Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić, Snježana | 0 |
60 |
0 |
Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B1 prema ZEROJ-u, i to:
Slušanje: cilj je osposobiti studente da mogu razumjeti jasne, konkretne informacije u razgovoru, govoru ili izlaganju u sklopu poznatih tema i tema obrađenih na nastavi pri tome prepoznajući i opće poruke i specifične informacije ako je govor jasno artikuliran
Čitanje: cilj je osposobiti studente da mogu identificirati glavne zaključke u tekstu pregledno izložene argumentacije i poznatog sadržaja
Govor: cilj je osposobiti studente da mogu bez većih poteškoća opisati događaje, svoje osjećaje ili reakcije te da bez većeg napora mogu održati kraću, jasnu, pripremljenu prezentaciju o poznatoj temi vlastitog interesa ili temama obrađenima na nastavi
Pisanje: cilj je osposobiti studente da mogu na jednostavan način opisati neki događaj, iskustvo ili osobu te da mogu napisati kratke, jednostavne sastavke o poznatim temama ili temama obrađenima na nastavi
Cilj je kolegija osim toga senzibilizirati studente za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
- identificirati glavne i specifične informacije u razgovorima, govorima ili izlaganjima o poznatim temama ili o temama obrađenima na nastavi
- identificirati glavne zaključke u tekstovima pregledno izložene argumentacije i o temama ili sadržajima od osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi
-poprilično tečno i bez većih poteškoća opisati događaje, osjećaje ili osobna iskustva
- održati jednostavno, kraće, jasno izlaganje ili prezentaciju o poznatoj temi, temi obrađenoj na nastavi ili o temi vlastitog interesa
- na jednostavan način bez većeg napora opisati (pisano) neki događaj, iskustvo ili osobu pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi
- napisati jednostavne, kraće sastavke o temama osobnog interesa ili o poznatim temama obrađenima na nastavi pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi
- uspješno se služiti rječnicima
Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.
Teme i vokabular:
- Učenje (stranog) jezika, učeničko doba
- promet i mobilnost
- osjećaji i osobine, privatni život, rodbinski odnosi
- jelo i piće, restorani, trgovine, recepti
Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:
- usmeno izvještavati o pročitanom tekstu , izraziti svoje mišljenje
- argumentirano debatirati o obrađenoj temi
- prepričati događaje i doživljaje
- izražavati sumnje ili svoje mišljenje
- sročiti pozivnicu, zahvalnicu ili čestitku
Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:
- sveze riječi (imenice i glagoli te pridjevi i imenice) ili kolokacije
- strukture s perifraznim glagolima
- prostorni prijedlozi i prilozi
- pokazne zamjenice
- kondicionalne, finalne i temporalne rečenice
- prijedlozi s genitivom
- konjunktiv 1 – upravni i neupravni govor
- aktiv-pasiv transformacije
vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3 Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Metoda usmenog izlaganja | Kratko izlaganje | održati jednostavno, kraće, jasno izlaganje ili prezentaciju o poznatoj temi, temi obrađenoj na nastavi ili o temi vlastitog interesa | Kontinuirana provjera znanja |
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) | Slušanje audio ili video sadržaja | Identificirati glavne i specifične informacije u razgovorima, govorima ili izlaganjima o poznatim temama ili o temama obrađenima na nastavi | Kontinuirana provjera znanja |
Metoda usmenog izlaganja | Izlaganje ili opisivanje događaja | poprilično tečno i bez većih poteškoća opisati događaje, osjećaje ili osobna iskustva | Usmeni ispit |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu, analiza pročitanoga | identificirati glavne zaključke u tekstovima pregledno izložene argumentacije i o temama ili sadržajima od osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi | Pismeni ispit |
Metoda pisanja | planiranje pisanja, pisanje opisa, revizija napisanog teksta |
na jednostavan način bez većeg napora opisati (pisano) neki događaj, iskustvo ili osobu pri tome primjenjujući gramatičke strukture I vokabular usvojen na nastavi | Kontinuirana provjera znanja |
metoda pisanja | pisanje kratkog sastava, rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta) | napisati jednostavne, kraće sastavke o temama osobnog interesa ili o poznatim temama obrađenima na nastavi pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi |
Pismeni ispit |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu pomoću rječnika | uspješno se služiti rječnicima | Kontinuirano praćenje znanja |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 10% |
Pisani ispit | 1,1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1,1 | 40% |
Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuirane provjere znanja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: npr. kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%, usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).
Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:
-69%- 76,9%=dovoljan(2)
-77%- 84,9%=dobar(3)
-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)
-93%-100%=izvrstan(5).
Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuirane provjere znanja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: npr. kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%, usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).
Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:
-69%- 76,9%=dovoljan(2)
-77%- 84,9%=dobar(3)
-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)
-93%-100%=izvrstan(5).
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:
a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,
b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.
Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2021) Begegnungen (B1+). Leipzig: Schubert Verlag.
Aktualni novinski tekstovi, nastavni materijali koje priprema izvođač kolegija
1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2011) B Grammatik. Leipzig: Schubert Verlag.
Földeak, Hans (2011) Wörter und Sätze. Ismaning: Hueber Verlag.
Deutsch-deutsches Wörterbuch
Kroatisch-deutsches Wörterbuch
Deutsch-kroatisches Wörterbuch
Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.