Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Babić, Snježana | 0 |
60 |
0 |
Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B1 prema ZEROJ-u, i to:
Slušanje: cilj je osposobiti studente da mogu razumjeti glavne misli jasnog standardnog izlaganja o temama osobnog interesa ili o temama obrađenima na nastavi kao što su slobodno vrijeme, posao, radno mjesto, gledanje televizije, čitanje knjige itd., te da mogu razumjeti većinu TV-emisija ili radio-emisija o poznatim temama ako je govor umjereno brz i jasan
Čitanje: cilj je osposobiti studente da mogu dovoljno dobro razumjeti i izdvojiti informacije iz jasnih, jednostavnijih, činjeničnih tekstova o temama vlastitog zanimanja ili pisanih uputa i osobnih pisama
Govor: cilj je osposobiti studente da mogu bez većih poteškoća sudjelovati u razgovoru o poznatim temama te izraziti svoje osjećaje, stavove ili mišljenje o temama ili događajima osobnog interesa
Pisanje: cilj je osposobiti studente da mogu napisati pismo, poruku ili bilješke izražavajući svoje misli ili prenoseći informacije o temama osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi
Cilj je kolegija također senzibilizirati studente za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
- parafrazirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama i onima obrađenima na nastavi
- parafrazirati glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi (vrijeme i slobodno vrijeme, posao i radno mjesto, čitanje, gledanje TV i sl.).
- s razumijevanjem čitati tekstove koji su pisani jednostavnijim jezikom (tekstovi jednostavnijih sintaktičkih struktura u kojima je uporabljen vokabular obrađen tijekom nastave te različiti idiomi i kolokacije, i sl.)
- tečno i spontano se koristiti njemačkim jezikom u raznim kraćim komunikacijskim situacijama (npr. pitati za put, zatražiti informaciju) pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi
- aktivno sudjelovati u raspravama unutar poznatih situacija i o poznatim temama osobnog zanimanja ili temama obrađenima na nastavi pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi
- bez većih poteškoća i prihvatljivom tečnošću opisati predmet, događaj ili iskustvo pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi
- napisati suvisao tekst (pismo, opis) o temama osobnog zanimanja ili o temama obrađenima na nastavi, pri tome primjenjujući usvojene gramatičke strukture (rekcija glagola, modalni glagoli, glagolska vremena, deklinacija i sl.) i vokabular vezan uz nastavne sadržaje
- uspješno se služiti rječnicima
Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.
Teme i vokabular:
- Vrijeme i slobodno vrijeme, hobiji
- Posao, radno mjesto i zanimanje, natječaji za posao
- Čitanje i gledanje televizije, knjige i tv-programi i emisije
- Reklame i kupovina
Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:
Predstaviti sebe ili druge osobe
Usmeno izvještavati o dnevnim događanjima
Izraziti vlastito mišljenje, zauzeti stav o obrađenim temama, izraziti nedostatke i prednosti u vezi s temom
Diskutirati o temama obrađenima na nastavi
Napisati pismo ili poruku
Razlučiti informacije iz pročitanih tekstova
Pitati za informacije
Napisati prigovor ili žalbu
Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:
Tvorba oblika prošlog vremena (preterit,perfekt i pluskvamperfekt)
Rekcija glagola
Rod imenica
vremenski prijedlozi i prilozi
modalni glagoli
tvorba komparativa i superlativa pridjeva
vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) | Slušanje audio ili video sadržaja | parafrazirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama i onima obrađenima na nastavi te razumjeti glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi | Usmeni ispit, kontinuirana provjera i pismeni ispit |
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) | Slušanje audio ili video sadržaja, | parafrazirati glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi (vrijeme i slobodno vrijeme, posao i radno mjesto, čitanje, gledanje TV i sl.) | Usmeni ispit, pismeni ispit, kontinuirano praćenje |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu, analiza pročitanoga | S razumijevanjem čitati tekstove koji su pisani jednostavnijim jezikom (tekstovi jednostavnijih sintaktičkih struktura u kojima je uporabljen vokabular obrađen tijekom nastave te različiti idiomi i kolokacije, i sl.) | Pismeni ispit (kolokvij)/usmeni ispit |
Metoda razgovora | Suradničko učenje | tečno i spontano se koristiti njemačkim jezikom u raznim kraćim komunikacijskim situacijama (npr. pitati za put, zatražiti informaciju) na razini B1 prema ZEROJ-u pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi | Usmeni ispit |
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje), metoda razgovora | Slušanje audio ili video sadržaja, diskusija/debata | aktivno sudjelovati u raspravama unutar poznatih situacija i o poznatim temama osobnog zanimanja ili temama obrađenima na nastavi pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi | Usmeni ispit, kontinuirano praćenje |
Metoda usmenog izlaganja | Opisivanje predmeta, događaja ili iskustva | bez većih poteškoća i prihvatljivom tečnošću opisati nešto (predmet, događaj, iskustvo) | Kontinuirana provjera znanja |
Metoda pisanja | planiranje pisanja teksta, pisanje teksta, revizija napisanog teksta | napisati suvisao tekst (pismo, opis) o temama osobnog zanimanja ili o temama obrađenima na nastavi, pri tome primjenjujući usvojene gramatičke strukture (rekcija glagola, modalni glagoli, glagolska vremena, deklinacija i sl.) i vokabular vezan uz nastavne sadržaje | Pismeni ispit, kontinuirana provjera znanja |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu pomoću rječnika | uspješno se služiti rječnicima | Kontinuirano praćenje |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 10% |
Pisani ispit | 1,1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1,1 | 40% |
Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuiranog praćenja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%, usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).
Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:
-69%- 76,9%=dovoljan(2)
-77%- 84,9%=dobar(3)
-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)
-93%-100%=izvrstan(5).
Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuiranog praćenja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%, usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).
Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:
-69%- 76,9%=dovoljan(2)
-77%- 84,9%=dobar(3)
-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)
-93%-100%=izvrstan(5).
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:
a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,
b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.
Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2021) Begegnungen (B1+). Leipzig: Schubert Verlag.
Aktualni novinski tekstovi, nastavni materijali koje priprema izvođač kolegija
1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2011) B Grammatik. Leipzig: Schubert Verlag.
Földeak, Hans (2011) Wörter und Sätze. Ismaning: Hueber Verlag.
Deutsch-deutsches Wörterbuch
Kroatisch-deutsches Wörterbuch
Deutsch-kroatisches Wörterbuch
Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.