Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 15 |
0 |
0 |
|
Horvat, Ines | 0 |
15 |
15 |
Upoznati studente s teorijskim i metodološkim aspektima bibliometrije uzimajući pri tome u obzir značaj znanstvene komunikacije te prosudbe znanstvene produktivnosti, popularnosti i utjecaja unutar pojedinog znanstvenog područja. Pri tome će studenti razviti praktična znanja u prikupljanju podataka iz relevantnih baza podataka koji nakon obrade mogu poslužiti u prosudbi popularnosti, utjecaja ili kvalitete objavljenih radova.
Po završetku ovog kolegija studenti će biti sposobni:
Definicije, osnovni koncepti i područja istraživanja bibliometrije (naziv, određenje i razgraničenje područja bibliometrije). Bibliometrijski zakoni i modeli – zajednička obilježja. Bradfordov, Lotkin i Zipfov zakon. Izvori podataka za bibliometrijska istraživanja. Osnovni elementi, jedinice i mjere bibliometrijskih istraživanja. Bibliometrijske metode. Analiza publikacija i publikacijske aktivnosti. Citati i citatna analiza. Pokazatelji citatnog utjecaja. Međuodnos bibliometrije, scientometrije i informetrije. Webometrija. Znanstvena komunikacija – povijesna perspektiva. Sustav znanstvene komunikacije - analitička perspektiva. Pokazatelji znanstvene suradnje. Posebnosti bibliometrijskih istraživanja u području društvenih i humanističkih znanosti.
Na vježbama će se studenti pripremati za samostalne analize na zadanim primjerima
predavanja, seminari i radionice, vježbe, mentorski rad, samostalni zadatci
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,35 | 0% |
Pisani ispit | 0,22 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Seminarski rad | 0,13 | 0% |
Usmeni ispit | 0,18 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene. Na usmeni ispit mogu izaći studenti koji nisu zadovoljni ocjenom, a do više im ocjene nedostaje 8 bodova (4% od ukupne ocjene).
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: pismeni ispit (25%): 50; usmeni ispit (20%): 40 , aktivnost na nastavi (40%): 80 i seminarski rad (15 %): 30.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Obveze studenata:
Studenti su obavezni redovito pohađati i aktivno sudjelovati u nastavi te samostalno izraditi i prezentirati zadatke.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; seminarske rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.