Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Cimer Karaica, Sanja | 15 |
15 |
0 |
Cilj predmeta je sustavno objasniti i uvježbati sve bitne elemente sadržajnog i jezičnog oblikovanja znanstvenog rada na njemačkom jeziku kako bi studenti nakon odslušanog predmeta bili sposobni u nastavku studija i kasnije samostalno oblikovati takve radove na prihvatljivoj sadržajnoj i jezičnoj razini. Specifični ciljevi kolegija su upoznati studente s oblikovanjem pojedinačnih cjelina znanstvenog rada, strukturiranjem rada, s mogućnostima citiranja i njegovom etičkom komponentom te sa znanstvenim izražavanjem na njemačkom jeziku.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
uspoređivati informacije iz različitih znanstvenih izvora
procijeniti kvalitetu elektronskih izvora znanstvenih informacija
samostalno oblikovati strukturu znanstvenog rada iz jezikoslovlja s obzirom na temu i fokus rada
samostalno napisati seminarski rad iz jezikoslovlja na njemačkom jeziku prema pravilima znanstvenog pisanja
primijeniti pravila znanstvenog izražavanja pri pisanju znanstvenog rada na njemačkom jeziku
primijeniti pravila citiranja i etička pravila primjene znanstvene literature pri pisanju znanstvenog rada
planirati aktivnosti s obzirom na raspoloživo vrijeme i sredstva
primijeniti osnovna računalna znanja pri pisanju tekstualnih dokumenata u Microsoft Officeu
Predmet obrađuje sljedeće teme: odabir prikladne teme znanstvenog rada; strukturiranje sadržaja rada s obzirom na odabranu temu i fokus; norme pisanja uvoda, glavnog dijela i zaključka i njihov međusobni suodnos; znanstveno izražavanje na njemačkom jeziku (neosobno izražavanje, metafore, glagolsko vrijeme, pasiv, ostale jezične strukture); odabir prikladne znanstvene i neznanstvene literature; norme citiranja literature, etičko postupanje s izvorima informacija; elektronski izvori informacija; oblikovanje popisa literature, crvena nit u znanstvenom izražavanju, razine samokorekture rada i rad s elektronskim komentarima u Word dokumentima.
predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak | slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | uspoređivati informacije iz različitih znanstvenih izvora | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak | slušanje predavanja, analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera | procijeniti kvalitetu elektronskih izvora znanstvenih informacija | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak | slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, pisanje rada | samostalno oblikovati strukturu znanstvenog rada s obzirom na temu i fokus rada | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak | slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, pisanje teksta na njemačkom jeziku | samostalno napisati seminarski rad na njemačkom jeziku prema pravilima znanstvenog pisanja | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
samostalni istraživački zadatak, zadaci analize | analiza primjera, pisanje teksta na njemačkom jeziku | primijeniti pravila znanstvenog izražavanja pri pisanju znanstvenog rada na njemačkom jeziku | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak | slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, pisanje rada | primijeniti pravila citiranja i etička pravila primjene znanstvene literature pri pisanju znanstvenog rada | kontinuirana provjera znanja, seminarski rad |
samostalni istraživački zadatak | samostalno pisanje rada | planirati aktivnosti s obzirom na raspoloživo vrijeme i sredstva | seminarski rad |
samostalni istraživački zadatak | pisanje rada u elektronskom obliku | primijeniti osnovna računalna znanja pri pisanju tekstualnih dokumenata u Microsoft Officeu | seminarski rad |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 1,5 | 0% |
Tijekom nastave studenti pišu nekoliko zadaća koje se ocjenjuju i njihov udio u konačnoj ocjeni iznosi 30%. Ostalih 70% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada.
Primjer izračuna konačne ocjene: ako student iz seminara dobije 4, a iz zadaća je dobio 3, 4 i 5, onda se njegova konačna ocjena izračunava na sljedeći način: 0,3x((3+4+5):3) + 0,7x4 = 0,3x4 + 0,7x4 = 1,2 + 2,8 = 4,0
Pohađanje nastave, redovito izvršavanje obveza, prolazna ocjena iz seminara.
Beinke,Christiane; Melanie Brinkschulte; Lothar Bunn; Stefan Thürmer (2008): Die Seminararbeit: Schreiben für den Leser. Stuttgart: UTB.
Esselborn-Krumbiegel, Helga (2014): Von der Idee zum Text. utb.
Esselborn-Krumbiegel, Helga (2014): Richtig wissenschaftlich schreiben. utb.
Franck, Norbert; Stary, Joachim (2013): Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. utb.
Karmasin, Matthias; Rainer Ribing (2011): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten : mit Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten sowie Dissertationen. Wien: Facultas.wuv
Martens, Thomas (2001): Techniken wissenschaftlichen Arbeitens. Eine Arbeitshilfe für Studierende des Fachbereiches Soziale Arbeit und Gesundheit an der Fachhochschule Kiel. Überarbeitete, ergänzte und veränderte Aktualisierung. Kiel 2014.
Mayer, Philipp (2015): 300 Tipps fürs wissenschaftliche Arbeiten. utb.
Stephany, Ursula; Claudia Froitzheim (2009): Arbeitstechniken Sprachwissenschaft : Vorbereitung und Erstellung einer sprachwissenschaftlicher Arbeit. Paderborn: Wilhelm Fink.
Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.