Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lepeduš, Hrvoje | 30 |
0 |
0 |
|
Keglević, Marta | 0 |
0 |
15 |
Glavni cilj kolegija jest upoznati studente s temeljnim biološkim mehanizmima nastanka stresa u ljudi te psihosocijalnim posljedicama na ljudsko zdravlje.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pregled staničnog metabolizma i pojam homeostaze. Definicija i podjela stresora. Reakcije na stres: biološke, psihičke i bihevioralne. Uloga živčanog, endokrinog i imunosnog sustava u recepciji i transdukciji signala te u biološkom odgovoru. Oštećenja biomolekula i staničnih struktura u uvjetima oksidacijskog stresa. Stres i zdravlje ljudi: biološka podloga različitih bolesti i poremećaja. Stres kao transakcija pojedinca i okoline – uzročni posrednici, posredujući procesi i ishodi. Kontrola stresa. Suočavanje sa stresom. Socijalna podrška u stresu. Prikaz psihobioloških tehnika relaksacije: abdominalno disanje, progresivna mišićna relaksacija, autogeni trening
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Opisati, povezati i kritički analizirati osnovne znanstvene spoznaje u biologiji stresa. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Adekvatno koristiti temeljnu terminologiju vezanu uz istraživanje stresa. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Seminarski rad |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Objasniti stres kao transakciju pojedinca i okoline. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Seminarski rad |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Objasniti i kritički analizirati biološku podlogu različitih bolesti i poremećaja uzrokovanih stresom. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Povezati i kritički analizirati kontrolu stresa, suočavanje sa stresom i socijalnu podršku u kontekstu zdravstvenih ishoda | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Demonstracija Rasprava |
Istraživanje literature Demonstracija Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Prepoznati u analiziranim znanstvenim radovima preduvjete za valjano znanstveno zaključivanje. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Demonstracija Rasprava |
Istraživanje literature Demonstracija Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Odabrati prikladne metode za ispitivanje odabranog problema i testiranje postavljenih pretpostavki te organizirati istraživanje. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,18 | 0% |
Esej | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada (40%), referata
(40%) i ocjena iz završnog usmenog ispita (20%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
60% - 69,9% = dovoljan (2),
70% - 79,9% = dobar (3),
80% - 89,9% = vrlo dobar (4),
90% - 100% = izvrstan (5).
Primjer izračunavanja ocjene:
Seminarski rad – 4
referat – 5
završni usmeni ispit - 3
(4 x 0,4) + (5 x 0,4) + (3 x 0,2) = 1,6 + 2 + 0,6 = 4,2
Konačna ocjena 4,2 → vrlo dobar (4)
OBVEZE STUDENTA:
Kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, referat, seminarski rad, usmeni ispit.
Kvaliteta izvedbe kolegija prati se putem anonimne studentske ankete o kvaliteti organizacije i održavanja nastave, sadržaju predmeta, radu nastavnika. Ocjenjuju se korisnost predavanja iz perspektive studenata, nastavni sadržaj, pripremljenost nastavnika, jasnoća izlaganja, količina novih sadržaja i kvaliteta prezentacije.
Administrativno se uspoređuje nastavni plan i njegovo izvršenje. Kontrolira se i analizira sudjelovanje studenata u predavanjima i vježbama te razlozi izostanaka.