Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Engler, Tihomir | 30 |
0 |
0 |
Cilj je kolegija studentima dati pregled njemačke književnosti od njenih početaka pa sve do kraja 18. stoljeća pri čemu će se osim književnopovijesnog konteksta pojedinih obrađenih epoha i njihovih književnoumjetničkih obilježja demonstrirati i različiti interpretativni pristupi djelima iz obvezne lektire.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
razlikovati obilježja raščlanjenih književnih epoha od začetaka njemačke književnosti do kraja 18. stoljeća
staviti u suodnos različite književne pojave unutar navedenog razdoblja
izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti od početaka do kraja 18. stoljeća
analizirati književna djela sukladno obilježjima i u kontekstu epohe kojoj pripadaju
povezati povijesno-društveni razvoj epohe s književnim
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnih djela u pojedinim književnopovijesnim epohama kroz navedeno razdoblje
prikupiti informacije o obrađenim povijesnim razdobljima iz različitih izvora
raditi samostalno
Predavanja daju pregled njemačke književnosti koji počinje od germanskog doba (od usmene predaje odnosno prvih pisanih tekstova) preko književnih i kulturnih fenomena na njemačkom govornom području u doba srednjeg vijeka, zatim humanizma i renesanse, potom baroka i naposljetku tzv. „dugog“ 18. stoljeća u kojem će kroz ovaj pregled biti stavljen naglasak na književnost prosvjetiteljstva. Daje se pregled najznačajnijih autora i djela svake od navedenih književnopovijesnih epoha pri čemu se pojašnjavaju književnoumjetnička obilježja i povijesni, društveno-politički kontekst pojedine epohe.
predavanja, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje, zapisivanje | prikupiti informacije o obrađenim povijesnim razdobljima iz različitih izvora | Usmeni ispit |
predavanje | slušanje, zapisivanje, |
izdvojiti najznačajnije predstavnike i djela njemačke književnosti od početaka do kraja 18. stoljeća | Usmeni ispit, obvezna lektira |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki |
čitanje, zapisivanje | analizirati književna djela sukladno obilježjima i u kontekstu epohe kojoj pripadaju | Obvezna lektira |
samostalni rad, pisanje portfolija |
čitanje, analiza teksta, prepoznavanje najvažnijih informacija i obrazloženo zauzimanje stava prema pročitanom |
povezati povijesno-društveni razvoj epohe s književnim | Portfolio, usmeni ispit |
predavanje, čitanje lektire uz vođenje bilješki, samostalni rad |
slušanje, zapisivanje, čitanje, pisanje rada |
kritički se osvrnuti na postojeće interpretacije književnih djela u pojedinim književnopovijesnim epohama kroz navedeno razdoblje | Usmeni ispit, obvezna lektira, pisani rad |
predavanje, čitanje lektira uz vođenje bilješki, rasprava, izrada portfolia |
slušanje, zapisivanje, raspravljanje |
raditi samostalno | Usmeni ispit, obvezna lektira, portfolio |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, izrada portfolija |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog |
staviti u suodnos različite književne pojave unutar navedenog razdoblja |
Obvezna lektira, portfolio |
čitanje lektire uz vođenje bilješki, izrada portfolia |
čitanje, pisanje, organizacija informacija, sinteza proučenog | razlikovati obilježja raščlanjenih književnih epoha od začetaka njemačke književnosti do kraja 18. stoljeća | Usmeni ispit, obvezna lektira, pisani rad |
Kolokvij lektire, Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij lektire | 0,95 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Portfolio | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..
Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Elementi ocjenjivanja: obvezna lektira, portfolio, usmeni ispit..
Student ima obvezu kolokvirati lektiru prije izlaska na usmeni ispit, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 40% konačne ocjene. Osim toga, student će tijekom semestra pripremiti i portfolio (skup bilješki uz svaku pročitanu obveznu lektiru izrađen na temelju zadanih interpretativnih pitanja/tema). Ocjena iz portfolija iznosit će 20% konačne ocjene. Kao završnoj provjeri, student će pristupiti usmenom ispitu. Ocjena iz usmenog ispita iznosit će 40% konačne ocjene.
Student je iz obvezne lektire ostvario ocjenu dobar (3), iz portfolija vrlo dobar (4) i iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (lekt. x 0,4) + (port. x 0,2) + (usm. x 0,4) = (3 x 0,4) + (4 x 0,2) + (4 x 0,4) = 1,2 + 0,8 + 1,6 = 3,6 = 4.
Obvezno pohađanje nastave, min. 70%.
Aktivno sudjelovanje na nastavi, redovito i pravovremeno čitanje lektira i rješavanje ostalih obveza u sklopu kolegija.
(Nastavni materijal koji pripremi nastavnik na Moodle-sustavu)
Primarna literatura (obvezna lektira):
2. Hartmann von Aue: Der arme Heinrich (Übersetzung ins Nhd.; Auszug)
3. Sebastian Brant: Das Narrenschiff (Auszug)
4. H. J. C. Grimmelshausen: Der abenteuerliche Simplicissimus Teusch (Auszug)
5. G. E. Lessing: Emilia Galotti
6. G. E. Lessing: Nathan der Weise
7. C. M. Wieland: Die Geschichten der Abderiten (Auszug)
Sekundarna literatura:
Alt, Peter-André (2007). Aufklärung. Stuttgart: Metzler.
Baasner, Rainer (2006). Einführung in die Literatur der Aufklärung. Darmstadt: WGB.
Borries, Ernst und Erika (1996). Deutsche Literaturgeschichte. Bd. 2: Aufklärung und Empfindsamkeit. Sturm und Drang. 13-190. München: dtv.
Đorđević, Mira (2003): Strömungen und Wandlungen der älteren deutschen Literatur. Sarajevo: Filozofski fakultet.
Füssel, Stephan (1993): Deutsch Dichter der Frühen Neuzeit 1450-1600. Berlin: Schmidt.
Korte, Hermann (Hrsg.) (2015). Deutsche Literatur. 18. Jahrhundert. Stuttgart: Metzler.
Lepper, Giesbert (Hrsg.) (1983). Einführung in die deutsche Literatur des 18. Jahrhunderts. Bd. 1., 7─218. Opladen: Westdeutscher Verlag.
Willems, Gottfried (2015): Geschichte der deutschen Literatur Band 1. Humanismus und Barock. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.
Willems, Gottfried (2015): Geschichte der deutschen Literatur Band 2. Aufklärung. Köln - Weimar - Wien: Böhlau.
Žmegač, Viktor (Hrsg.) (1978). Geschichte der deutschen Literatur vom 18. Jahrhundert bis zur Gegenwart. Bd. I/1, 1-194. Königstein/Ts.: Athenäum.
Žmegač, Viktor, Škreb, Zdenko, Sekulić, Ljerka (Hrsg.) (1997). Kleine Geschichte der deutschen Literatur. 78-97. Berlin: Cornelsen.
1. Povijest njemačkih zemalja do 18. stoljeća:
Jankrift, Kay Peter (Hrsg.) (2015). Meilensteine der deutschen Geschichte. 256─311. Berlin: Biblio. Institut.
Sternburg, Wilhelm von (2005). Die Geschichte der Deutschen. 76─144. Frankfurt/M.: Campus.
Vierhaus, Rudolf (1984). Deutschland im Zeitalter des Absolutismus. 151─256. Göttingen: Vandenhoeck und Reprecht.
Vogt, Martin (1997). Deutsche Geschichte. 218─297. Stuttgart: Metzler.
2. Monografije o pojedinim autorima i djelima:
Albrecht, Wolfgang (1997). Gotthold Ephraim Lessing. Stuttgart-Weimar: Metzler.
Dreßler, Thomas (1996). Dramaturgie der Menschheit – Lessing. Stuttgart-Weimar: Metzler.
Fick, Monika (2016). Lessing-Handbuch. Stuttgart: Metzler.
Göbel, Helmut (2001). Minna von Barnhelm – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Guthke, Karl (1979). Gotthold Ephraim Lessing. Stuttgart: Metzler.
Heinz, Jutta (Hrsg.) (2008). Wieland-Handbuch. Stuttgart: Metzler.
Köbner, Thomas (2000). Nathan der Weise – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Kohl, Katrin (2000). Friedrich Gottlieb Klopstock. Stuttgart: Metzler.
Pelster, Theodor (2004). Nathan der Weise – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Pelster, Theodor (2006). Emilia Galotti – Lektüreschlüssel. Stuttgart: Reclam.
Schäfer, Klaus (1996). Christoph Martin Wieland. Stuttgart: Metzler.
Sommer, Cornelius (1971). Christoph Martin Wieland. Stuttgart: Metzler.
Evidencija prisutnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa