Menadžment u obrazovanju

 

Naziv kolegija:
Menadžment u obrazovanju
Šifra ISVU:
274292
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA SOCIOLOGIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer)
2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Perkušić, Ivana
30
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Upoznati studente i studentice s menadžmentom u odgojno-obrazovnom sustavu kao i načinima upravljanja ravnatelja u sustavu odgoja i obrazovanja

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

- analizirati kompetencije ravnatelja važne za upravljanje odgojno-obrazovnim sustavom

- specificirati elemente menadžmenta i rukovođenja (liderstva) u organizaciji

- procjenjivati modele potrebne za kreiranje imidža odgojno-obrazovnog sustava

- samostalno analizirati školu kao organizaciju, njezinu složenost i kulturu rada

- samostalno upravljati komunikacijskom procesima s različitim skupinama i pojedincima u različitim okolnostima (krizne situacije u obrazovanju)

Sadržaj predmeta:

  1. Obrazovni menadžment
  2. Vodstvo/liderstvo u odgojno- obrazovnom sustavu
  3. Upravljanje sustavom u OŠ
  4. Upravljanje sustavom u SŠ
  5. Upravljanje učeničkim domom
  6. Kultura škole
  7. Kompetencije ravnatelja, područje rada i funkcija
  8. Kreiranje imidža škole

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Predavanje
Rasprava
Seminari
Slušanje izlaganja,
sustavno opažanje i
zaključivanje, analiza
literature, rasprava
analizirati kompetencije ravnatelja važne za upravljanje odgojno-obrazovnim sustavom Aktivnost studenta na
nastavi
Predavanje
Rasprava
Seminari
Terenska nastava
 
Slušanje izlaganja,
sustavno opažanje i
zaključivanje, analiza literature, rasprava,  intervjuiranje
specificirati elemente menadžmenta i rukovođenja (liderstva) u organizaciji
 
Aktivnost studenta na
nastavi, izlaganje intervjua
Predavanje
Rasprava
Demonstracija
Samostalni zadaci
 
Slušanje izlaganja,
sustavno opažanje i
zaključivanje,
procjenjivati modele potrebne za kreiranje imidža odgojno-obrazovnog sustava Aktivnost studenta na
nastavi, samostalno
istraživanje/
 usmeno izlaganje
 
Demonstracija
Rasprava
Samostalni zadaci
 
Sustavno opažanje,
zaključivanje
samostalno analizirati školu kao organizaciju, njezinu složenost i kulturu rada
 
Aktivnost studenta na
nastavi, samostalno
istraživanje/ usmeno izlaganje
Demonstracija
Rasprava
Samostalni zadaci
 
Sustavno opažanje, rasprava samostalno upravljati komunikacijskom procesima s različitim skupinama i pojedincima u različitim okolnostima (krizne situacije u obrazovanju) Aktivnost studenta na
nastavi,
usmeno izlaganje
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,375 0%
Pohađanje nastave 1,125 0%
Usmeni ispit 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studenti imaju obvezu redovito dolaziti na nastavu, aktivno sudjelovati na nastavi(10%), surađivati s kolegama u praktičnim zadacima (30) i pristupiti usmenom ispitu (30%). Seminar je osmišljen da se provodi u obliku izlaganja radova i održavanja radionica kako bi se identificirale kompetencije potrebne za timski rad, korporacijsku kulturu u obrazovnom sustavu.(30%).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Aktivno sudjelovanje na nastavi i uredno izvršavanje obaveza/zadaća. Surađivati s kolegama na zadacima usmjerenim na procese planiranje obrazovnih sustava te analiziranja procesa upravljanja i rukovođenja u odgojno-obrazovnom sustavu

 

 

Obavezna literatura:

Staničić, S.(2006) Menadžment u obrazovanju, Rijeka

Staničić, S. (2000), Stilovi vođenja školskog ravnatelja. U: Školski priručnik 2000./2001, Zagreb, Znamen

Sučić, G (2022) Obrazovni menadžment, Zagreb, Školska knjiga,

Dopunska literatura:

Staničić, S. (2000), Stilovi vođenja školskog ravnatelja. U: Školski priručnik 2000./2001, Zagreb, Znamen

Staničić, S. (2002), Vođenje u školi – između poželjnog i stvarnog. U: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse: zbornik radova – Međunarodni znanstveni kolokvij. Rijeka: Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa.

Ostale informacije: