Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 0 |
0 |
0 |
|
Šarić Šokčević, Ivana | 0 |
30 |
0 |
Cilj je ovoga predmeta ovladavanje gramatičkim strukturama njemačkog jezika na uporabnoj razini. Iako to podrazumijeva upoznavanje s pravilima tvorbe i uporabom gramatičkih struktura, središnji je cilj predmeta razvijanje sposobnosti slušanja i čitanja s razumijevanjem usmenih i pismenih tekstova koji sadrže obrađene gramatičke strukture, te razvijanje sposobnosti primjerene uporabe obrađenih gramatičkih struktura u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji. Time je ovaj predmet spona između lingvističkih predmeta koji putem predavanja i vođenih vježbi obrađuju gramatičke zakonitosti njemačkog jezika te predmeta Suvremeni njemački jezik koji razvija sve aspekte komunikacijske jezične kompetencije u njemačkom jeziku.
Ovaj se predmet usredotočuje na ponavljanje i utvrđivanje gradiva sintakse njemačkog jezika koje podrazumijeva razina samostalnog korisnika jezika prema ZEROJ-u.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Red riječi (izjavna, upitna i zapovjedna rečenica; nezavisnosložena i zavisnosložena rečenica; inverzija).
Nezavisnosložene rečenice s pripadajućim veznicima.
Zavisnosložene rečenice (subjektne i objektne rečenice [veznici dass, ob], vremenske rečenice [veznici als, bevor, bis, ehe, nachdem, seit, solange, während, wenn...] i slaganje vremena, uzročne rečenice [veznici weil, da], pogodbene rečenice [realne i irealne za sadašnjost i budućnost], dopusne rečenice (obwohl), odnosne rečenice, namjerne rečenice s damit te skraćene s um + zu + infinitiv, posljedične rečenice (so dass, als dass, dass), poredbene rečenice (wie, als, als ob, als wenn, je desto), načinske rečenice (indem, statt dass, ohne dass), odnosne rečenice, skraćivanje zavisnih rečenica; infinitivna grupa kao obvezatna dopuna određenim glagolima).
Neupravni govor s konjunktivom.
vježbe, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Interaktivno predavanje, analiza primjera, grupni rad | aktivno slušanje, odgovaranje na pitanja, postavljanje pitanja | objasniti tvorbu i uporabu obrađenih gramatičkih struktura | kontinuirana provjera znanja |
Analiza primjera, rješavanje zadataka, samostalan rad | rješavanje gramatičkih zadataka, vježbe usmenog i pismenog izražavanja | tvoriti obrađene gramatičke strukture | kontinuirana provjera znanja |
Rasprava, samostalan i grupni rad |
slušanje/čitanje tekstova s razumijevanjem, rješavanje zadataka prije, za vrijeme i nakon slušanja/čitanja | s razumijevanjem čitati tekstove koji sadrže obrađene gramatičke strukture | kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit, pisani ispit |
Samostalan rad | planiranje i pripremanje govorenja, vježbe monološkog govorenja | koristiti obrađene gramatičke strukture u monološkom govorenju | kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad, rasprava | planiranje i pripremanje govorenja, govorne vježbe | primijeniti obrađene gramatičke strukture u govornoj interakciji | kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad | planiranje i pripremanje pisanja, pisanje odgovora na upit, na e-poruku i sl. | koristiti obrađene gramatičke strukture u pisanoj interakciji | kontinuirana provjera znanja, pisani ispit |
Samostalan i grupni rad | planiranje i pripremanje pisanja, pisanje tekstova tekstne vrste primjerene razini samostalnog korisnika jezika | primijeniti obrađene gramatičke strukture u pisanju tekstova raznih tekstnih vrsta | kontinuirana provjera znanja, pisani ispit |
Samostalan i grupni rad | slušanje i čitanje s razumijevanjem, planiranje i pripremanje govorenja i pisanja | koristiti referentnu literaturu (gramatike, priručnici i sl.) za bolje razumijevanje gramatičkih struktura | kontinuirana provjera znanja |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,55 | 0% |
Pisani ispit | 0,35 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,35 | 0% |
Rad se studenata ocjenjuje tijekom nastave (kontinuirano praćenje), na završnom pisanom ispitu i na završnom usmenom ispitu. Maksimalni broj bodova koji se mogu ostvariti iz pojedinih elemenata iznosi:
Kontinuirana provjera znanja: 40 bodova
Pisani ispit: 30 bodova
Usmeni ispit: 30 bodova
Ispit je iz predmeta položen ako student iz svakog od tri navedena elementa ostvari najmanje po 60% bodova. Za izračun konačne ocjene zbrajaju se bodovi iz sva tri elementa, a ocjena se izvodi prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.
Rad se studenata ocjenjuje tijekom nastave (kontinuirano praćenje), na završnom pisanom ispitu i na završnom usmenom ispitu. Maksimalni broj bodova koji se mogu ostvariti iz pojedinih elemenata iznosi:
Kontinuirana provjera znanja: 40 bodova
Pisani ispit: 30 bodova
Usmeni ispit: 30 bodova
Ispit je iz predmeta položen ako student iz svakog od tri navedena elementa ostvari najmanje po 60% bodova. Za izračun konačne ocjene zbrajaju se bodovi iz sva tri elementa, a ocjena se izvodi prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.
Pohađanje nastave (najmanje 70% nazočnosti na nastavi), aktivnost u nastavi, odrađeni radni zadaci i dostavljene zadaće u sklopu kontinuirane provjere znanja, pisani i usmeni ispit
Breitsameter, Anna; Hila, Anna; Lill, Klaus; Seuthe, Christiane; Thomasen, Margarethe (2023). „Mit uns B2. Kursbuch“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)
Breitsameter, Anna; Lill, Klaus; Seuthe, Christiane; Thomasen, Margarethe (2023). „Mit uns B1+. Kursbuch“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)
Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne (2023). „Sicher! aktuell B2. Kursbuch Deutsch als Fremdsprache“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)
Bagarić Medve, Vesna; Pon, Leonard (2012). „Kochbuch der deutschen Grammatik 2“. Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera.
Duden (2016). Grammatik.
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim (2005). Deutsche Grammatik. Leipzig, 17. izd.
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa, razgovor