Pregled njemačke književnosti 2

 

Naziv kolegija:
Pregled njemačke književnosti 2
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Engler, Tihomir
30
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Kroz predavanja će se dati pregled osnovnih činjenica, tokova i književnih fenomena na njemačkom govornom području od kraja 18. stoljeća do sredine 19. stoljeća.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća

argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti

ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju

kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja

staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja

rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet

raditi samostalno

sintetizirati prikupljene informacije

Sadržaj predmeta:

Daje se pregled najznačajnijih autora i djela s kraja 18. stoljeća sve do polovine 19 stoljeća, tj. do revolucije 1848. Pritom se objašnjavaju relevantni pojmovi s ciljem sistematizacije književnih pojava, pojava poput pokreta Sturm und Drang, Weimarske klasike, romantizma i Vormärz-a. Studenti  će kroz predavanja i samostalan rad upoznati različite interpretativne pristupe odabranim djelima lektire iz navedenog razdoblja, a čitanjem obvezne lektire dobit će priliku primijeniti upoznate teorijske pojmove na književnim predlošcima.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
predavanje slušanje, zapisivanje izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti s kraja 18. i u prvoj polovini 19. stoljeća Usmeni ispit
predavanje slušanje, zapisivanje,
 
argumentirano grupirati najznačajnije predstavnike i književna djela u predstavljene tokove, epohe i fenomene njemačke književnosti Usmeni ispit,
obveza lektira
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki
čitanje, zapisivanje ilustrirati tendencije njemačke književnosti na odabranim djelima lektire koristeći prikladnu književnoznanstvenu terminologiju Obvezna lektira
portfolio
samostalni rad,
pisanje osvrta
čitanje, analiza teksta,
prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnog djela navedenog razdoblja Portfolio,
usmeni ispit
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
samostalni rad,
pisanje osvrta
slušanje, zapisivanje,
čitanje, pisanje rada
staviti u suodnos različite književne pojave navedenog razdoblja Usmeni ispit,
obvezna lektira,
portfolio
predavanje,
čitanje lektira uz vođenje bilješki,
rasprava
slušanje, zapisivanje,
raspravljanje
rekonstruirati utjecaje proučenih književnih fenomena na njemačku kulturu i identitet Usmeni ispit
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
pisanje osvrta na zadani tekst
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog raditi samostalno Obvezna lektira,
portfolio
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
pisanje osvrta na zadani tekst
čitanje,
pisanje,
organizacija informacija,
sinteza proučenog
sintetizirati prikupljene informacije Usmeni ispit,
obvezna lektira,
portfolio

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kolokvij lektire 0,95 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Portfolio 0,3 0%
Usmeni ispit 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..

Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.

Primjer izračunavanja ocjene:

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4).

Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.

Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.

 

 

Obavezna literatura:

(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)

 

Primarna literatura (obvezna lektira):

Johann Wolfgang Goethe: Die Leiden des jungen Werther

Friedrich Schiller: Die Räuber

Johann Wolfgang Goethe: Iphigenie auf Tauris

E.T.A. Hoffmann: Der Sandmann

Heinrich von Kleist: Die Marquise von O.

Heinrich Heine: Buch der Lieder (Auswahl)

Georg Büchner: Woyzeck

 

Sekundarna literatura:

Borchmeyer, Dieter (1998). Die Weimarer Klassik. Portrait einer Epoche. Weinheim: Beltz.

Karthaus, Ulrich (2015). Sturm und Drang. Epoche, Werke, Wirkung. München: C. H. Beck.

Korte, Hermann (2015). Deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Willems, Gottfried (2013): Geschichte der deutschen Literatur. Band 3. Goethezeit. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.

Willems, Gottfried (2014): Geschichte der deutschen Literatur. Band 4. Vormärz und Realismus. Köln - Weimar - Wien: Böhlau Verlag, 7–178.

Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Bd. I/1, 159- 413, Bd. I/2, 159-336. Königstein/Ts.: Athenäum,

Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. Berlin: Cornelsen.

Dopunska literatura:

1. Povijesni razvoj njemačkih teritorija u drugoj polovici 18. stoljeća:

Duden (2013). Deutsche Geschichte. Mannheim: Duden.

Engelhausen, Frank (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. Berlin: Duden.

Sternburg, Wilhelm (2005). Die Geschichte der Deutschen. Frankfurt/New York: Campus.

Langewiesche, Dieter (2004). Europa zwischen Restauration und Revolution 1815–1849. München: Oldenburg, 2004.

 

2. Monografije o književnim pokretima:

Bleek Wilhelm (2019). Vormärz. Deutschlands Aufbruch in die Moderne 1815–1848. München: Beck.

Böttcher, Kurt (1978). Sturm und Drang. Erläuterungen zur deutschen Literatur. Berlin: VEB, 19─53.

Borries, Ernst u. Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2. Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. München: dtv.

Borries, Ernst u. Erika (1997). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 3. Die Weimarer Klassik. Goethes Spätwerk. München: dtv.

Eke, Norbert Otto (2020). Vormärz-Handbuch. Bielefeld: Aisthesis.

Gerth, Klaus (1978). Die Poetik des Sturm und Drang. In: Hinck, Walter (Hrsg.) (1978). Sturm und Drang. Eine literaturwissenschaftliche Studie. Kronberg/Ts., 55─73.

 

3. Zbirni priručnici o autorima i djelima:

Darwsow, Götz-Lothar (2000). Friedrich Schiller. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Hoffman, Michael (2003). Schiller. Epoche ─ Werke ─ Wirkung. München: Beck.

Jeßing, Benedikt (1995). Johann Wolfgang Goethe. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Luserke-Jaqui (Hrsg.) (2005). Schiller-Handbuch. Leben ─ Werk ─ Wirkung. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Safranski, Rüdiger (2013). Goethe ─ Kunstwerk des Lebens. München: Hanser.

Seehafer, Klaus (2013). Mein Leben ein einzig Abenteuer. Johann Wolfgang Goethe. Berlin: Aufbau.

Wild, Reiner (1999). Goethes klassische Lyrik. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

Witte, Bernd (Hrsg.) (2004). Goethe Handbuch in vier Bänden. Bd. 1: Gedichte. Bd. 2: Dramen. Bd. 3: Prosaschriften. Stuttgart ─ Weimar: Metzler.

 

4. Monografije o pojedinim djelima:

Ellenrieder, Kathleen (2003). Götz von Berlichingen. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Guthke, Karl (2001). Kabale und Liebe. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Keller, Werner (2000). Faust. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Kröger, Wolfgang (2001). Faust I. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Leis, Mario (2002). Die Leiden des jungen Werther. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Leis, Mario (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Neubauer, Martin (2012). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Poppe, Reiner (2003). Die Räuber. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Rüdiger, Bernhardt (2005). Iphigenie auf Tauris. Lektüreschlüssel. Hollfeld: Bange.

Rüdiger, Bernhardt (2008). Interpretation zu Johann Wolfgang von Goethe Faust I. Hollfeld: Bange.

Rüdiger, Bernhardt (2010). Erläuterungen zu Goethes Götz von Berlichingen. Hollfeld: Bange.

Schafarschik, Walter (2008). Faust II. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Schmidt, Jochen (1999). Goethes Faust, Erster und Zweiter Teil: Grundlagen ─ Werk ─ Wirkung. München: Beck.

Ueding, Gert (2002). Wilhelm Tell. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Völkl, Bernd (2004). Kabale und Liebe. Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.

Ostale informacije: