Kolokacije u suvremenom njemačkom jeziku

 

Naziv kolegija:
Kolokacije u suvremenom njemačkom jeziku
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Pon, Leonard
0
0
0
Keglević Blažević, Ana
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Ovaj kolegij svojim konačnim ciljem postavlja lingvističku analizu kolokacija u njemačkome jeziku i njihovo povezivanje s ekvivalentima na hrvatskome jeziku. Studenti će naučiti prepoznati i analizirati kolokacije te ih povezati sa sličnim pojavnicama na svome materinskome jeziku.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • definirati pojam kolokacija
  • razlikovati kolokacije od drugih frazeoloških jedinica
  • prepoznati kolokacije u kontekstu
  • opisati strukturu i semantiku kolokacija primjenom raznih tipologija
  • pravilno koristiti njemačke kolokacije u novom kontekstu
  • koristiti različite alate za određivanje sastavnica kolokacija

navesti ekvivalente njemačkih kolokacija na hrvatskome jeziku.

Sadržaj predmeta:

U okviru ovog kolegija obradit će se sljedeće teme: obilježja frazeoloških jedinica i njihovo definiranje, razlika između kolokacija i drugih frazeoloških jedinica i slobodnih sveza riječi, sintaktička, morfološka i semantička obilježja kolokacija njemačkog suvremenog jezika, različiti alati za određivanje sastavnica kolokacija, određivanje ekvivalenata njemačkih kolokacija, najčešće kolokacije u njemačkome i hrvatskome jeziku, pretraživanje korpusa sa svrhom pronalaženja kolokacija.

Vrste izvođenja nastave:

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
       
       
       
       

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 1,12 50%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Seminarski rad 1,13 50%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz elementa kontinuirane provjere znanja i seminarskog rada: 50 % čine ocjene iz elementa kontinuirane provjere znanja, a 50 % konačne ocjene čini ocjena seminarskog rada.

Primjer izračunavanja ocjene:

Primjer izračuna ocjene: Student je ostvario ocjenu 3 iz elementa kontinuirana provjera znanja i 4 iz seminarskog rada. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (provjera znanja x 0,5) +

(seminarski rad x 0,5). U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (3 x 0,5) + (4 x 0,5) = 1,5 + 2 = 3,5 = 4. Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).

Studenti ostvaruju pravo na potpis ako su tijekom nastave bili nazočni na najmanje 70 % sveukupnih nastavnih sati.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, seminarski rad i izvršavanje zadataka u okviru kontinuirane provjere znanja.

 

 

Obavezna literatura:

Ďurčo, P. i Vajičkov, M. (2019): Kollokationen I – Ein Übungsbuch. Nümbrecht: Kirsch Verlag.

Ďurčo, P. i Vajičkov, M. (2019): Kollokationen II – Ein Übungsbuch. Nümbrecht:: Kirsch Verlag.

Ďurčo, P. i Vajičkov, M. (2019): Kollokationen III – Ein Übungsbuch. Nümbrecht:: Kirsch Verlag.

Dopunska literatura:

Bahns, J. (1997): Kollokationen und Wortschatzarbeit im Englischunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag.

Burger, H. (2015): Phraseologie. Eine Einführung am Beispiel des Deutschen (5. izd.). Berlin: Erich Schmidt Verlag. 

Ďurčo, P.; Vajičkova, M. i Tomaškova, S. (2019): Kollokationen im Sprachsystem und Sprachgebrauch. Ein Lehrbuch. Nümbrecht:: Kirsch-Verlag.

Reder, A. (2006): Kollokationen in der Wortschatzarbeit. Wien: Praesens Verlag.

Stojić, A. (2012): Kolokacije. Prilog teoriji i praksi. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Ostale informacije: