Pregled njemačke književnosti 2

 

Naziv kolegija:
Pregled njemačke književnosti 2
Šifra ISVU:
288915
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odslušana predavanja iz kolegija Pregled književnosti 1.
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Engler, Tihomir
30
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Nadovezujući se na kolegij Pregled njemačke književnosti 1 cilj je kolegija studentima dati daljnji pregled njemačke književnosti nakon prosvjetiteljstva u razdoblju od 1770-ih pa sve do 1848. godine. U kolegiju se predstavljaju temeljna obilježja, autori i kulturno-povijesni kontekst sljedećih razdoblja njemačke književnosti: Sturm und Drang, Weimarska klasika, romantizam i Predožujsko razdoblje.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

- izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća

- argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti

- ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju

- kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja

- staviti u suodnos književne pojave obrađenih razdoblja

- rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet

- raditi samostalno u proradi građe kolegija

- sintetizirati prikupljene informacije

Sadržaj predmeta:

Predavanja daju opći pregled najznačajnijih autora i djela s kraja 18. stoljeća pa sve do kraja prve polovice 19. stoljeća, odnosno do revolucije 1848. Objašnjavaju se osnovni relevantni pojmovi s ciljem sistematizacije pojava unutar sljedećih književnih strujanja: Sturm-und-Drang-a, Weimarske klasike, romantizma i Predožujskog razdoblja. Uz to se pojašnjavaju kako književno-umjetnička obilježja, tako i povijesni, odnosno, društveno-politički kontekst navedenih književnopovijesnih epoha.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
predavanje slušanje, zapisivanje izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća Usmeni ispit
predavanje slušanje, zapisivanje,
 
argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti Usmeni ispit,
obveza lektira
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki
čitanje, zapisivanje ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju Obvezna lektira
dnevnik čitanja
samostalni rad,
pisanje osvrta
čitanje, analiza teksta,
prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja Dnevnik čitanja,
usmeni ispit
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
samostalni rad,
pisanje osvrta
slušanje, zapisivanje,
čitanje, pisanje rada
staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja Usmeni ispit,
obvezna lektira,
Dnevnik čitanja
predavanje,
čitanje lektira uz vođenje bilješki,
rasprava
slušanje, zapisivanje,
raspravljanje
rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet Usmeni ispit
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
pisanje osvrta na zadani tekst
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog raditi samostalno Obvezna lektira,
dnevnik čitanja
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
pisanje osvrta na zadani tekst
čitanje,
pisanje,
organizacija informacija,
sinteza proučenog
sintetizirati prikupljene informacije Usmeni ispit,
obvezna lektira,
dnevnik čitanja
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

dnevnik čitanja lektire, Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
dnevnik čitanja lektire 0,3 20%
Kolokvij lektire 0,95 40%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeni ispit 1 40%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, dnevnik čitanja, usmeni ispit.

Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i dnevnik čitanja (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz dnevnika čitanja iznosit će 20% konačne ocjene. Student pristupa završnom usmenom ispitu kao završnoj provjeri  usvojenosti nastavne građe iz kolegija. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz dnevnika čitanja vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (dnev. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4. 

Primjer izračunavanja ocjene:

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4).

Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.

Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.

 

 

Obavezna literatura:

(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)

Primarna literatura (obvezna lektira):

 

Skripta s odabranim lirskim tekstovima

Johann Wolfgang Goethe: Die Leiden des jungen Werther

Johann Wolfgang Goethe: Iphigenie auf Tauris

Friedrich Schiller: Wilhelm Tell

E.T.A. Hoffmann: Der Sandmann

Heinrich von Kleist: Die Marquise von O.

Georg Büchner: Woyzeck

 

Sekundarna literatura:

Borchmeyer, Dieter (1998). Die Weimarer Klassik. Portrait einer Epoche. Weinheim: Beltz.

Böttcher, Kurt. (1978). Sturm und Drang. Erläuterungen zur deutschen Literatur. Berlin: WEB, 19─53.

Bunzel, Wolfgang (Hrsg.) (2010). Romantik. Epoche – Autoren – Werke. Darmstadt: WBG.

Karthaus, Urlich (2015). Sturm und Drang. Epoche, Werke, Wirkung. München: C. H. Beck.

Korte, Hermann (2015). Deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Kremer, Detlef (2007). Romantik. Stuttgart – Weimar: Metzler.

Willems, Gottfried (2013). Geschichte der deutschen Literatur. Band 3. Goethezeit. Köln ─ Weimar ─ Wien: Böhlau.

Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 4. Vormärz und Realismus. Köln ─ Weimar ─ Wien: Böhlau, 7–178.

Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Königstein/Ts.: Athenäum, Bd. I/1: 194─330; Bd. I/2: 1─335. 

Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Berlin: Cornelsen.

Dopunska literatura:

1. Povijesni razvoj njemačkih teritorija:

Duden (2013). Deutsche Geschichte. Mannheim: Duden.

Engelhausen, Frank (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. Berlin: Duden.

Sternburg, Wilhelm (2005). Die Geschichte der Deutschen. Frankfurt/New York: Campus.

 

2. Monografije o književnim pokretima:

Borries, Ernst u. Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2. Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. München: dtv.

Borries, Ernst u. Erika (1997). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 3. Die Weimarer Klassik. Goethes Spätwerk. München: dtv.

 

3. Zbirni priručnici o autorima i djelima:

Hoffman, Michael (2003). Schiller. Epoche ─ Werke ─ Wirkung. München: Beck.

Jeßing, Benedikt (1995). Johann Wolfgang Goethe. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Luserke-Jaqui (Hrsg.) (2005). Schiller-Handbuch. Leben ─ Werk ─ Wirkung. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Safranski, Rüdiger (2013). Goethe ─ Kunstwerk des Lebens. München: Hanser.

Witte, Bernd (Hrsg.) (2004). Goethe Handbuch in vier Bänden. Bd. 1: Gedichte. Bd. 2: Dramen. Bd. 3: Prosaschriften. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

 

4. Monografije o pojedinim djelima:

Leis, Mario (2002). Die Leiden des jungen Werther. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Leis, Mario (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Neubauer, Martin (2012). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Rüdiger, Bernhardt (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Hollfeld: Bange.

Ueding, Gert (2002). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.                     

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.

Ostale informacije: