Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
MAĐARSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Medve, Zoltan | 0 |
0 |
0 |
|
Walko, Adam | 15 |
0 |
15 |
Upoznati se s mađarskom poviješću od najstarijih vremena do danas u usporedbi s poviješću Mađara u Hrvatskoj.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Povijest Mađara od najstarijih vremena – geneza i seoba mađarskog naroda. Ostvarenje Kraljevine Mađarske. Mađarska za vrijeme Arpadovića. Borba protiv Turaka. Rascjepljenje Kraljevine Mađarske. Mađarska područja pod turskom vlašću. Kneževina Erdelj. Reformacija i humanizam. Doba obnove nakon Turaka (1686.-1765.). Rađanje građanske države (1765.-1830.). Formiranje nacije i osamostaljenje (1830.-1867.). Borba protiv habsburškog apsolutizma. Nacionalni preporod i doba reformi. Revolucija 1848./1849. Vrijeme dualizma i prvi svjetski rat. Razvoj i stvaranje građanstva nakon Nagodbe (1867.-1890.). Doba procvata i unutarnjih napetosti (1880.-1918.). Mađarska i Trianonski mir (1918.-1945.). Sovjetsko doba (1945.-1990.).
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje | Slušanje izlaganja, rasprava | Opisati povijest Mađara | Aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Predavanje i analize primjera | Sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | Analizirati dugogodišnji zajednički život Mađara i Hrvata | Aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje | Identificirati osnovne karakteristike mađarskog političkog i duhovnog života | Aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje | Procijeniti mađarsku povijest od najstarijih vremena do danas | Aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Referat
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pisani ispit | 1,5 | 0% |
Referat | 0,5 | 0% |
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni ispit ako ispuni dva uvjeta: (1) iz kontinuirane provjere znanja student treba ostvariti 50 % (kvizovi) za pozitivnu ocjenu; (2) bio je nazočan na najmanje 70 % održanih nastavnih sati. U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena za izlaganje (25%), ocjene kvizova (25%) te završni pismeni ispit (50%).
Obveze studenata
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu (70 % prisutnost na nastavi – uvjet za potpis), redovito sudjelovati u kvizovima (kontinuirana provjera znanja čini 25 % ocjene), održati referat iz seminara (25% ocjene) i položiti ispit (50 % ocjene).
Kontler László: Povijest Mađarske: tisuću godina u Srednjoj Europi. Središnja Europa, Zagreb, 2007.
Hanak Péter: Povijest Mađarske, Barbat, Zagreb, 1995.
Felföldi László: Magyar Kódex I-VI., Kossuth Kiadó, Budapest, 2001
Péter Katalin – Solymosi László: Magyarország történeti kronológiája I–IV. Akadémiai Kiadó, Bp., 1983.
Romsics Ignác: Magyarország története a 20. században. Osiris Kiadó, Bp. 2005.
Romsics Ignác: Magyarország története. Akadémiai Kiadó, Bp.