Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jozić, Ivana | 15 |
0 |
15 |
Cilj je ovog kolegija razviti osnovna znanja iz opće semantike i semantike njemačkoga jezika te upoznati studente s osnovnom semantičkom terminologijom polazeći od opće lingvistike i ostalih srodnih disciplina. Nadalje, kolegij bi trebao omogućiti stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o semantici, semantičkim poljima i konceptualizaciji. Cilj je kolegija i osposobiti studente za samostalnu semantičku analizu pojedinačnih pojmova i stručnoj raspravi o jeziku, upoznati ih s odnosom između izraza i značenja, s najvažnijim semantičkim procesima (metafora, metonimija) te obilježjima formalne semantike.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
razlikovati leksem od ostalih lingvističkih jedinica
analizirati formalno ustrojstvo leksema i odnos oblika i značenja
razlikovati homonimiju od polisemije i monosemije
identificirati glavne mehanizme koji dovode do širenja značenja (metafora i metonimija)
razlikovati paradigmatske od sintagmatskih leksičkih odnosa
identificirati tipove i podtipove leksičkih relacija (sinonimija, antonimija, hiponimija itd.)
razlikovati tipove kolokacija te kolokacije od slobodnih leksičkih sveza i idioma
staviti dijelove sustava u međuodnos
Kolegij proučava ulogu semantike kao lingvističke discipline u analizi unutarnje strukture leksičkih jedinica i to: morfološke strukture, odnosa oblika i značenja, značenjske strukture (tipovi značenja, polisemija i homonimija, postupci otkrivanja i opisivanja značenja), strukture leksikona (različiti tipovi paradigmatskih i sintagmatskih odnosa među leksičkim jedinicama, poput antonimije, sinonimije, hiponimije, hiperonimije, odnosa dijela i cjeline, kolokacija i selekcijskih ograničenja). Također se bavi semantičkim odnosima unutar riječi (konotativno i denotativno značenje, metafora i metonimija) te semantičkim promjenama (gramatikalizacija).
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | razlikovati leksem od ostalih lingvističkih jedinica | seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | analizirati formalno ustrojstvo leksema i odnos oblika i značenja | seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | razlikovati homonimiju od polisemije i monosemije | seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | identificirati glavne mehanizme koji dovode do širenja značenja (metafora i metonimija) |
seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | razlikovati paradigmatske od sintagmatskih leksičkih odnosa | seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | identificirati tipove i podtipove leksičkih relacija (sinonimija, antonimija, hiponimija itd.) |
seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
predavanja, seminar, uspoređivanje pojmova i teorija, upućivanje studenata na samostalni rad i samostalno proučavanje literature, suradničko učenje | slušanje predavanja, rasprava, rješavanje zadataka, aktivno sudjelovanje | razlikovati tipove kolokacija te kolokacije od slobodnih leksičkih sveza i idioma | seminar, kolokviji/ pismeni ispit |
komunikacija s nastavnikom, kolegicama i kolegama na njemačkom jeziku | traženje i analiziranje primjera, rješavanje i prezentiranje problema, uspoređivanje pojmova | sustavno razmišljati pri obradi podataka i rješavanju problema |
aktivnost studenata u nastavi i izvan nje, samostalni rad |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,9 | 0% |
Pisani ispit | 0,9 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,45 | 0% |
Konačna se ocjena temelji na ocjeni iz 2 kolokvija tijekom semestra ili uobičajenom ispitu nakon odslušanog predmeta i ocjeni iz seminarskog rada.
70 % konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, 30 % ocjene čini ocjena iz seminarskog rada.Postoci iz položenih kolokvija se zbrajaju te iz prosjeka tih postotaka proizlazi ocjena pisanog djela.
Primjer izračunavanja ocjene: Student je ostvario ocjenu 3 iz kolokvija i 4 iz seminarskog rada. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (kol. x 0,7) + (sem. x 0,3). U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako: (3 x 0,7) + (4 x 0,3) = 2,1 + 1,2 = 3,3 = 3.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila dobar (3).
Pohađanje nastave, seminarski rad, pisani ispit.
- Busse, D. (2009): Semantik. Paderborn, München: Fink.
- Von Polenz, P. (2008): Deutsche Satzsemantik. Die Kunst des Zwischen-den-Zeilen-Lesens.Berlin: Walter De Gruyter.
- Löbner, S. (2003): Semantik: eine Einführung. Berlin, New York: Walter de Gruyter.
- Schwarz, M. i Chur, J. (2007): Semantik – Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
- Bechmann, S. (2016): Sprachwandel – Bedeutungswandel: eine Einführung. Tübingen: A. Francke Verlag.
- Lakoff, G. i Johnson, M. (2004): Leben in Metaphern: Konstruktionen und Gebrauch von Sprachbildern. Heidelberg: Carl-Auer-Systeme.
- Eckard, R. (2005): Metaphertheorien: Typologie – Darstellung – Bibliographie. Berlin: De Gruyter.
Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.