rezultati, pokazatelji uspješnosti. Kolegij polazi od uvoda koji govori općenito o procesima projektne metodologije i izrade projektnih prijedloga, potom se predstavlja formuliranje istraživačkog pitanja odnosno opis projektnog problema, postavljanje hipoteze, analiza potreba odnosno stanja, definiranje aktivnosti i metodologije kojima će se hipoteza dokazati, određivanje općeg i specifičnih ciljeva kao i konkretnih opipljivih i neopipljivih rezultata. Nadalje, cilj je ukazati na moguće načine promišljanja o potrebnim resursima za provedbu, npr. od sastavljanja istraživačkog tima do izrade financijskog plana (proračuna) te će se govoriti i o važnosti širenja i dijeljenja projektnih rezultata. Naposljetku će se govoriti i o elementima provjere prihvatljivosti odnosno vrednovanju projektnih prijedloga.

Sadržaj kolegija koji se odnosi na provedbu nudi uvid u strategije upravljanja aktivnostima, rizicima, timom i vlastitim vremenom. Osim toga, bit će govora o alatima, metodama i načinima uspostave i održavanja komunikacije unutar tima, strategijama vođenja, prikupljanja i pohrane rezultata i projektne dokumentacije, širenju rezultata, kao i praćenja proračuna. Naposljetku će biti riječi o kritičkom osvrtu na vlastitu provedbu u svrhu narativnog i financijskog izvještavanja prema ugovornom tijelu koje financira projekt.

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • formulirati istraživačko pitanje / projektni problem
  • konkretno i koherentno opisati ciljeve, rezultate i projektne aktivnosti
  • izraditi proračun potreban za provedbu projektnih aktivnosti
  • razlikovati osnovne faze provedbe projekta
  • planirati rizike i mjere za njihovo smanjenje tijekom provedbe
  • raditi u timu
  • organizirati vlastito vrijeme s obzirom na zadane obveze

Sadržaj predmeta:

1.      Uvod: projektna metodologija i terminologija – 2P+2V

2.       Formuliranje istraživačkog pitanja i znanstveni aspekt projekta, pripremne aktivnosti i analiza stanja/potreba – 3P+3V

3.       Formuliranje ciljeva, aktivnosti, rezultata, pokazatelja uspješnosti– 2P+2V

4.       Resursi za provedbu-  2P+2V

5.       Elementi ocjenjivanja projekta i samovrednovanje – 2P+2V

6.       Implementacija i praćenje – 2P+2V

7.        Izvještavanje 2P+2V

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, vježbe, obrazovanje na daljinu

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Predavanje, seminarska nastava Slušanje, vođenje bilješki, rješavanje zadataka -formulirati istraživačko pitanje / projektni problem Aktivno sudjelovanje u nastavi, pismeni ispit
Predavanje, seminarska nastava, vježbe Slušanje, vođenje bilješki, rješavanje zadataka -konkretno i koherentno opisati ciljeve, rezultate i projektne aktivnosti Pismeni ispit
Predavanje, seminarska nastava, vježbe Slušanje, vođenje bilješki, rješavanje zadataka -izraditi proračun potreban za provedbu projektnih aktivnosti Pismeni ispit
Predavanje, seminarska nastava, vježbe Slušanje, vođenje bilješki, rješavanje zadataka -razlikovati osnovne faze provedbe projekta Aktivnost u nastavi, pismeni ispit
Predavanje, seminarska nastava Slušanje, vođenje bilješki, rješavanje zadataka -planirati rizike i mjere za njihovo smanjenje tijekom provedbe Aktivnost u nastavi, pismeni ispit
Interaktivna nastava Grupni rad; sudjelovanje u raspravi -raditi u timu Aktivnost u nastavi
Seminarska nastava Samostalni rad -organizirati vlastito vrijeme s obzirom na zadane obveze Aktivnost u nastavi, pismeni ispit
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Referat

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Pisani ispit 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Referat 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz aktivnog sudjelovanja u nastavi i iz projekta. Ocjena kolegija računa se na temelju procjene sljedećih elemenata: 10% za aktivnost u nastavi i 90% za pisani ispit.

Projekt se ocjenjuje sa 100 ocjenskih bodova i čine ga pismeni opisi sljedećih elemenata 1. opći i specifični ciljevi – 10 bodova, 2. opis aktivnosti – 20 bodova, 3. opis rezultata – 10 bodova, 4. opis pokazatelja uspješnosti – 10 bodova, 5. opis rizika i mjere za njihovo smanjivanje – 10 bodova, 6. gantogram – 10 bodova, 7. logička matrica – 10 bodova, 8. proračun – 20 bodova.

Skala ocjenjivanja projekta po bodovima je sljedeća: 55-63 = dovoljan (2), 64-79 = dobar (3), 80-89 = vrlo dobar (4) i 91-100 = izvrstan (5).

Način formuliranja konačne ocjene na primjeru: ocjena iz aktivnosti u nastavi je izvrstan (5), a iz pismenog ispita vrlo dobar (4):  5 x 0,10 + 4 x 0,90 = 0,5 + 3,6 = 4,1. Ukupna ocjena iz kolegija je vrlo dobar (4).

Primjer izračunavanja ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz aktivnog sudjelovanja u nastavi i iz projekta. Ocjena kolegija računa se na temelju procjene sljedećih elemenata: 10% za aktivnost u nastavi i 90% za pisani ispit.

Projekt se ocjenjuje sa 100 ocjenskih bodova i čine ga pismeni opisi sljedećih elemenata 1. opći i specifični ciljevi – 10 bodova, 2. opis aktivnosti – 20 bodova, 3. opis rezultata – 10 bodova, 4. opis pokazatelja uspješnosti – 10 bodova, 5. opis rizika i mjere za njihovo smanjivanje – 10 bodova, 6. gantogram – 10 bodova, 7. logička matrica – 10 bodova, 8. proračun – 20 bodova.

Skala ocjenjivanja projekta po bodovima je sljedeća: 55-63 = dovoljan (2), 64-79 = dobar (3), 80-89 = vrlo dobar (4) i 91-100 = izvrstan (5).

Način formuliranja konačne ocjene na primjeru: ocjena iz aktivnosti u nastavi je izvrstan (5), a iz pismenog ispita vrlo dobar (4):  5 x 0,10 + 4 x 0,90 = 0,5 + 3,6 = 4,1. Ukupna ocjena iz kolegija je vrlo dobar (4).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Redovno pohađanje nastave (min 70 % ); izrada projektnog prijedloga

 

 

Obavezna literatura:

  1. Materijal koji za nastavu izradi i pripremi izvođač
  2. Pojmovnik fondova Europske Unije https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/06/EU_fondovi_1.pdf
  3. Smjernice za upravljanje projektnim ciklusom https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/06/Smjernice_za_.pdf
  4. Intervention Cycle Methodology Europske Komisije https://wikis.ec.europa.eu/display/ExactExternalWiki/Intervention+Cycle+Methodology+Guide
  5. Priručnik za praćenje financiranih projekata HRZZ https://hrzz.hr/wp-content/uploads/Prirucnik-za-pracenje-financiranih-projekata2023.pdf

Upute za popunjavanje obrazaca za izvještavanje https://hrzz.hr/wp-content/uploads/Upute_za-popunjavanje-obrazaca-za-podnosenje-izvjesca_2023.pdf

Dopunska literatura:

  1. Natječaj Istraživački projekti (IP-2024-05) Hrvatske zaklade za znanost (HRZZ)  https://hrzz.hr/wp-content/uploads/Tekst-natjecaja_IP-2024-05.pdf i Upute za prijavitelje https://hrzz.hr/wp-content/uploads/Upute-za-prijavitelje-na-natjecaje-Hrvatske-zaklade-za-znanost-u-2024.pdf
  2. Obrazac za istorazinsko vrednovanje projektnog prijedloga aktualnog natječaja HRZZ https://hrzz.hr/wp-content/uploads/IP-2024-05_Evaluation-Criteria.pdf

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Po završetku nastave studenti ispunjavaju anonimne evaluacijske listiće. Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.

Ostale informacije: