Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lepeduš, Hrvoje | 30 |
0 |
0 |
|
Keglević, Marta | 0 |
0 |
15 |
Cilj kolegija jest upoznati studente s osnovnim idejama o živoj prirodi i različitim pogledima o postanku života, te dati temeljna znanja o razvoju biološkog načina promišljanja kao sustavne znanstvene discipline koja se po svojim svjetonazorima značajno razlikuje od različitih ideologija koje promišljaju istu problematiku – život.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojavnost i raznolikost živog svijeta. Najznačajnije karakteristike živih organizama. Pojam kreacionizma. Kreacionizam u različitim kulturama i religijskim filozofijama – kršćanstvo, islam, „hinduizam“ (vaišnavizam). Teorija biološke evolucije – mehanizmi i pokretačke sile. Primjeri upotreba spoznaja biološke znanosti u različitim ideologijama i znanstvenim pristupima – teleologija, socijaldarvinizam, rasizam, eugenika, seksizam, biheviorizam, bioetika. Molekularno-biološka era – novi dokazi biološke evolucije, prodor biologije u biotehnologiju (genetski modificirani organizmi) i društvene znanosti (sociobiologija, socijalna neuroznanost, psihosocijalna genomika i epigenomika). Biologija i biotehnologija kao dio futurologije.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Opisati i objasniti pojavnost živog svijeta i najznačajnije karakteristike živih organizama. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Kritički vrednovati i argumentirati pojmove kreacionizma i biološke evolucije. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava Seminarski rad |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Objasniti i usporediti spoznaje biološke znanosti u različitim ideologijama i znanstvenim pristupima |
Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje Rasprava |
Istraživanje literature Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Kritički analizirati molekularno biološke fenomene u svjetlu biotehnologije i društvenih znanosti | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Demonstracija Rasprava |
Istraživanje literature Demonstracija Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Prepoznati u analiziranim znanstvenim radovima preduvjete za valjano znanstveno zaključivanje | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Referat Demonstracija Rasprava |
Istraživanje literature Demonstracija Usmeno izlaganje Sudjelovanje u raspravi Izrada seminarskog rada |
Odabrati prikladne metode za ispitivanje odabranog problema i testiranje postavljenih pretpostavki te organizirati istraživanje. | Aktivnost na nastavi Usmeno izlaganje Pismeni ispit – seminarski rad Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,18 | 0% |
Esej | 0,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada (40%), referata
(40%) i ocjena iz završnog usmenog ispita (20%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća:
60% - 69,9% = dovoljan (2),
70% - 79,9% = dobar (3),
80% - 89,9% = vrlo dobar (4),
90% - 100% = izvrstan (5).
Seminarski rad – 4
referat – 5
završni usmeni ispit - 3
(4 x 0,4) + (5 x 0,4) + (3 x 0,2) = 1,6 + 2 + 0,6 = 4,2
Konačna ocjena 4,2 → vrlo dobar (4)
OBVEZE STUDENTA:
Kontinuirana provjera znanja, pohađanje nastave, referat, seminarski rad, usmeni ispit.
Kvaliteta izvedbe kolegija prati se putem anonimne studentske ankete o kvaliteti organizacije i održavanja nastave, sadržaju predmeta, radu nastavnika. Ocjenjuju se korisnost predavanja iz perspektive studenata, nastavni sadržaj, pripremljenost nastavnika, jasnoća izlaganja, količina novih sadržaja i kvaliteta prezentacije.
Administrativno se uspoređuje nastavni plan i njegovo izvršenje. Kontrolira se i analizira sudjelovanje studenata u predavanjima i vježbama te razlozi izostanaka.