Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jug, Stephanie | 0 |
0 |
30 |
Cilj je seminara praktična primjena različitih teorija i metoda analize književnih djela i fenomena na njemačkom govornom području od druge polovine do kraja 19. stoljeća te na prijelazu stoljeća, i to radom na odabranim književnim, teorijskim i poetološkim tekstovima.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
identificirati značajke određene epohe na odabranom književnom, teorijskom ili poetološkom predlošku
upotrijebiti usvojeni književnoznanstveni instrumentarij u analizi odabranog književnog predloška
istražiti različite pristupe istom književnom tekstu
procijeniti prikladnost i potpunost postojećih analiza i interpretacija književnog teksta
argumentirano braniti analizu i interpretaciju književnog teksta
izraditi plan pisanja seminarskog rada na zadanu temu
sintetizirati najvažnije argumente iz postojećeg književnoznanstvenog rada
odabrati prikladnu sekundarnu literaturu uz zadano istraživačko pitanje.
Studenti će na konkretnim književnim, teorijskim i poetološkim predlošcima od druge polovine do kraja 19. stoljeća i na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće primjenjivati usvojeni književnoznanstveni instrumentarij (retoričke figure, osnovne književnoznanstvene pojmove, osnovne teorije i metode), pri čemu se fokus stavlja na poetološke odrednice koje su dominantno zastupljene u navedenom razdoblju (realizam, naturalizam i stilski pluralizam na prijelazu stoljeća). Cilj je iz postojećih znanstvenih rješenja i interpretacija odabrati najprikladnija rješenja za određene književne predloške, pri čemu se prepoznaje i primjenjuje analitička struktura književne interpretacije u usmenom i pisanom obliku.
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
Esej, Kontinuirano praćenje, Pohađanje nastave, Usmeno izlaganje
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0,75 | 40% |
Kontinuirano praćenje | 0,8 | 30% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeno izlaganje | 0,7 | 30% |
Elementi ocjenjivanja: kontinuirana provjera znanja, usmeno izlaganje, esej.
Tijekom nastave provodit će se kontinuirana provjera znanja, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 30 % konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i na nastavi održati usmeno izlaganje. Ocjena iz usmenog izlaganja iznosit će 30 % konačne ocjene. Student će nakon završetka nastave predati pisani esej. Ocjena iz eseja iznosit će 40 % konačne ocjene.
Primjer izračuna ocjene: Student je iz kontinuirane provjere znanja ostvario ocjenu dobar (3), iz usmenog izlaganja vrlo dobar (4) i iz eseja vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (kont. x 0,3) + (usm. x 0,3) + (esej x 0,4) = (3 x 0,3) + (4 x 0,3) + (4 x 0,4) = 0,9 + 1,2 + 1,6 = 3,7 = 4.
Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodleu.
Primarna literatura (obvezna lektira):
Friedrich Hebbel: Maria Magdalene
Theodor Storm: Immensee, Aquis submersus
Theodor Fontane: Irrungen Wirrungen
Jeremias Gotthelf: Die schwarze Spinne
Wilhelm Busch: Balduin Bählamm (Auswahl)
Gottfried Keller: Der grüne Heinrich
Marie von Ebner Eschenbach: Krambambuli
Gerhart Hauptmann: Die Ratten; Der Biberpelz; Die Weber
Arthur Schnitzler: Der Reigen
Sekundarna literatura:
Sekundarna literatura:
Fähnders, Walter (1998). Avantgarde und Moderne 1890–1933. Stuttgart – Weimar: Metzler.
Rinsum, Annemarie; Wolfgang Rinsum (1997): Deutsche Literaturgeschichte. Band 7. Realismus und Naturalismus. München: dtv.
Sprengel, Peter (1998): Geschichte der deutschsprachigen Literatur 1870-1900. Beck: München.
Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 4. Vormärz und Realismus. Köln, Weimar – Wien: Böhlau, 197–397.
Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 5. Moderne. Köln – Weimar – Wien: Böhlau, 7–39.
Žmegač, Viktor (Hg.) (1979): Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Band II/1. Königstein/Ts.: Athenäum.
Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Berlin: Cornelsen.
Aust, Hugo (2006). Realismus. Lehrbuch Germanistik. Stuttgart: dtv.
Möbius, Hanno (1982). Der Naturalismus. Heidelberg: Quelle & Meyer.
Stöckmann, Ingo (2011). Naturalismus. Stuttgart – Weimar: Metzler.
von Wiese, Benno (1979). Deutsche Dichter des 19. Jahrhunderts. Berlin: Schmidt, 452–697.
von Wiese, Benno (1975). Deutsche Dichter der Moderne. Berlin: Schmidt, 7–50.
Wünsch, Marianne (2007). Realismus (1850–1890). Zugänge zu einer literarischen Epoche. Kiel: Ludwig.
Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.