Suvremeni njemački jezik 2

 

Naziv kolegija:
Suvremeni njemački jezik 2
Šifra ISVU:
271913
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Babić, Snježana
0
60
0

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B1 prema ZEROJ-u, i to:

Slušanje: cilj je osposobiti studente da mogu razumjeti jasne, konkretne informacije u razgovoru, govoru ili izlaganju u sklopu poznatih tema i tema obrađenih na nastavi pri tome prepoznajući i opće poruke i specifične informacije ako je govor jasno artikuliran

Čitanje: cilj je osposobiti studente da mogu identificirati glavne zaključke u tekstu pregledno izložene argumentacije i poznatog sadržaja

Govor: cilj je osposobiti studente da mogu bez većih poteškoća opisati događaje, svoje osjećaje ili reakcije te da bez većeg napora mogu održati kraću, jasnu, pripremljenu prezentaciju o poznatoj temi vlastitog interesa ili temama obrađenima na nastavi

Pisanje: cilj je osposobiti studente da mogu na jednostavan način opisati neki događaj, iskustvo ili osobu  te da mogu napisati  kratke, jednostavne sastavke o poznatim temama ili temama obrađenima na nastavi

Cilj je kolegija osim toga senzibilizirati studente za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

- identificirati glavne i specifične informacije u razgovorima, govorima ili izlaganjima o poznatim temama ili o temama obrađenima na nastavi

- identificirati glavne zaključke u tekstovima pregledno izložene argumentacije i o temama ili sadržajima od osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi

-poprilično tečno i bez većih poteškoća opisati događaje, osjećaje ili osobna iskustva

- održati jednostavno, kraće, jasno izlaganje ili prezentaciju o poznatoj temi, temi obrađenoj na nastavi ili o temi vlastitog interesa

- na jednostavan način bez većeg napora opisati (pisano) neki događaj, iskustvo ili osobu pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi

- napisati jednostavne, kraće sastavke o temama osobnog interesa ili o poznatim temama obrađenima na nastavi pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi

- uspješno se služiti rječnicima

Sadržaj predmeta:

Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.

Teme i vokabular:                                                                            

- Učenje (stranog) jezika, učeničko doba

- promet i mobilnost

- osjećaji i osobine, privatni život, rodbinski odnosi

- jelo i piće, restorani, trgovine, recepti

 

Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:

 

- usmeno izvještavati o pročitanom tekstu , izraziti svoje mišljenje

- argumentirano debatirati o obrađenoj temi

- prepričati događaje i doživljaje

- izražavati sumnje ili svoje mišljenje

- sročiti pozivnicu, zahvalnicu ili čestitku 

 

Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:

- sveze riječi (imenice i glagoli te pridjevi i imenice) ili kolokacije

- strukture s perifraznim glagolima

- prostorni prijedlozi i prilozi

- pokazne zamjenice

- kondicionalne, finalne i temporalne rečenice

- prijedlozi s genitivom

- konjunktiv 1 – upravni i neupravni govor

- aktiv-pasiv transformacije

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3 Ishod učenja 2.4. Metoda procjene
Metoda usmenog izlaganja Kratko izlaganje održati jednostavno, kraće, jasno izlaganje ili prezentaciju o poznatoj temi, temi obrađenoj na nastavi ili o temi vlastitog interesa Kontinuirana provjera znanja
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) Slušanje audio ili video sadržaja Identificirati glavne i specifične informacije u razgovorima, govorima ili izlaganjima o poznatim temama ili o temama obrađenima na nastavi Kontinuirana provjera znanja
Metoda usmenog izlaganja Izlaganje ili opisivanje događaja poprilično tečno i bez većih poteškoća opisati događaje, osjećaje ili osobna iskustva Usmeni ispit
Metoda čitanja i rada na tekstu Čitanje, rad na tekstu, analiza pročitanoga identificirati glavne zaključke u tekstovima pregledno izložene argumentacije i o temama ili sadržajima od osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi Pismeni ispit
Metoda pisanja planiranje pisanja, pisanje opisa, revizija napisanog teksta
 
na jednostavan način bez većeg napora opisati (pisano) neki događaj, iskustvo ili osobu pri tome primjenjujući gramatičke strukture I vokabular usvojen na nastavi Kontinuirana provjera znanja
metoda pisanja pisanje kratkog sastava, rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta)  napisati jednostavne, kraće sastavke o temama osobnog interesa ili o poznatim temama obrađenima na nastavi pri tome primjenjujući gramatičke strukture i vokabular usvojen na nastavi
 
Pismeni ispit
Metoda čitanja  i rada na tekstu  Čitanje, rad na tekstu pomoću rječnika uspješno se služiti rječnicima Kontinuirano praćenje znanja

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,3 10%
Pisani ispit 1,1 50%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Usmeni ispit 1,1 40%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuirane provjere znanja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti  pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: npr. kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%,  usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).

Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:

-69%- 76,9%=dovoljan(2)

-77%- 84,9%=dobar(3)

-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)

-93%-100%=izvrstan(5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuirane provjere znanja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti  pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: npr. kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%,  usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).

Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:

-69%- 76,9%=dovoljan(2)

-77%- 84,9%=dobar(3)

-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)

-93%-100%=izvrstan(5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.

Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:

a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,

b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.

 

 

Obavezna literatura:

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2021) Begegnungen (B1+). Leipzig: Schubert Verlag.

Aktualni novinski tekstovi, nastavni materijali koje  priprema izvođač kolegija

Dopunska literatura:

1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2011) B Grammatik. Leipzig: Schubert Verlag.

Földeak, Hans (2011) Wörter und Sätze. Ismaning: Hueber Verlag.

Deutsch-deutsches Wörterbuch

Kroatisch-deutsches Wörterbuch

Deutsch-kroatisches Wörterbuch

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.

Ostale informacije: