Uvod u književnu interpretaciju

 

Naziv kolegija:
Uvod u književnu interpretaciju
Šifra ISVU:
271910
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Engler, Tihomir
0
0
0
Ivanović Grgurić, Sanja
0
0
30

 

Ciljevi i zadaci:

Studenti će kroz kolegij biti upoznati sa specifičnim karakteristikama književnosti i znanosti o književnosti, s fokusom na primjenu pojedinih elemenata književnoznanstvenog instrumentarija (književne vrste i osnovni književni pojmovi, stilistička i retorička sredstva, književnoznanstvene teorije i metode) u cilju što podrobnije i stručno utemeljene interpretacije književnog teksta.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

opisati specifične književne fenomene u zadanom književnom tekstu koristeći prikladnu stručnu i aktualnu književnoznanstvenu terminologiju

demonstrirati učinak stilističkih i retoričkih figura u književnom tekstu

istražiti različite mogućnosti i rezultate pojedinih pristupa istom književnom tekstu

kritički se osvrnuti na tuđe interpretacije književnog teksta

razviti prikladnu strukturu književnoznanstvene interpretacije određenog književnog teksta

argumentirati odabrani književnoznanstveni pristup određenom tekstu

primijeniti znanja u praksi

upravljati informacijama

Sadržaj predmeta:

Seminarska će se nastava temeljiti na aktivnoj primjeni teorijskih pojmova i pristupa, s kojima se studenti upoznaju na predavanjima iz kolegija Uvod u studij njemačke književnosti. Na kraćim i dužim književnim tekstovima iz područja njemačke književnosti studenti će koristiti osnovne i aktualne književnoznanstvene alate u cilju pripreme interpretacijske podloge. Nadalje će, proučavanjem gotovih rješenja, razvijati kritički aparat za procjenu primjerenosti određene književnoznanstvene metode kao i usvojiti sadržajno i strukturno pisanu analizu i interpretaciju književnog predloška.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
grupni rad,
individualni zadaci,
izlaganje rezultata,
esej
čitati, rješavati zadatke,
raspravljati, izlagati uočeno,
pisati
opisati specifične književne fenomene u zadanom književnom tekstu koristeći prikladnu stručnu i aktualnu književnoznanstvenu terminologiju kontinuirana provjera znanja,
esej
individualni i grupni zadaci čitati, rješavati zadatke,
predlagati rješenja, izlagati uočeno, raspravljati
demonstrirati učinak stilističkih i retoričkih figura u književnom tekstu kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
rad u grupi,
individualni rad,
problemski zadaci,
esej
čitati, rješavati zadatke,
predlagati rješenja, raspravljati, pisati
istražiti različite mogućnosti i rezultate pojedinih pristupa istom književnom tekstu kontinuirana provjera znanja,
esej
rasprava slušati, raspravljati kritički se osvrnuti na tuđe interpretacije književnog teksta kontinuirana provjera znanja
individualni rad,
pisanje eseja
čitati, prikupljati podatke,
pripremiti i pisati esej
razviti prikladnu strukturu književnoznanstvene interpretacije određenog književnog teksta esej
rasprava raspravljati, argumentirati argumentirati odabrani književnoznanstveni pristup određenom tekstu kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
pisanje eseja, rasprava čitati, prikupljati podatke,
pripremiti i pisati esej
primijeniti znanja u praksi kontinuirana provjera znanja, esej
pisanje eseja čitati, prikupljati podatke,
pripremiti i pisati esej
upravljati informacijama esej
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Esej, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Esej 0,7 0%
Kontinuirana provjera znanja 0,55 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Elementi ocjenjivanja: kontinuirana provjera znanja, esej, usmeni ispit.

Tijekom nastave kontinuirano će se provjeravati znanje, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 30% konačne ocjene. Student će po završetku nastave predati esej (analiza zadanog predloška). Ocjena iz eseja iznosit će 50% konačne ocjene. Student će također pristupiti usmenom ispitu (rasprava o opravdanosti odabranog pristupa književnom tekstu) što čini 20% konačne ocjene.

Primjer izračunavanja ocjene:

Student je iz kontinuirane provjere znanja ostvario ocjenu dobar (3), iz eseja vrlo dobar (4) te iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (kont. x 0,3) + (esej x 0,5) + (usm. x 0,2)= (3 x 0,3) + (4 x 0,5) + (4 x 0,2)= 0,9 + 2,0 + 0,8 = 3,7 = 4

Primjer izračunavanja ocjene:

Elementi ocjenjivanja: kontinuirana provjera znanja, esej, usmeni ispit.

Tijekom nastave kontinuirano će se provjeravati znanje, a udio prosječne ocjene iz tog elementa iznosit će 30% konačne ocjene. Student će po završetku nastave predati esej (analiza zadanog predloška). Ocjena iz eseja iznosit će 50% konačne ocjene. Student će također pristupiti usmenom ispitu (rasprava o opravdanosti odabranog pristupa književnom tekstu) što čini 20% konačne ocjene.

Primjer izračunavanja ocjene:

Student je iz kontinuirane provjere znanja ostvario ocjenu dobar (3), iz eseja vrlo dobar (4) te iz usmenog ispita vrlo dobar (4). Konačna ocjena izračunava se prema formuli (kont. x 0,3) + (esej x 0,5) + (usm. x 0,2)= (3 x 0,3) + (4 x 0,5) + (4 x 0,2)= 0,9 + 2,0 + 0,8 = 3,7 = 4

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obvezno pohađanje nastave, min. 70% nastavnih sati. Redovito izvršavanje i predaja radnih zadataka.

 

 

Obavezna literatura:

1. Materijali uručeni na satu i dostupni na Moodle-stranici kolegija

Dopunska literatura:

1. Benedikt Jeßing i Ralph Köhnen (2012 ili novija) Einführung in die Neuere deutsche Literaturwissenschaft. Stuttgart: Metzler.

2. Heinrich Biermann und Bernd Schurf (Hg.) (najnovije dostupno izdanje) Texte, Themen und Strukturen. Deutschbuch für die Oberstufe. Berlin: Cornelsen Verlag.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija o nazočnosti na nastavi, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.

Ostale informacije: