Suvremeni njemački jezik 4

 

Naziv kolegija:
Suvremeni njemački jezik 4
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Uvjet za polaganje ispita iz Suvremenog njemačkog jezika 4 položen je ispit iz kolegija Suvremeni njemački jezik 3.
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Berkec, Silvija
0
60
0

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B2 prema ZEROJ-u, i to:

Slušanje: cilj je osposobiti studente da prate i razumiju složenu argumentaciju ako im je tema barem donekle poznata te da razumiju veći dio televizijskih i radijskih vijesti i programa koji se bave tekućim događajima kao i većinu filmova na standardnom jeziku.

Čitanje: cilj je osposobiti studente da čitaju s razumijevanjem opsežnije novinske tekstove koji obrađuju suvremene probleme u kojima pisac zauzima određena stajališta ili izražava određena mišljenja.

Govor: cilj je osposobiti studente da izvijeste o nekom aktualnom događaju ili temi, da aktivno sudjeluju u raspravama unutar poznatih situacija obrazlažući i braneći svoja stajališta te da mogu objasniti svoja stajališta o nekoj aktualnoj temi navodeći prednosti i nedostatke raznih pristupa.

Pisanje: cilj je osposobiti studente da napišu jasan, podroban esej o velikom broju tema s područja svog interesa kao i izvješće, prenoseći informaciju i navodeći razloge za ili protiv određenog stajališta.

Ciljevi su kolegija također interkulturalna senzibilizacija studenta i razvijanje njegove osobne vještine samoprocjene.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

 

  • s razumijevanjem slušati veći dio televizijskih/radijskih vijesti i programa o aktualnim temama sa složenijom argumentacijom;
  • s razumijevanjem čitati opsežnije novinske tekstove (izvješće, reportažu) koji obrađuju suvremeneprobleme i teme;
  • sažeti pismeno najvažnije informacije iz opsežnijeg novinskog teksta;
  • izvijestiti usmeno o aktualnom događaju ili temi;
  • obrazložiti usmeno svoje stajalište o aktualnoj temi;
  • napisati esej o aktualnoj temi s jasno obrazloženim stajalištem uz uvažavanje protuargumenata;
  • primijeniti jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u u govoru;
  • primijeniti jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u pri pismenom izražavanju;
  • služiti se samostalno i svrsishodno rječnicima, leksikonima i online-resursima.

Sadržaj predmeta:

Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.

Teme i vokabular:

vrijeme, sport i aktivnosti u slobodnom vremenu, knjige i čitanje,

vijesti, politika, povijest, kriminal

tehnika i uređaji, izumi, računalo i Internet, trendovi

zdravlje i bolest, zdravstvena skrb, hrana, okoliš

Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:

priložne oznake vremena i vremenske rečenice, pridjevi za označavanje vremenske pripadnosti;

priložne oznake pogodbe i pogodbene rečenice;

priložne oznake načina i načinske rečenice;

priložne oznake dopuštanja i dopusne rečenice;

pretvorba prijedložnih izraza u zavisne rečenice i obratno (verbalizacija i nominalizacija);

neupravni govor: Konjunktiv I i modalni glagol sollen u prenošenju informacija;

prijedlozi;

pasiv i zamjenski oblici;

komparacija pridjeva;

participni atributi;

glagol werden u izricanju budućeg, namjere i pretpostavke

Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:

govoriti, diskutirati, opisati, obrazložiti izbor, predstaviti, napisati pismo čitatelja, napisati esej

sastaviti vijest, prepričati,

interpretirati grafikon i tablicu

analizirati i interpretirati pročitani ili slušani tekst i audio-vizualne priloge

