Suvremeni njemački jezik 1

 

Naziv kolegija:
Suvremeni njemački jezik 1
Šifra ISVU:
271911
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Uvjet za polaganje ispita iz Suvremenog njemačkog jezika 2 položen je ispit iz suvremenog njemačkog jezika 1.
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Babić, Snježana
0
60
0

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B1 prema ZEROJ-u, i to:

Slušanje: cilj je osposobiti studente da mogu razumjeti glavne misli jasnog standardnog izlaganja o temama osobnog interesa ili o temama obrađenima na nastavi kao što su slobodno vrijeme, posao, radno mjesto, gledanje televizije, čitanje knjige itd., te da mogu razumjeti većinu TV-emisija ili radio-emisija o poznatim temama ako je govor umjereno brz i jasan

Čitanje: cilj je osposobiti studente da mogu dovoljno dobro razumjeti i izdvojiti informacije iz jasnih, jednostavnijih, činjeničnih tekstova o temama vlastitog zanimanja ili pisanih uputa i osobnih pisama

Govor: cilj je osposobiti studente da mogu bez većih poteškoća sudjelovati u razgovoru o poznatim temama te izraziti svoje osjećaje,  stavove ili mišljenje o temama ili događajima osobnog interesa

Pisanje:  cilj je osposobiti studente da mogu napisati pismo, poruku ili bilješke izražavajući svoje misli ili prenoseći informacije o temama osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi

Cilj je kolegija također senzibilizirati studente za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

 

- parafrazirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama i onima obrađenima na nastavi

- parafrazirati glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi (vrijeme i slobodno vrijeme, posao i radno mjesto, čitanje, gledanje TV i sl.).

- s razumijevanjem čitati tekstove koji su pisani jednostavnijim jezikom (tekstovi jednostavnijih sintaktičkih struktura u kojima je uporabljen vokabular obrađen tijekom nastave te različiti idiomi i kolokacije, i sl.)

- tečno i spontano se koristiti njemačkim jezikom u raznim kraćim komunikacijskim situacijama  (npr. pitati za put, zatražiti informaciju) pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

- aktivno sudjelovati u raspravama unutar poznatih situacija i o poznatim temama osobnog zanimanja ili temama obrađenima na nastavi pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

- bez većih poteškoća i prihvatljivom tečnošću opisati predmet, događaj ili iskustvo pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

-  napisati suvisao tekst (pismo, opis) o temama osobnog zanimanja ili o temama obrađenima na nastavi, pri tome primjenjujući usvojene gramatičke strukture (rekcija glagola, modalni glagoli, glagolska vremena, deklinacija i sl.) i vokabular vezan uz nastavne sadržaje

- uspješno se služiti rječnicima

Sadržaj predmeta:

Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.

Teme i vokabular:

 - Vrijeme i slobodno vrijeme, hobiji

- Posao, radno mjesto i zanimanje, natječaji za posao

- Čitanje i gledanje televizije, knjige i tv-programi i emisije

- Reklame i kupovina

 

Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:

Predstaviti sebe ili druge osobe

Usmeno izvještavati o dnevnim događanjima

Izraziti vlastito mišljenje, zauzeti stav o  obrađenim temama, izraziti nedostatke i prednosti u vezi s temom

Diskutirati o temama obrađenima na nastavi

Napisati pismo ili poruku

Razlučiti informacije iz pročitanih tekstova

Pitati za informacije

Napisati prigovor ili žalbu

 

Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:

Tvorba oblika prošlog vremena (preterit,perfekt i pluskvamperfekt)

Rekcija glagola

Rod imenica

vremenski prijedlozi i prilozi

modalni glagoli

tvorba komparativa i superlativa pridjeva

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Auditivne vježbe, multimedija Slušanje auditivnog ili audiovizualnog sadržaja s razumijevanjem slušati autentične tekstove na njemačkom jeziku (vijest, izvješće) te veći dio televizijskih/radijskih emisija i video priloga o temama obrađenim na nastavi usmeni ispit
Metoda čitanja i rada na tekstu Čitanje, rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa, analiza pročitanog, samostalni rad, razgovor, diskusija s razumijevanjem čitati autentične tekstove na njemačkom jeziku o temama obrađenim na nastavi (novinske članke, reportaže, vijesti, suvremenu književnu prozu) Usmeni ispit
Metoda čitanja, slušanja, rada na tekstu, pisanja Čitanje, slušanje, pisanje Sažeti usmeno i pismeno najvažnije informacije iz čitanog i slušanog teksta usmeni ispit
Diskurzivna metoda Diskusija, razgovor, kratko izlaganje Sudjelovati aktivno u razgovorima i raspravama o temama obrađenim na nastavi objašnjavajući svoje stajalište Usmeni ispit
Analiza primjera Samostalan rad, pisanje Napisati valjan životopis pismeni ispit
Diskurzivna metoda, metoda pisanja Diskusija, razgovor, kratko izlaganje, pisanje sastava, pisanje pisma Formulirati jasno i podrobno mišljenje i stavove u usmenom i pisanom obliku o temama obrađenim na nastavi usmeni ispit
Diskurzivna metoda Diskusija, razgovor, kratko izlaganje Primijeniti u govoru jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u Usmeni ispit
Metoda pisanja Pisanje sastava i pisma;
rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta)
Primijeniti u pismenom izražavanju jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u pismeni ispit
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pisani ispit 2 80%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Usmeni ispit 0,5 20%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit.

Primjer izračunavanja ocjene:

Konačna se ocjena izvodi iz ocjene pismenog ispita (80%) te usmenog ispita (20%). Oba dijela moraju biti  pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: pismeni ispit 82%,  usmeni ispit 76% =  + (82x0,8) +(76x0,2) = 65,6 + 15,2 = 80,8% = dobar (3).

Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:

-69%- 76,9%=dovoljan(2)

-77%- 84,9%=dobar(3)

-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)

-93%-100%=izvrstan(5[SB1] ).

 

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.

Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:

a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,

b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.

 

 

Obavezna literatura:

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2021) Begegnungen (B1+). Leipzig: Schubert Verlag.

Aktualni novinski tekstovi, nastavni materijali koje  priprema izvođač kolegija

Dopunska literatura:

1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2011) B Grammatik. Leipzig: Schubert Verlag.

Deutsch-deutsches Wörterbuch

Kroatisch-deutsches Wörterbuch

Deutsch-kroatisches Wörterbuch

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.

Ostale informacije: