Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Karlak, Manuela | 0 |
30 |
0 |
Cilj je ovoga predmeta ovladavanje gramatičkim strukturama njemačkog jezika na uporabnoj razini. Iako to podrazumijeva upoznavanje s pravilima tvorbe i uporabom gramatičkih struktura, središnji je cilj predmeta razvijanje sposobnosti slušanja i čitanja s razumijevanjem usmenih i pismenih tekstova koji sadrže obrađene gramatičke strukture, te razvijanje sposobnosti primjerene uporabe obrađenih gramatičkih struktura u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji. Time je ovaj predmet spona između lingvističkih predmeta koji putem predavanja i vođenih vježbi obrađuju gramatičke zakonitosti njemačkog jezika te predmeta Suvremeni njemački jezik koji razvija sve aspekte komunikacijske jezične kompetencije u njemačkom jeziku.
Ovaj se predmet usredotočuje na ponavljanje i utvrđivanje gradiva morfologije njemačkog jezika koje podrazumijeva razina temeljnog korisnika jezika prema ZEROJ-u.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Imenice (rod; deklinacija).
Član (određeni i neodređeni; deklinacija).
Zamjenice (najučestalije vrste; deklinacija).
Pridjevi (atributivna i predikativna upotreba; deklinacija; stupnjevanje; pridjevi izvedeni od participa prezenta i participa perfekta).
Glagoli (konjugacija jakih i slabih glagola u prezentu, perfektu, preteritu i futuru I.; konjugacija modalnih glagola u prezentu i preteritu; konjugacija pomoćnih glagola u prezentu, preteritu i perfektu; konjugacija djeljivih glagola i glagola s povratnom zamjenicom; prezent pasiva; konjunktiv preterita pomoćnih i modalnih glagola; würde + infinitiv glagola; imperativ; rekcija glagola).
Prijedlozi (s dativom, s akuzativom, s dativom i akuzativom, s genitivom).
Prilozi (zamjenički i upitni prilozi za osobe i stvari).
vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Interaktivno predavanje, analiza primjera, grupni rad | aktivno slušanje, odgovaranje na pitanja, postavljanje pitanja | objasniti tvorbu i uporabu obrađenih gramatičkih struktura | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Analiza primjera, rješavanje zadataka, samostalan rad | rješavanje gramatičkih zadataka, vježbe usmenog i pismenog izražavanja | tvoriti obrađene gramatičke strukture | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Rasprava, samostalan i grupni rad |
slušanje/čitanje tekstova s razumijevanjem, rješavanje zadataka prije, za vrijeme i nakon slušanja/čitanja | s razumijevanjem čitati tekstove koji sadrže obrađene gramatičke strukture | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Samostalan rad | planiranje i pripremanje govorenja, vježbe monološkog govorenja | primijeniti obrađene gramatičke strukture u monološkom govorenju | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad, rasprava | planiranje i pripremanje govorenja, govorne vježbe | koristiti obrađene gramatičke strukture u govornoj interakciji | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad | planiranje i pripremanje pisanja, pisanje odgovora na upit, na e-poruku i sl. | koristiti obrađene gramatičke strukture u pisanoj interakciji | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad | planiranje i pripremanje pisanja, pisanje tekstova tekstne vrste primjerene razini temeljnog korisnika jezika | primijeniti obrađene gramatičke strukture u pisanju tekstova raznih tekstnih vrsta | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Samostalan i grupni rad | slušanje i čitanje s razumijevanjem, planiranje i pripremanje govorenja i pisanja | koristiti referentnu literaturu (gramatike, priručnici i sl.) za bolje razumijevanje gramatičkih struktura | aktivnost studenata u nastavi, kolokvij/pismeni ispit, usmeni ispit |
Kolokvij/pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kolokvij/pismeni ispit | 0,75 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 30% |
Konačna se ocjena temelji na postignuću iz pismenog dijela (iz dvaju kolokvija ili pismenog ispita) te usmenog ispita nakon uspješno položenog pismenog dijela.
Ocjena za pismeni dio temelji se na postignuću iz dvaju kolokvija koja će se pisati tijekom semestra ili uobičajenom pismenom ispitu nakon odslušanog kolegija u slučaju da jedan od kolokvija ne bude pozitivan.
Zbroj ostvarenih postotaka na kolokvijima, pri čemu oba kolokvija moraju biti položena s minimalno 60%, daje završni postotak prema kojem se izvodi ocjena za pismeni dio prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.
Studenti koji ne uspiju preko kolokvija položiti tijekom semestra moći će pristupiti završnom pismenom ispitu koji mora biti položen s minimalno 60%, a ocjena za pismeni dio izvodi se prema sljedećoj skali: 60-69: 2; 70-79: 3; 80-89: 4; 90-100: 5.
Nakon uspješno položenog pismenog ispita student mora pristupiti usmenom ispitu.
Kolokviji/pismeni ispit nose 70% konačne ocjene, a usmeni ispit 30%.
1. primjer (u slučaju da su kolokviji položeni):
1. kolokvij: 69%
2. kolokvij: 76%
Prosjek iz pisanog dijela: 72,5%; ocjena: dobar (3)
Usmeni ispit: vrlo dobar (4)
Izračun konačne ocjene:
(3x0,7) + (4x0,3) = 2,1 + 1,2 = 3,3
Konačna ocjena: dobar (3)
2. primjer (u slučaju da student nije pristupio ili nije položio jedan od kolokvija te mora pristupiti pismenom ispitu nakon odslušanog kolegija):
Pismeni ispit: 72,5%;
ocjena: dobar (3)
Usmeni ispit: vrlo dobar (4)
Izračun konačne ocjene:
(3x0,7) + (4x0,3) = 2,1 + 1,2 = 3,3
Konačna ocjena: dobar (3)
Pohađanje nastave (najmanje 70% nazočnosti na nastavi), aktivnost u nastavi, kolokvij, pismeni i usmeni ispit
Habersack, Charlotte; Pude, Angela; Specht, Franz (2023). „Menschen A2. Kursbuch Deutsch als Fremdsprache“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)
Hilpert, Silke; Niebisch, Daniela; Penning-Hiemstra, Sylvette; Pude, Angela; Specht, Franz (2023). „Schritte international Neu 3+4. Kursbuch. Deutsch als Fremdsprache“. Hueber. (odabrani tekstovi i zadaci)
Aleksa Varga, Melita; Hrisztova-Gotthardt, Hrisztalina (2012). „Kochbuch der deutschen Grammatik 1“. Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera.
Duden (2016). Grammatik.
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim (2005). Deutsche Grammatik. Leipzig, 17. izd.
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa, razgovor