Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lepeduš, Hrvoje | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s pojmovima religije, religioznosti i vjerovanja te usvajanje općih znanja o fenomenima vezanih uz spomenute pojmove kao i kritičko promišljanje njihovim o biološkim osnovama.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Teorije nastanka religija i klasifikacija. Fenomeni religioznosti i vjerovanja. Građa živčanog sustava i pripadajuće funkcije. Metode istraživanja strukture i funkcije živčanog sustava. Molekularna neurofiziologija živčanog sustava – neurotransmitori i njihovi receptori. Fenomen svijesti i njeni neurobiološki korelati. Kreiranje stvarnosti u mozgu – osobna stvarnost (svijest o sebi), društvena stvarnost, duhovna stvarnost. Biologija ponašanja vezana uz različite duhovne prakse – formalni i neformalni rituali, molitva, meditacija, itd. Biologija placebo i nocebo učinka.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Opisati, povezati i kritički analizirati osnovne znanstvene spoznaje o religiji, religioznosti i vjerovanju. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Seminarski rad |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Opisati temeljne anatomske strukture središnjeg živčanog sustava i objasniti njihove biološke funkcije te objasniti i usporediti djelovanje različitih neurotransmitora na ljudsko ponašanje, emocije, učenje, pamćenje, motivaciju svjesno djelovanje. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Kritički analizirati pojmove svijesti i stvarnosti te interpretirati različite fenomene religioznosti i vjerovanja u kontekstu njihovih neurobioloških korelata | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Demonstracija Rasprava |
Istraživanje literature Demonstracija Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Odabrati prikladne metode za ispitivanje odabranog problema i testiranje postavljenih pretpostavki te organizirati istraživanje. Prepoznati u analiziranim znanstvenim radovima preduvjete za valjano znanstveno zaključivanje | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada (40%), referata
(40%) i ocjena iz završnog usmenog ispita (20%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
60% - 69,9% = dovoljan (2),
70% - 79,9% = dobar (3),
80% - 89,9% = vrlo dobar (4),
90% - 100% = izvrstan (5).
Seminarski rad – 4
referat – 5
završni usmeni ispit - 3
(4 x 0,4) + (5 x 0,4) + (3 x 0,2) = 1,6 + 2 + 0,6 = 4,2
Konačna ocjena 4,2 → vrlo dobar (4)
OBVEZE STUDENATA:
Kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, referat, seminarski rad, usmeni ispit.
Kvaliteta izvedbe kolegija prati se putem anonimne studentske ankete o kvaliteti organizacije i održavanja nastave, sadržaju predmeta, radu nastavnika. Ocjenjuju se korisnost predavanja iz perspektive studenata, nastavni sadržaj, pripremljenost nastavnika, jasnoća izlaganja, količina novih sadržaja i kvaliteta prezentacije.
Administrativno se uspoređuje nastavni plan i njegovo izvršenje. Kontrolira se i analizira sudjelovanje studenata u predavanjima i vježbama te razlozi izostanaka.