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Auditivne vježbe, slušanje Slušanje auditivnog ili audiovizualnog sadržaja s razumijevanjem slušati veći dio televizijskih/radijskih vijesti i programa o aktualnim temama sa složenijom argumentacijom; Kontinuirana provjera znanja
Metoda čitanja i rada na tekstu Čitanje, rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa, analiza pročitanog, samostalan rad, razgovor, diskusija s razumijevanjem čitati opsežnije novinske tekstove (izvješće, reportažu) koji obrađuju suvremene  probleme i teme; Usmena prezentacija
Individualne konzultacije Analiza pročitanog, korištenje rječničke literature i online resursa radi tumačenja ključnih pojmova, pisanje sažeti pismeno najvažnije informacije iz opsežnijeg novinskog teksta; Izrada uručka (handouta) za prezentaciju
Metoda usmenog izlaganja Usmeno izlaganje uz korištenje multimedije izvijestiti usmeno o aktualnom događaju ili temi; Usmena prezentacija (referat)
Diskurzivna metoda Usmeno izlaganje, razgovor/diskusija obrazložiti usmeno svoje stajalište o aktualnoj temi; Usmena prezentacija (referat), usmeni ispit
Metoda pisanja Pismena zadaća na nastavi napisati esej o aktualnoj temi s jasno obrazloženim stajalištem uz uvažavanje protuargumenata; Kontinuirana provjera znanja
Priprema za govornu aktivnost i sudjelovanje u monološkoj/dijaloškoj komunikaciji Vježbe, rješavanje zadataka, usmeno izlaganje, diskusija primijeniti u govoru jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u; Usmena prezentacija (referat)
Pripreme za pisanje i pisanje teksta Pisanje eseja, uručka;
rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta)
primijeniti u pismenom izražavanju jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u; Kontinuirano provjera znanja, pismeni ispit
Metoda čitanja i rada na tekstu Rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa služiti se samostalno i svrsishodno rječnicima, leksikonima i online-resursima. Pismeni uručak (handout) uz prezentaciju; kontinuirana provjera znanja

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,2 0%
Pisani ispit 1 0%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Referat 0,3 0%
Usmeni ispit 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata i u sljedećim udjelima:

a) kontinuirane provjere znanja tijekom semestra u vidu eseja i testova znanja i razumijevanja = 20%

b) referata (usmene prezentacije) = 20%

c) pismenog ispita = 30%

d) usmenog ispita = 30%.

Kontinuirane provjere znanja, referat i usmeni ispit ocjenjuju se ocjenama od 1 do 5 prema deskriptorima u ZEROJ-u za razinu B2; pismeni ispit (test) ocjenjuje se prema skali: 69-76 % = 2; 77-84 % = 3; 85-92 % = 4; 93-100 % = 5. Sva tri elementa moraju biti pozitivno ocijenjena kako bi se formirala konačna ocjena.

Primjer izračunavanja ocjene:

Primjer izračuna konačne ocjene:

ocjena kontinuiranih provjera znanja tijekom semestra = 4; ocjena referata = 4; ocjena pismenog ispita = 3; ocjena usmenog ispita = 5.  Konačna ocjena = 4 x 0,2 + 4 x 0,2 + 3 x 0, 3 + 5 x 0,3 = 0,8 + 0,8 + 0,9 + 1,5 = 4 (vrlo dobar).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku, usmena prezentacija s uručkom (handoutom) za studente u skupini.

Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:

a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,

b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.

 

 

Obavezna literatura:

Buscha/Raven/Szita: Erkundungen B2. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch, Schubert-Verlag (2019)

Földeak, H.: Wörter und Sätze, Max Hueber Verlag (odabrana poglavlja)

Materijal koji priprema lektor (autentični žurnalistički tekstovi, audio-vizualni zapisi, vježbe)

Dopunska literatura:

Jednojezični rječnik njemačkog jezika (preporuka: Duden Deutsches Universalwörterbuch)

Njemačko-hrvatski rječnik (preporuka: Hansen-Kokoruš i dr.: Njemačko-hrvatski rječnik, Školska knjiga)

Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt

Buscha, A./Szita, S.: B-Grammatik, Schubert Verlag

Duden: Die deutsche Rechtschreibung

Duden: Stilwörterbuch

Duden: Das Wörterbuch der sprachlichen Zweifelsfälle – Richtiges und gutes Deutsch

Hrvatsko-njemački rječnik (preporuka: Jakić/Hurm: Hrvatsko-njemački rječnik, Školska knjiga)

https://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/de

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija pohađanja nastave, povratne informacije na individualnim konzultacijama, sveučilišna studentska anketa.

Ostale informacije: