Gramatika u uporabi 1b

 

Naziv kolegija:
Gramatika u uporabi 1b
Šifra ISVU:
271902
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
njemački
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Karlak, Manuela
0
0
0
Šarić Šokčević, Ivana
0
30
0

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je ovoga predmeta ovladavanje gramatičkim strukturama njemačkog jezika na uporabnoj razini. Iako to podrazumijeva upoznavanje s pravilima tvorbe i uporabom gramatičkih struktura, središnji je cilj predmeta razvijanje sposobnosti slušanja i čitanja s razumijevanjem usmenih i pismenih tekstova koji sadrže obrađene gramatičke strukture, te razvijanje sposobnosti primjerene uporabe obrađenih gramatičkih struktura u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji. Time je ovaj predmet spona između lingvističkih predmeta koji putem predavanja i vođenih vježbi obrađuju gramatičke zakonitosti njemačkog jezika te predmeta Suvremeni njemački jezik koji razvija sve aspekte komunikacijske jezične kompetencije u njemačkom jeziku.

Ovaj se predmet usredotočuje na ponavljanje i utvrđivanje gradiva morfologije njemačkog jezika koje podrazumijeva razina samostalnog korisnika jezika prema ZEROJ-u.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • objasniti tvorbu i uporabu obrađenih gramatičkih struktura
  • tvoriti obrađene gramatičke strukture
  • s razumijevanjem čitati tekstove koji sadrže obrađene gramatičke strukture
  • primijeniti obrađene gramatičke strukture u monološkom govorenju
  • primijeniti obrađene gramatičke strukture u govornoj interakciji
  • koristiti obrađene gramatičke strukture u pisanoj interakciji
  • primijeniti obrađene gramatičke strukture u pisanju tekstova raznih tekstnih vrsta
  • koristiti referentnu literaturu (gramatike, priručnici i sl.) za bolje razumijevanje gramatičkih struktura

Sadržaj predmeta:

Imenice (rod [složenih] imenica, deklinacija imenica izvedenih od pridjeva).

Član (deklinacija i upotreba određenoga i neodređenoga člana).

Brojevi (glavni i redni, deklinacija, ostali brojevi).

Pridjevi (deklinacija, rekcija).

Glagoli (konjugacija jakih i slabih glagola u prezentu, perfektu, preteritu, pluskvamperfektu, futuru I. i futuru II.; konjugacija modalnih glagola u prezentu, preteritu i perfektu; pasiv: prezent i preterit; konjunktiv preterita pomoćnih, modalnih, jakih i slabih glagola, würde + infinitiv glagola; izražavanje tvrdnje, naslućivanja i vjerojatnosti uz pomoć modalnih glagola).

Prijedlozi (s dativom, s akuzativom, s dativom i akuzativom, s genitivom).

Prilozi (komparacija priloga; zamjenički i upitni prilozi za osobe i stvari).

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Interaktivno predavanje, analiza primjera, grupni rad aktivno slušanje, odgovaranje na pitanja, postavljanje pitanja objasniti tvorbu i uporabu obrađenih gramatičkih struktura kontinuirana provjera znanja
Analiza primjera, rješavanje zadataka, samostalan rad rješavanje gramatičkih zadataka, vježbe usmenog i pismenog izražavanja tvoriti obrađene gramatičke strukture kontinuirana provjera znanja
Rasprava, samostalan i grupni rad
 
slušanje/čitanje tekstova s razumijevanjem, rješavanje zadataka prije, za vrijeme i nakon slušanja/čitanja s razumijevanjem čitati tekstove koji sadrže obrađene gramatičke strukture  kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit, pisani ispit
Samostalan rad planiranje i pripremanje govorenja, vježbe monološkog govorenja primijeniti obrađene gramatičke strukture u monološkom govorenju kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
Samostalan i grupni rad, rasprava planiranje i pripremanje govorenja, govorne vježbe primijeniti obrađene gramatičke strukture u govornoj interakciji kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
Samostalan i grupni rad planiranje i pripremanje pisanja, pisanje odgovora na upit, na e-poruku i sl. koristiti obrađene gramatičke strukture u pisanoj interakciji kontinuirana provjera znanja, pisani ispit
Samostalan i grupni rad planiranje i pripremanje pisanja, pisanje tekstova tekstne vrste primjerene razini samostalnog korisnika jezika  primijeniti obrađene gramatičke strukture u pisanju tekstova raznih tekstnih vrsta kontinuirana provjera znanja, pisani ispit
Samostalan i grupni rad planiranje i pripremanje pisanja, pisanje tekstova tekstne vrste primjerene razini samostalnog korisnika jezika  koristiti referentnu literaturu (gramatike, priručnici i sl.) za bolje razumijevanje gramatičkih struktura kontinuirana provjera znanja, pisani ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,55 40%
Pisani ispit 0,35 30%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeni ispit 0,35 30%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Rad se studenata ocjenjuje tijekom nastave (kontinuirano praćenje), na završnom pisanom ispitu i na završnom usmenom ispitu. Maksimalni broj bodova koji se mogu ostvariti iz pojedinih elemenata iznosi:

Kontinuirana provjera znanja: 40 bodova

Pisani ispit: 30 bodova

Usmeni ispit: 30 bodova

Ispit je iz predmeta položen ako student iz svakog od tri navedena elementa ostvari najmanje po 60% bodova. Za izračun konačne ocjene zbrajaju se bodovi iz sva tri elementa, a ocjena se izvodi prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.

Primjer izračunavanja ocjene:

Rad se studenata ocjenjuje tijekom nastave (kontinuirano praćenje), na završnom pisanom ispitu i na završnom usmenom ispitu. Maksimalni broj bodova koji se mogu ostvariti iz pojedinih elemenata iznosi:

Kontinuirana provjera znanja: 40 bodova

Pisani ispit: 30 bodova

Usmeni ispit: 30 bodova

Ispit je iz predmeta položen ako student iz svakog od tri navedena elementa ostvari najmanje po 60% bodova. Za izračun konačne ocjene zbrajaju se bodovi iz sva tri elementa, a ocjena se izvodi prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave (najmanje 70%  nazočnosti na nastavi), aktivnost u nastavi, odrađeni radni zadaci i dostavljene zadaće u sklopu kontinuirane provjere znanja, pisani i usmeni ispit

 

 

Obavezna literatura:

Breitsameter, Anna; Hila, Anna; Lill, Klaus; Seuthe, Christiane; Thomasen, Margarethe (2023). „Mit uns B2. Kursbuch“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)

Breitsameter, Anna; Lill, Klaus; Seuthe, Christiane; Thomasen, Margarethe (2023). „Mit uns B1+. Kursbuch“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)

Perlmann-Balme, Michaela; Schwalb, Susanne (2023). „Sicher! aktuell B2. Kursbuch Deutsch als Fremdsprache“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)

Dopunska literatura:

Bagarić Medve, Vesna; Pon, Leonard (2012). „Kochbuch der deutschen Grammatik 2“. Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera.

Duden (2016). Grammatik.

Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim (2005). Deutsche Grammatik. Leipzig, 17. izd.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Jedinstvena sveučilišna studentska anketa, razgovor

Ostale informacije: