Suvremeni njemački jezik 1

 

Naziv kolegija:
Suvremeni njemački jezik 1
Šifra ISVU:
271911
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Babić, Snježana
0
60
0

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B1 prema ZEROJ-u, i to:

Slušanje: cilj je osposobiti studente da mogu razumjeti glavne misli jasnog standardnog izlaganja o temama osobnog interesa ili o temama obrađenima na nastavi kao što su slobodno vrijeme, posao, radno mjesto, gledanje televizije, čitanje knjige itd., te da mogu razumjeti većinu TV-emisija ili radio-emisija o poznatim temama ako je govor umjereno brz i jasan

Čitanje: cilj je osposobiti studente da mogu dovoljno dobro razumjeti i izdvojiti informacije iz jasnih, jednostavnijih, činjeničnih tekstova o temama vlastitog zanimanja ili pisanih uputa i osobnih pisama

Govor: cilj je osposobiti studente da mogu bez većih poteškoća sudjelovati u razgovoru o poznatim temama te izraziti svoje osjećaje,  stavove ili mišljenje o temama ili događajima osobnog interesa

Pisanje:  cilj je osposobiti studente da mogu napisati pismo, poruku ili bilješke izražavajući svoje misli ili prenoseći informacije o temama osobnog interesa ili temama obrađenima na nastavi

Cilj je kolegija također senzibilizirati studente za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

 

- parafrazirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama i onima obrađenima na nastavi

- parafrazirati glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi (vrijeme i slobodno vrijeme, posao i radno mjesto, čitanje, gledanje TV i sl.).

- s razumijevanjem čitati tekstove koji su pisani jednostavnijim jezikom (tekstovi jednostavnijih sintaktičkih struktura u kojima je uporabljen vokabular obrađen tijekom nastave te različiti idiomi i kolokacije, i sl.)

- tečno i spontano se koristiti njemačkim jezikom u raznim kraćim komunikacijskim situacijama  (npr. pitati za put, zatražiti informaciju) pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

- aktivno sudjelovati u raspravama unutar poznatih situacija i o poznatim temama osobnog zanimanja ili temama obrađenima na nastavi pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

- bez većih poteškoća i prihvatljivom tečnošću opisati predmet, događaj ili iskustvo pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi

-  napisati suvisao tekst (pismo, opis) o temama osobnog zanimanja ili o temama obrađenima na nastavi, pri tome primjenjujući usvojene gramatičke strukture (rekcija glagola, modalni glagoli, glagolska vremena, deklinacija i sl.) i vokabular vezan uz nastavne sadržaje

- uspješno se služiti rječnicima

Sadržaj predmeta:

Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezičnih kompetencija ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.

Teme i vokabular:

 - Vrijeme i slobodno vrijeme, hobiji

- Posao, radno mjesto i zanimanje, natječaji za posao

- Čitanje i gledanje televizije, knjige i tv-programi i emisije

- Reklame i kupovina

 

Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:

Predstaviti sebe ili druge osobe

Usmeno izvještavati o dnevnim događanjima

Izraziti vlastito mišljenje, zauzeti stav o  obrađenim temama, izraziti nedostatke i prednosti u vezi s temom

Diskutirati o temama obrađenima na nastavi

Napisati pismo ili poruku

Razlučiti informacije iz pročitanih tekstova

Pitati za informacije

Napisati prigovor ili žalbu

 

Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:

Tvorba oblika prošlog vremena (preterit,perfekt i pluskvamperfekt)

Rekcija glagola

Rod imenica

vremenski prijedlozi i prilozi

modalni glagoli

tvorba komparativa i superlativa pridjeva

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) Slušanje audio ili video sadržaja parafrazirati glavne misli jasnog standardnog razgovora o poznatim temama i onima obrađenima na nastavi te razumjeti glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi Usmeni ispit, kontinuirana provjera i pismeni ispit
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje) Slušanje audio ili video sadržaja, parafrazirati glavne poruke audio ili video poruka o aktualnim temama i temama obrađenima na nastavi (vrijeme i slobodno vrijeme, posao i radno mjesto, čitanje, gledanje TV i sl.) Usmeni ispit, pismeni ispit, kontinuirano praćenje
Metoda čitanja i rada na tekstu Čitanje, rad na tekstu, analiza pročitanoga S razumijevanjem čitati tekstove koji su pisani jednostavnijim jezikom (tekstovi jednostavnijih sintaktičkih struktura u kojima je uporabljen vokabular obrađen tijekom nastave te različiti idiomi i kolokacije, i sl.) Pismeni ispit (kolokvij)/usmeni ispit
Metoda razgovora Suradničko učenje tečno i spontano se koristiti njemačkim jezikom u raznim kraćim komunikacijskim situacijama  (npr. pitati za put, zatražiti informaciju) na razini B1 prema ZEROJ-u pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi Usmeni ispit
Metoda slušanja (percepcija i proučavanje), metoda razgovora Slušanje audio ili video sadržaja, diskusija/debata aktivno sudjelovati u raspravama unutar poznatih situacija i o poznatim temama osobnog zanimanja ili temama obrađenima na nastavi pri tom primjenjujući usvojene gramatičke strukture i vokabular obrađeni na nastavi Usmeni ispit, kontinuirano praćenje
Metoda usmenog izlaganja Opisivanje predmeta, događaja ili iskustva bez većih poteškoća i prihvatljivom tečnošću opisati nešto (predmet, događaj, iskustvo) Kontinuirana provjera znanja
Metoda pisanja planiranje pisanja teksta, pisanje teksta, revizija napisanog teksta napisati suvisao tekst (pismo,  opis) o temama osobnog zanimanja ili o temama obrađenima na nastavi, pri tome primjenjujući usvojene gramatičke strukture (rekcija glagola, modalni glagoli, glagolska vremena, deklinacija i sl.) i vokabular vezan uz nastavne sadržaje Pismeni ispit, kontinuirana provjera znanja
Metoda čitanja  i rada na tekstu  Čitanje, rad na tekstu pomoću rječnika uspješno se služiti rječnicima Kontinuirano praćenje

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,3 10%
Pisani ispit 1,1 50%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Usmeni ispit 1,1 40%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuiranog praćenja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti  pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%,  usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).

Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:

-69%- 76,9%=dovoljan(2)

-77%- 84,9%=dobar(3)

-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)

-93%-100%=izvrstan(5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena se izvodi iz sljedećih elemenata: iz elemenata kontinuirane provjere znanja kao što su pismena zadaća i kratko usmeno izlaganja, te iz pismenih kolokvija ili pismenog ispita i usmenog ispita. Student tijekom semestra ima mogućnost pismeni dio gradiva položiti putem dvaju kolokvija. Oba kolokvija moraju biti pozitivno ocijenjena (minimalno 69%), kako bi student bio oslobođen pismenog dijela ispita. Ako je jedan od kolokvija negativan, student piše integralni ispit. Konačna se ocjena izvodi iz ocjene kontinuiranog praćenja (10%) te iz usmenog (40%) i pismenog ispita (50%). Svi dijelovi moraju biti  pozitivno ocijenjeni (minimalno 69%), kako bi se mogla formirati konačna ocjena. Postoci se zbrajaju te se konačna ocjena izvodi iz svih elemenata prema sljedećem izračunu: kontinuirana provjera znanja - ostvareno 80%, pismeni ispit 73%,  usmeni ispit 76% = (80x0,1) + (73x0,5) +(76x0,4) = 8 + 36,5 + 30,4 = 74,9% = dovoljan (2).

Ocjene se formiraju prema sljedećoj skali:

-69%- 76,9%=dovoljan(2)

-77%- 84,9%=dobar(3)

-85%- 92,9% =vrlo dobar(4)

-93%-100%=izvrstan(5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.

Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:

a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,

b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.

 

 

Obavezna literatura:

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2021) Begegnungen (B1+). Leipzig: Schubert Verlag.

Aktualni novinski tekstovi, nastavni materijali koje  priprema izvođač kolegija

Dopunska literatura:

1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

Buscha, Anne; Szita, Szilvia (2011) B Grammatik. Leipzig: Schubert Verlag.

Földeak, Hans (2011) Wörter und Sätze. Ismaning: Hueber Verlag.

Deutsch-deutsches Wörterbuch

Kroatisch-deutsches Wörterbuch

Deutsch-kroatisches Wörterbuch

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Individualne konzultacije, studentska anketa, razgovor.

Ostale informacije: