Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lacović, Darko | 15 |
0 |
15 |
Predmet ima za cilj upoznati studente s kontemplativnim praksama, iskustvima i različitim psihološkim pravcima koji im mogu pomoći da se suoče sa svakodnevnim stresom i s prevelikom količinom informacija koje se pojavljuju na internetu te u komunikaciji preko masovnih i društvenih medija. Također, studenti se upoznaju s različitim izazovima i problemima koji proizlaze iz prezasićenosti informacijama, fragmentiranja pažnje i multitaskinga, kao i s različitim kontemplativnim i psihološkim pristupima, praksama i tehnikama uspješnog nošenja s navedenim izazovima i problemima, kako tijekom studija tako i na budućem radnom mjestu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Opis i analiza ključnih koncepata i pojmova – prezasićenost informacijama (eng. information overload), informacijski i komunikacijski stres, multitasking, profesionalno sagorijevanje (eng. burnout), fragmentacija pažnje, kontemplacija, pomnost (eng. mindfulness). Odnos između informacije i kontemplacije. Razlika između kontemplativnih praksi (npr. meditacija, ples, pjevanje) i kontemplativnih iskustava (svjesnost, prisutnost, pažnja, koncentracija, tišina, spoznaja, mudrost i sl.). Istraživanja o duhovnosti u informacijskim i komunikacijskim znanostima. Logoterapija i traženje informacija o smislu. Suočavanje s informacijskim i komunikacijskim stresom uz pomoć logoterapije. Suočavanje sa stresom i informacijskim obiljem uz pomoć intrapersonalne komunikacije i organizacije i upravljanja vremenom. Hagioterapija i suočavanje s informacijskim i komunikacijskim stresom u kontekstu univerzalnih ljudskih vrijednosti (dobrota, ljepota, radost, istina, oprost). Istočna filozofija i kontemplativne prakse kao pristupi upravljanju informacijskim i komunikacijskim stresom i stresom izazvanim multitaskingom. Stoicizam i razvijanje mentalne otpornosti. Digitalna detoksikacija, povlačenje i tišina kao tehnike upravljanja informacijskim i komunikacijskim stresom. Primjena mindfulness tehnika u visokoškolskoj nastavi.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminari | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature | razumjeti ključne koncepte i pojave u domeni prezasićenosti informacijama, multitaskinga i informacijskog i komunikacijskog stresa | pisani ispit, seminarska raspravišta |
predavanje, seminari i radionice | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, sudjelovanje u raspravi | razumjeti različite kontemplativne prakse i iskustva i različite psihološke pravce i pristupe | pisani ispit, seminarska raspravišta, seminarska radionica |
predavanje, seminari | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature, sudjelovanje u raspravi | utvrditi značaj kontemplativnih praksi i psiholoških pravaca u suočavanju sa stresnim situacijama | pisani ispit, seminarska raspravišta |
predavanje, seminari i radionice, samostalni zadatak | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature, sudjelovanje u raspravi, samostalni rad | primijeniti kontemplativne prakse i tehnike različitih psiholoških pravaca u radu s informacijsko-komunikacijskom tehnologijom | seminarska raspravišta, seminarska radionica, provjera usvojenih vještina |
predavanje, seminari i radionice, samostalni zadatak | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, praćenje i analiza literature, sudjelovanje u raspravi, samostalni rad | primijeniti vještine organizacije i upravljanja vremenom i informacijskim i komunikacijskim stresom | seminarska raspravišta, seminarska radionica, provjera usvojenih vještina |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 0,43 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Praktični rad | 0,445 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena pismenog ispita, seminarskih aktivnosti i samostalnog zadatka. Ocjena kolegija računa se na temelju procjene sljedećih elemenata: 50% (100 ocjenskih bodova) pismeni ispit, 50% (100 ocjenskih bodova) samostalni zadatak.
Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Kontinuirano prisustvovanje nastavi (min. 70%); aktivno i konstruktivno sudjelovanje u seminarskim raspravištima i na seminarskim radionicama; redovno praćenje literature; odrađen samostalni zadatak; polaganje završnog pismenog ispita.
Vodi se baza podataka o prisustvovanju nastavi i aktivnosti studenata (praćenju literature, aktivnom sudjelovanju na nastavi). Aktivnost studenata prati se na predavanjima (interaktivni dio predavanja) i na seminarskim raspravištima u sklopu kojih se aktivno, kritički i konstruktivno nastoji analizirati problemski sadržaj. Na seminarskim radionicama se usvajaju i usavršavaju kompetencije i vještine vezane za nastavni sadržaj. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.