Pregled njemačke književnosti 1

 

Naziv kolegija:
Pregled njemačke književnosti 1
Šifra ISVU:
272022
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Engler, Tihomir
30
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je kolegija studentima dati pregled njemačke književnosti od njenih početaka pa sve do kraja 18. stoljeća pri čemu će se osim književnopovijesnog konteksta pojedinih obrađenih epoha i njihovih književnoumjetničkih obilježja demonstrirati i različiti interpretativni pristupi djelima iz obvezne lektire.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

razlikovati obilježja raščlanjenih književnih epoha od začetaka njemačke književnosti do kraja 18. stoljeća

staviti u suodnos različite književne pojave unutar navedenog razdoblja

izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti od početaka do kraja 18. stoljeća

analizirati književna djela sukladno obilježjima i u kontekstu epohe kojoj pripadaju

povezati povijesno-društveni razvoj epohe s književnim

kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnih djela u pojedinim književnopovijesnim epohama kroz navedeno razdoblje

prikupiti informacije o obrađenim povijesnim razdobljima iz različitih izvora

raditi samostalno

Sadržaj predmeta:

Predavanja daju pregled njemačke književnosti koji počinje od germanskog doba (od usmene predaje odnosno prvih pisanih tekstova) preko književnih i kulturnih fenomena na njemačkom govornom području u doba srednjeg vijeka, zatim humanizma i renesanse, potom baroka i naposljetku tzv. „dugog“ 18. stoljeća u kojem će kroz ovaj pregled biti stavljen naglasak na književnost prosvjetiteljstva. Daje se pregled najznačajnijih autora i djela svake od navedenih književnopovijesnih epoha pri čemu se pojašnjavaju književnoumjetnička obilježja i povijesni, društveno-politički kontekst pojedine epohe.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
predavanje slušanje, zapisivanje prikupiti informacije o obrađenim povijesnim razdobljima iz različitih izvora Usmeni ispit
predavanje slušanje, zapisivanje,
 
izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti od početaka do kraja 18. stoljeća Usmeni ispit,
obvezna lektira
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki
čitanje, zapisivanje analizirati književna djela sukladno obilježjima i u kontekstu epohe kojoj pripadaju Obvezna lektira
samostalni rad,
pisanje portfolija
čitanje, analiza teksta,
prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom
povezati povijesno-društveni razvoj epohe s književnim Portfolio,
usmeni ispit
predavanje,
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
samostalni rad
slušanje, zapisivanje, čitanje,
pisanje rada
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnih djela u pojedinim književnopovijesnim epohama kroz navedeno razdoblje Usmeni ispit,
obvezna lektira,
pisani rad
predavanje,
čitanje lektira uz vođenje bilješki,
rasprava, izrada portfolia
slušanje, zapisivanje,
raspravljanje
raditi samostalno Usmeni ispit, obvezna lektira, portfolio
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
izrada portfolija
čitanje, pisanje, organizacija informacija,
sinteza proučenog
staviti u suodnos različite književne pojave unutar navedenog razdoblja
 
Obvezna lektira,
portfolio
čitanje lektire uz vođenje bilješki,
izrada portfolia
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog razlikovati obilježja raščlanjenih književnih epoha od začetaka njemačke književnosti do kraja 18. stoljeća Usmeni ispit,
obvezna lektira,
pisani rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kolokvij lektire 0,95 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Portfolio 0,3 0%
Usmeni ispit 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..

Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.

Primjer izračunavanja ocjene:

Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..

Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.

Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.

Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.

 

 

Obavezna literatura:

(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)

 

Primarna literatura (obvezna lektira):

2. Hartmann von Aue: Der arme Heinrich (Übersetzung ins Nhd.; Auszug)

3. Sebastian Brant: Das Narrenschiff (Auszug)

4. H. J. C. Grimmelshausen: Der abenteuerliche Simplicissimus Teusch (Auszug)

5. G. E. Lessing: Emilia Galotti

6. G. E. Lessing: Nathan der Weise

7. C. M. Wieland: Die Geschichten der Abderiten (Auszug)

 

Sekundarna literatura:

Alt, Peter-André (2007). Aufklärung. Stuttgart: Metzler.

Baasner, Rainer (2006). Einführung in die Literatur der Aufklärung. Darmstadt: WGB.

Borries, Ernst und Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2: Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. 13-190. München: dtv.

Đorđević, Mira (2003): Strömungen und Wandlungen der älteren deutschen Literatur. Sarajevo: Filozofski fakultet.

Füssel, Stephan (1993): Deutsch Dichter der Frühen Neuzeit 1450-1600. Berlin: Schmidt.

Korte, Hermann (Hrsg.) (2015). Deutsche Literatur. 18. Jahrhundert. Stuttgart: Metzler.

Lepper, Giesbert (Hrsg.) (1983). Einführung in die deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Bd. 1., 7─218. Opladen: Westdeutscher Verlag.

Willems, Gottfried (2015): Geschichte der deutschen Literatur Band 1. Humanismus und Barock. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.

Willems, Gottfried (2015): Geschichte der deutschen Literatur Band 2. Aufklärung. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.

Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Bd. I/1, 1-194. Königstein/Ts.: Athenäum.

Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. 78-97. Berlin: Cornelsen.

 

Dopunska literatura:

1. Povijest njemačkih zemalja do 18. stoljeća:

Jankrift, Kay Peter (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. 256─311. Berlin: Biblio. Institut.

Sternburg, Wilhelm von (2005). Die Geschichte der Deutschen. 76─144. Frankfurt/M.: Campus.

Vierhaus, Rudolf (1984). Deutschland im Zeitalter des Absolutismus. 151─256. Göttingen: Vandenhoeck und Reprecht.

Vogt, Martin (1997). Deutsche Geschichte. 218─297. Stuttgart: Metzler.

 

2. Monografije o pojedinim autorima i djelima:

Albrecht, Wolfgang (1997). Gotthold Ephraim Lessing. Stuttgart-Weimar: Metzler.

Dreßler, Thomas (1996). Dramaturgie der Menschheit – Lessing. Stuttgart-Weimar: Metzler.

Fick, Monika (2016). Lessing-Handbuch. Stuttgart: Metzler.

Göbel, Helmut (2001). Minna von Barnhelm – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.                    

Guthke, Karl (1979). Gotthold Ephraim Lessing. Stuttgart: Metzler.

Heinz, Jutta (Hrsg.) (2008). Wieland-Handbuch. Stuttgart: Metzler.

Köbner, Thomas (2000). Nathan der Weise – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Kohl, Katrin (2000). Friedrich Gottlieb Klopstock. Stuttgart: Metzler.    

Pelster, Theodor (2004). Nathan der Weise – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Pelster, Theodor (2006). Emilia Galotti – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.

Schäfer, Klaus (1996). Christoph Martin Wieland. Stuttgart: Metzler.     

Sommer, Cornelius (1971). Christoph Martin Wieland. Stuttgart: Metzler.

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija prisutnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa

Ostale informacije: