Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Berkec, Silvija | 0 |
60 |
0 |
Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B2 prema ZEROJ-u, i to:
Slušanje: cilj je osposobiti studente da prate i razumiju složenu argumentaciju ako im je tema barem donekle poznata te da razumiju veći dio televizijskih i radijskih vijesti i programa koji se bave tekućim događajima kao i većinu filmova na standardnom jeziku.
Čitanje: cilj je osposobiti studente da čitaju s razumijevanjem opsežnije novinske tekstove koji obrađuju suvremene probleme u kojima pisac zauzima određena stajališta ili izražava određena mišljenja.
Govor: cilj je osposobiti studente da izvijeste o nekom aktualnom događaju ili temi, da aktivno sudjeluju u raspravama unutar poznatih situacija obrazlažući i braneći svoja stajališta te da mogu objasniti svoja stajališta o nekoj aktualnoj temi navodeći prednosti i nedostatke raznih pristupa.
Pisanje: cilj je osposobiti studente da napišu jasan, podroban esej o velikom broju tema s područja svog interesa kao i izvješće, prenoseći informaciju i navodeći razloge za ili protiv određenog stajališta.
Ciljevi su kolegija također interkulturalna senzibilizacija studenta i razvijanje njegove osobne vještine samoprocjene.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.
Teme i vokabular:
vrijeme, sport i aktivnosti u slobodnom vremenu, knjige i čitanje,
vijesti, politika, povijest, kriminal
tehnika i uređaji, izumi, računalo i Internet, trendovi
zdravlje i bolest, zdravstvena skrb, hrana, okoliš
Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:
priložne oznake vremena i vremenske rečenice, pridjevi za označavanje vremenske pripadnosti;
priložne oznake pogodbe i pogodbene rečenice;
priložne oznake načina i načinske rečenice;
priložne oznake dopuštanja i dopusne rečenice;
pretvorba prijedložnih izraza u zavisne rečenice i obratno (verbalizacija i nominalizacija);
neupravni govor: Konjunktiv I i modalni glagol sollen u prenošenju informacija;
prijedlozi;
pasiv i zamjenski oblici;
komparacija pridjeva;
participni atributi;
glagol werden u izricanju budućeg, namjere i pretpostavke
Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:
govoriti, diskutirati, opisati, obrazložiti izbor, predstaviti, napisati pismo čitatelja, napisati esej
sastaviti vijest, prepričati,
interpretirati grafikon i tablicu
analizirati i interpretirati pročitani ili slušani tekst i audio-vizualne priloge
vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Auditivne vježbe, slušanje | Slušanje auditivnog ili audiovizualnog sadržaja | s razumijevanjem slušati veći dio televizijskih/radijskih vijesti i programa o aktualnim temama sa složenijom argumentacijom; | Kontinuirana provjera znanja |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa, analiza pročitanog, samostalan rad, razgovor, diskusija | s razumijevanjem čitati opsežnije novinske tekstove (izvješće, reportažu) koji obrađuju suvremene probleme i teme; | Usmena prezentacija |
Individualne konzultacije | Analiza pročitanog, korištenje rječničke literature i online resursa radi tumačenja ključnih pojmova, pisanje | sažeti pismeno najvažnije informacije iz opsežnijeg novinskog teksta; | Izrada uručka (handouta) za prezentaciju |
Metoda usmenog izlaganja | Usmeno izlaganje uz korištenje multimedije | izvijestiti usmeno o aktualnom događaju ili temi; | Usmena prezentacija (referat) |
Diskurzivna metoda | Usmeno izlaganje, razgovor/diskusija | obrazložiti usmeno svoje stajalište o aktualnoj temi; | Usmena prezentacija (referat), usmeni ispit |
Metoda pisanja | Pismena zadaća na nastavi | napisati esej o aktualnoj temi s jasno obrazloženim stajalištem uz uvažavanje protuargumenata; | Kontinuirana provjera znanja |
Priprema za govornu aktivnost i sudjelovanje u monološkoj/dijaloškoj komunikaciji | Vježbe, rješavanje zadataka, usmeno izlaganje, diskusija | primijeniti u govoru jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u; | Usmena prezentacija (referat) |
Pripreme za pisanje i pisanje teksta | Pisanje eseja, uručka; rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta) |
primijeniti u pismenom izražavanju jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u; | Kontinuirano provjera znanja, pismeni ispit |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa | služiti se samostalno i svrsishodno rječnicima, leksikonima i online-resursima. | Pismeni uručak (handout) uz prezentaciju; kontinuirana provjera znanja |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,2 | 0% |
Pisani ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Referat | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
Ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata i u sljedećim udjelima:
a) kontinuirane provjere znanja tijekom semestra u vidu eseja i testova znanja i razumijevanja = 20%
b) referata (usmene prezentacije) = 20%
c) pismenog ispita = 30%
d) usmenog ispita = 30%.
Kontinuirane provjere znanja, referat i usmeni ispit ocjenjuju se ocjenama od 1 do 5 prema deskriptorima u ZEROJ-u za razinu B2; pismeni ispit (test) ocjenjuje se prema skali: 69-76 % = 2; 77-84 % = 3; 85-92 % = 4; 93-100 % = 5. Sva tri elementa moraju biti pozitivno ocijenjena kako bi se formirala konačna ocjena.
Primjer izračuna konačne ocjene:
ocjena kontinuiranih provjera znanja tijekom semestra = 4; ocjena referata = 4; ocjena pismenog ispita = 3; ocjena usmenog ispita = 5. Konačna ocjena = 4 x 0,2 + 4 x 0,2 + 3 x 0, 3 + 5 x 0,3 = 0,8 + 0,8 + 0,9 + 1,5 = 4 (vrlo dobar).
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku, usmena prezentacija s uručkom (handoutom) za studente u skupini.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:
a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,
b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.
Buscha/Raven/Szita: Erkundungen B2. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch, Schubert-Verlag (2019)
Földeak, H.: Wörter und Sätze, Max Hueber Verlag (odabrana poglavlja)
Materijal koji priprema lektor (autentični žurnalistički tekstovi, audio-vizualni zapisi, vježbe)
Jednojezični rječnik njemačkog jezika (preporuka: Duden Deutsches Universalwörterbuch)
Njemačko-hrvatski rječnik (preporuka: Hansen-Kokoruš i dr.: Njemačko-hrvatski rječnik, Školska knjiga)
Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt
Buscha, A./Szita, S.: B-Grammatik, Schubert Verlag
Duden: Die deutsche Rechtschreibung
Duden: Stilwörterbuch
Duden: Das Wörterbuch der sprachlichen Zweifelsfälle – Richtiges und gutes Deutsch
Hrvatsko-njemački rječnik (preporuka: Jakić/Hurm: Hrvatsko-njemački rječnik, Školska knjiga)
https://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/de
Evidencija pohađanja nastave, povratne informacije na individualnim konzultacijama, sveučilišna studentska anketa.