Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
0 |
Kroz predavanja će se dati pregled osnovnih činjenica, tokova i književnih fenomena na njemačkom govornom području od kraja 18. stoljeća do sredine 19. stoljeća.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća
argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti
ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja
staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja
rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet
raditi samostalno
sintetizirati prikupljene informacije
Daje se pregled najznačajnijih autora i djela s kraja 18. stoljeća sve do polovine 19 stoljeća, tj. do revolucije 1848. Pritom se objašnjavaju relevantni pojmovi s ciljem sistematizacije književnih pojava, pojava poput pokreta Sturm und Drang, Weimarske klasike, romantizma i Vormärz-a. Studenti će kroz predavanja i samostalan rad upoznati različite interpretativne pristupe odabranim djelima lektire iz navedenog razdoblja, a čitanjem obvezne lektire dobit će priliku primijeniti upoznate teorijske pojmove na književnim predlošcima.
predavanja, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje, zapisivanje | izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća | Usmeni ispit |
predavanje | slušanje, zapisivanje, |
argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti | Usmeni ispit, obveza lektira |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki |
čitanje, zapisivanje | ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju | Obvezna lektira portfolio |
samostalni rad, pisanje osvrta |
čitanje, analiza teksta, prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom |
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja | Portfolio, usmeni ispit |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki, samostalni rad, pisanje osvrta |
slušanje, zapisivanje, čitanje, pisanje rada |
staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja | Usmeni ispit, obvezna lektira, portfolio |
predavanje, čitanje lektira uz vođenje bilješki, rasprava |
slušanje, zapisivanje, raspravljanje |
rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet | Usmeni ispit |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, pisanje osvrta na zadani tekst |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog | raditi samostalno | Obvezna lektira, portfolio |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, pisanje osvrta na zadani tekst |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog |
sintetizirati prikupljene informacije | Usmeni ispit, obvezna lektira, portfolio |
Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij lektire | 0,95 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Portfolio | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..
Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4).
Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.
Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.
(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)
Primarna literatura (obvezna lektira):
Johann Wolfgang Goethe: Die Leiden des jungen Werther
Friedrich Schiller: Die Räuber
Johann Wolfgang Goethe: Iphigenie auf Tauris
E.T.A. Hoffmann: Der Sandmann
Heinrich von Kleist: Die Marquise von O.
Heinrich Heine: Buch der Lieder (Auswahl)
Georg Büchner: Woyzeck
Sekundarna literatura:
Borchmeyer, Dieter (1998). Die Weimarer Klassik. Portrait einer Epoche. Weinheim: Beltz.
Karthaus, Ulrich (2015). Sturm und Drang. Epoche, Werke, Wirkung. München: C. H. Beck.
Korte, Hermann (2015). Deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Willems, Gottfried (2013): Geschichte der deutschen Literatur. Band 3. Goethezeit. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.
Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 4. Vormärz und Realismus. Köln - Weimar - Wien: Böhlau Verlag, 7–178.
Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Bd. I/1, 159- 413, Bd. I/2, 159-336. Königstein/Ts.: Athenäum,
Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Berlin: Cornelsen.
1. Povijesni razvoj njemačkih teritorija u drugoj polovici 18. stoljeća:
Duden (2013). Deutsche Geschichte. Mannheim: Duden.
Engelhausen, Frank (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. Berlin: Duden.
Sternburg, Wilhelm (2005). Die Geschichte der Deutschen. Frankfurt/New York: Campus.
Langewiesche, Dieter (2004). Europa zwischen Restauration und Revolution 1815–1849. München: Oldenburg, 2004.
2. Monografije o književnim pokretima:
Bleek Wilhelm (2019). Vormärz. Deutschlands Aufbruch in die Moderne 1815–1848. München: Beck.
Böttcher, Kurt (1978). Sturm und Drang. Erläuterungen zur deutschen Literatur. Berlin: VEB, 19─53.
Borries, Ernst u. Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2. Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. München: dtv.
Borries, Ernst u. Erika (1997). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 3. Die Weimarer Klassik. Goethes Spätwerk. München: dtv.
Eke, Norbert Otto (2020). Vormärz-Handbuch. Bielefeld: Aisthesis.
Gerth, Klaus (1978). Die Poetik des Sturm und Drang. In: Hinck, Walter (Hrsg.) (1978). Sturm und Drang. Eine literaturwissenschaftliche Studie. Kronberg/Ts., 55─73.
3. Zbirni priručnici o autorima i djelima:
Darwsow, Götz-Lothar (2000). Friedrich Schiller. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Hoffman, Michael (2003). Schiller. Epoche ─ Werke ─ Wirkung. München: Beck.
Jeßing, Benedikt (1995). Johann Wolfgang Goethe. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Luserke-Jaqui (Hrsg.) (2005). Schiller-Handbuch. Leben ─ Werk ─ Wirkung. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Safranski, Rüdiger (2013). Goethe ─ Kunstwerk des Lebens. München: Hanser.
Seehafer, Klaus (2013). Mein Leben ein einzig Abenteuer. Johann Wolfgang Goethe. Berlin: Aufbau.
Wild, Reiner (1999). Goethes klassische Lyrik. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Witte, Bernd (Hrsg.) (2004). Goethe Handbuch in vier Bänden. Bd. 1: Gedichte. Bd. 2: Dramen. Bd. 3: Prosaschriften. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
4. Monografije o pojedinim djelima:
Ellenrieder, Kathleen (2003). Götz von Berlichingen. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Guthke, Karl (2001). Kabale und Liebe. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Keller, Werner (2000). Faust. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Kröger, Wolfgang (2001). Faust I. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Leis, Mario (2002). Die Leiden des jungen Werther. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Leis, Mario (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Neubauer, Martin (2012). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Poppe, Reiner (2003). Die Räuber. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Rüdiger, Bernhardt (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Hollfeld: Bange.
Rüdiger, Bernhardt (2008). Interpretation zu Johann Wolfgang von Goethe Faust I. Hollfeld: Bange.
Rüdiger, Bernhardt (2010). Erläuterungen zu Goethes Götz von Berlichingen. Hollfeld: Bange.
Schafarschik, Walter (2008). Faust II. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Schmidt, Jochen (1999). Goethes Faust, Erster und Zweiter Teil: Grundlagen ─ Werk ─ Wirkung. München: Beck.
Ueding, Gert (2002). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Völkl, Bernd (2004). Kabale und Liebe. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam
Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.