Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 30 |
0 |
0 |
|
Faletar, Goran | 0 |
0 |
15 |
Upoznati studente s osnovnim razvojnim smjernicama u lingvistici 20. i 21. stoljeća i s temeljnim postavkama najvažnijih teorija. Osnovni je cilj u okviru spomenutoga općega cilja osposobiti studente za uočavanje uzročno-posljedičnih veza koje vladaju među različitim teorijskim pristupima odnosno s razlozima pojavljivanja pojedinih teorija. Seminarska nastava bit će organizirana tako da će svaki student izraditi jedan seminarski rad kojim će biti pokrivena jedna suvremena teorija.
― opisati lingvističke teorijske pravce 20. i 21. stoljeća,
― demonstrirati znanje koje osigurava temelj za primjenu ideja suvremenih lingvističkih teorija na hrvatski jezik
― iskazati samostalnost, kolegijalnost i odgovornost prema sadržaju kolegija i obvezama
― uvidjeti logiku suvremene lingvističke misli te uzročno-posljedične veze među lingvističkim teorijama 20. i 21. stoljeća
― primijeniti svoje znanje, razumijevanje i sposobnosti rješavanja problema u širem kontekstu vezanom uz područje lingvistike
― integrirati stečena znanja u svom budućem radu, bilo u nastavi u školi bilo tijekom daljnjega školovanja na poslijediplomskim studijima filološko-lingvističkih usmjerenja
--- jasno predočiti stručnjacima i laicima svoje zaključke te znanje i argumente koji ih podupiru
Europski strukturalizam (F. de Saussure, A. Martinet, R. Jakobson, L. Hjelmslev i glosematika) s osvrtom na mladogramatičarstvo, američka tradicijska lingvistika (F. Boas, E. Sapir, B. L. Whorf) i američki strukturalizam (L. Bloomfield), generativna gramatika (kratak pregled od rane teorije do minimalističkog programa), generativna i interpretativna semantika, teorija dubinskih padeža, tradicijski funkcionalizam (funkcionalne sintakse oprimjerene gramatikom uloge i referencije), kognitivna lingvistika (konstrukcijske gramatike, konceptualna metafora i metonimija, teorija konceptualne integracije).
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 0,7 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 0% |
Usmeni ispit | 0,7 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena seminarskoga rada, ocjena iz kolokvija i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, 30% konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita. Ukoliko student ne ostvari pozitivnu ocjenu iz kolokvija, ocjena iz završnoga pisanog ispita čini 80% konačne ocjene. Seminarski rad je obavezan.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studentska anketa.