Tehnike znanstvenog rada u jezikoslovlju

 

Naziv kolegija:
Tehnike znanstvenog rada u jezikoslovlju
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Cimer Karaica, Sanja
15
15
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj predmeta je sustavno objasniti i uvježbati sve bitne elemente sadržajnog i jezičnog oblikovanja znanstvenog rada na njemačkom jeziku kako bi studenti nakon odslušanog predmeta bili sposobni u nastavku studija i kasnije samostalno oblikovati takve radove na prihvatljivoj sadržajnoj i jezičnoj razini. Specifični ciljevi kolegija su upoznati studente s oblikovanjem pojedinačnih cjelina znanstvenog rada, strukturiranjem rada, s mogućnostima citiranja i njegovom etičkom komponentom te sa znanstvenim izražavanjem na njemačkom jeziku.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

uspoređivati informacije iz različitih znanstvenih izvora

procijeniti kvalitetu elektronskih izvora znanstvenih informacija

samostalno oblikovati strukturu znanstvenog rada iz jezikoslovlja s obzirom na temu i fokus rada

samostalno napisati seminarski rad iz jezikoslovlja na njemačkom jeziku prema pravilima znanstvenog pisanja

primijeniti pravila znanstvenog izražavanja pri pisanju znanstvenog rada na njemačkom jeziku

primijeniti pravila citiranja i etička pravila primjene znanstvene literature pri pisanju znanstvenog rada

planirati aktivnosti s obzirom na raspoloživo vrijeme i sredstva

primijeniti osnovna računalna znanja pri pisanju tekstualnih dokumenata u Microsoft Officeu

Sadržaj predmeta:

Predmet obrađuje sljedeće teme: odabir prikladne teme znanstvenog rada; strukturiranje sadržaja rada s obzirom na odabranu temu i fokus; norme pisanja uvoda, glavnog dijela i zaključka i njihov međusobni suodnos; znanstveno izražavanje na njemačkom jeziku (neosobno izražavanje, metafore, glagolsko vrijeme, pasiv, ostale jezične strukture); odabir prikladne znanstvene i neznanstvene literature; norme citiranja literature, etičko postupanje s izvorima informacija; elektronski izvori informacija; oblikovanje popisa literature, crvena nit u znanstvenom izražavanju, razine samokorekture rada i rad s elektronskim komentarima u Word dokumentima.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera uspoređivati informacije iz različitih znanstvenih izvora kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak slušanje predavanja, analiza primjera, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera procijeniti kvalitetu elektronskih izvora znanstvenih informacija kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza primjera, pisanje rada samostalno oblikovati strukturu znanstvenog rada s obzirom na temu i fokus rada kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, pisanje teksta na njemačkom jeziku samostalno napisati seminarski rad na njemačkom jeziku prema pravilima znanstvenog pisanja kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
samostalni istraživački zadatak, zadaci analize analiza primjera, pisanje teksta na njemačkom jeziku primijeniti pravila znanstvenog izražavanja pri pisanju znanstvenog rada na njemačkom jeziku kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
predavanje, zadaci analize, samostalni istraživački zadatak slušanje predavanja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, pisanje rada primijeniti pravila citiranja i etička pravila primjene znanstvene literature pri pisanju znanstvenog rada kontinuirana provjera znanja, seminarski rad
samostalni istraživački zadatak samostalno pisanje rada planirati aktivnosti s obzirom na raspoloživo vrijeme i sredstva seminarski rad
samostalni istraživački zadatak pisanje rada u elektronskom obliku primijeniti osnovna računalna znanja pri pisanju tekstualnih dokumenata u Microsoft Officeu seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,75 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Seminarski rad 1,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Tijekom nastave studenti pišu nekoliko zadaća koje se ocjenjuju i njihov udio u konačnoj ocjeni iznosi 30%. Ostalih 70% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada.

 

Primjer izračunavanja ocjene:

Primjer izračuna konačne ocjene: ako student iz seminara dobije 4, a iz zadaća je dobio 3, 4 i 5, onda se njegova konačna ocjena izračunava na sljedeći način: 0,3x((3+4+5):3) + 0,7x4 = 0,3x4 + 0,7x4 = 1,2 + 2,8 = 4,0

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, redovito izvršavanje obveza, prolazna ocjena iz seminara.

 

 

Obavezna literatura:

Beinke,Christiane; Melanie Brinkschulte; Lothar Bunn; Stefan Thürmer (2008): Die Seminararbeit: Schreiben für den Leser. Stuttgart: UTB.

Dopunska literatura:

Esselborn-Krumbiegel, Helga (2014): Von der Idee zum Text. utb.

Esselborn-Krumbiegel, Helga (2014): Richtig wissenschaftlich schreiben. utb.

Franck, Norbert; Stary, Joachim (2013): Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. utb.

Karmasin, Matthias; Rainer Ribing (2011): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten : mit Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten sowie Dissertationen. Wien: Facultas.wuv

Martens, Thomas (2001): Techniken wissenschaftlichen Arbeitens. Eine Arbeitshilfe für Studierende des Fachbereiches Soziale Arbeit und Gesundheit an der Fachhochschule Kiel. Überarbeitete, ergänzte und veränderte Aktualisierung. Kiel 2014.

Mayer, Philipp (2015): 300 Tipps fürs wissenschaftliche Arbeiten. utb.

Stephany, Ursula; Claudia Froitzheim (2009): Arbeitstechniken Sprachwissenschaft : Vorbereitung und Erstellung einer sprachwissenschaftlicher Arbeit. Paderborn: Wilhelm Fink.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.

Ostale informacije: