Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
0 |
Nadovezujući se na kolegij Pregled njemačke književnosti 1 cilj je kolegija studentima dati daljnji pregled njemačke književnosti nakon prosvjetiteljstva u razdoblju od 1770-ih pa sve do 1848. godine. U kolegiju se predstavljaju temeljna obilježja, autori i kulturno-povijesni kontekst sljedećih razdoblja njemačke književnosti: Sturm und Drang, Weimarska klasika, romantizam i Predožujsko razdoblje.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
- izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća
- argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti
- ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju
- kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja
- staviti u suodnos književne pojave obrađenih razdoblja
- rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet
- raditi samostalno u proradi građe kolegija
- sintetizirati prikupljene informacije
Predavanja daju opći pregled najznačajnijih autora i djela s kraja 18. stoljeća pa sve do kraja prve polovice 19. stoljeća, odnosno do revolucije 1848. Objašnjavaju se osnovni relevantni pojmovi s ciljem sistematizacije pojava unutar sljedećih književnih strujanja: Sturm-und-Drang-a, Weimarske klasike, romantizma i Predožujskog razdoblja. Uz to se pojašnjavaju kako književno-umjetnička obilježja, tako i povijesni, odnosno, društveno-politički kontekst navedenih književnopovijesnih epoha.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje, zapisivanje | izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća | Usmeni ispit |
predavanje | slušanje, zapisivanje, |
argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti | Usmeni ispit, obveza lektira |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki |
čitanje, zapisivanje | ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju | Obvezna lektira dnevnik čitanja |
samostalni rad, pisanje osvrta |
čitanje, analiza teksta, prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom |
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja | Dnevnik čitanja, usmeni ispit |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki, samostalni rad, pisanje osvrta |
slušanje, zapisivanje, čitanje, pisanje rada |
staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja | Usmeni ispit, obvezna lektira, Dnevnik čitanja |
predavanje, čitanje lektira uz vođenje bilješki, rasprava |
slušanje, zapisivanje, raspravljanje |
rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet | Usmeni ispit |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, pisanje osvrta na zadani tekst |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog | raditi samostalno | Obvezna lektira, dnevnik čitanja |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, pisanje osvrta na zadani tekst |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog |
sintetizirati prikupljene informacije | Usmeni ispit, obvezna lektira, dnevnik čitanja |
dnevnik čitanja lektire, Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
dnevnik čitanja lektire | 0,3 | 20% |
Kolokvij lektire | 0,95 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 40% |
Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, dnevnik čitanja, usmeni ispit.
Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i dnevnik čitanja (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz dnevnika čitanja iznosit će 20% konačne ocjene. Student pristupa završnom usmenom ispitu kao završnoj provjeri usvojenosti nastavne građe iz kolegija. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz dnevnika čitanja vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (dnev. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4).
Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.
Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.
(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)
Primarna literatura (obvezna lektira):
Skripta s odabranim lirskim tekstovima
Johann Wolfgang Goethe: Die Leiden des jungen Werther
Johann Wolfgang Goethe: Iphigenie auf Tauris
Friedrich Schiller: Wilhelm Tell
E.T.A. Hoffmann: Der Sandmann
Heinrich von Kleist: Die Marquise von O.
Georg Büchner: Woyzeck
Sekundarna literatura:
Borchmeyer, Dieter (1998). Die Weimarer Klassik. Portrait einer Epoche. Weinheim: Beltz.
Böttcher, Kurt. (1978). Sturm und Drang. Erläuterungen zur deutschen Literatur. Berlin: WEB, 19─53.
Bunzel, Wolfgang (Hrsg.) (2010). Romantik. Epoche – Autoren – Werke. Darmstadt: WBG.
Karthaus, Urlich (2015). Sturm und Drang. Epoche, Werke, Wirkung. München: C. H. Beck.
Korte, Hermann (2015). Deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Kremer, Detlef (2007). Romantik. Stuttgart – Weimar: Metzler.
Willems, Gottfried (2013). Geschichte der deutschen Literatur. Band 3. Goethezeit. Köln ─ Weimar ─ Wien: Böhlau.
Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 4. Vormärz und Realismus. Köln ─ Weimar ─ Wien: Böhlau, 7–178.
Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Königstein/Ts.: Athenäum, Bd. I/1: 194─330; Bd. I/2: 1─335.
Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Berlin: Cornelsen.
1. Povijesni razvoj njemačkih teritorija:
Duden (2013). Deutsche Geschichte. Mannheim: Duden.
Engelhausen, Frank (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. Berlin: Duden.
Sternburg, Wilhelm (2005). Die Geschichte der Deutschen. Frankfurt/New York: Campus.
2. Monografije o književnim pokretima:
Borries, Ernst u. Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2. Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. München: dtv.
Borries, Ernst u. Erika (1997). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 3. Die Weimarer Klassik. Goethes Spätwerk. München: dtv.
3. Zbirni priručnici o autorima i djelima:
Hoffman, Michael (2003). Schiller. Epoche ─ Werke ─ Wirkung. München: Beck.
Jeßing, Benedikt (1995). Johann Wolfgang Goethe. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Luserke-Jaqui (Hrsg.) (2005). Schiller-Handbuch. Leben ─ Werk ─ Wirkung. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
Safranski, Rüdiger (2013). Goethe ─ Kunstwerk des Lebens. München: Hanser.
Witte, Bernd (Hrsg.) (2004). Goethe Handbuch in vier Bänden. Bd. 1: Gedichte. Bd. 2: Dramen. Bd. 3: Prosaschriften. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.
4. Monografije o pojedinim djelima:
Leis, Mario (2002). Die Leiden des jungen Werther. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Leis, Mario (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Neubauer, Martin (2012). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Rüdiger, Bernhardt (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Hollfeld: Bange.
Ueding, Gert (2002). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.