Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vrbešić-Ravlić, Narcisa | 30 |
0 |
15 |
Osnovni cilj kolegija je razvijanje općih i specifičnih znanja studenata s osnovnim pojmovima o institucijama i funkcioniranjem Europske unije. Studenti će se kroz predavanja upoznati s nastankom i djelovanjem organizacije europskih država, njihovim zajedničkim ciljevima, zakonodavnim sustavom, politikama i ostalim bitnim znanjima vezanim za poznavanje funkcioniranja institucija Europske unije. Kroz prepoznavanje institucija, funkcioniranja i terminologije Europske unije studenti će steći specifične kompetencije primjene stečenih znanja u bilo kojem budućem radu te kretanju, obrazovanju i zapošljavanju u zemljama Europske unije. Studenti će razviti sposobnost povezivanja nastanka i cilja Europske unije te primijeniti stečeno znanje na opći kontekst i korelaciju politike Europske unije prema državama članicama. Kroz ovaj će kolegij razviti mogućnost prepoznavanja i upoznavanja konteksta veze i funkcioniranja Republike Hrvatske u Europskoj uniji od 2013. godine kroz institucionalni okvir i harmonizaciju propisa. Studenti će moći prepoznati i locirati funkcioniranje institucija Europske unije u odnosu na nacionalne, europske i međunarodne institucije te primjenu pravnog okvira. Nakon usvojenih znanja studenti će moći primjeniti funkcionalno poznavanje osnovnih instituta, pojmova i terminologije uz mogućnost analize korelacije funkcioniranja i odnosa Republike Hrvatske i Europske unije.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvod u povijesni pregled i ciljeve nastanka Europske unije.
Temeljni pojmovi i upoznavanje s terminologijom i simbolima, ekonomskom i političkom zajednicom država članica.
Razvoj Europske unije, države članice, države nečlanice.
Postupak pristupanja Europskoj uniji. Pristupanje Republike Hrvatske Europskoj uniji.
Najvažnije institucije i tijela Europske unije i njihova struktura.
Europska unija i vanjski odnosi i diplomacija.
Pojam europskog prava i njegova dosega i ovlasti u državama članicama.
Obveza harmonizacije nacionalnog prava s pravom Europske unije.
Temelji na kojem počiva politika EU: ljudska prava, sloboda, jednakost, vladavina prava, slobodno tržište i monetarna unija (eurozona).
Upoznavanje sa sedam temeljnih institucija: Europska komisija, Europski parlament, Europsko vijeće, Vijeće Europske unije, Sud pravde Europske unije, Europska središnja banka, Revizorski sud.
Europska konvencija za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, Europski sud za ljudska prava, Europska socijalna povelja.
Utjecaj fondova Europske unije na razvoj obrazovanja, istraživanja, mogućnosti proširenja tržišta rada, mobilnosti studenata i nastavnika (Erasmus). Europski socijalni fond.
Primjena zajedničkih politika u području održivog razvoja, industrije i trgovine, poljoprivrede, visokog obrazovanja.
Europska unije i svijet.
"Strategija Europa 2020"., razdoblje pet novih ciljeva 2021.-2027.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
---|---|---|---|---|
Predavanje, razgovor, rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Imenovati i povezati temeljne pojmove vezane uz nastanak i razvoj EU | Aktivnost studenta na nastavi, grupna rasprava | |
Predavanje, zadatak čitanja i analize sadržaja i literature, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava | Argumentirati doprinos poznavanja institucija EU za važnost specifičnih kompetencija | Aktivnost studenta na nastavi, kolokvij | |
Predavanje, suradničko učenje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, rasprava | Sintetizirati nadležnost institucija EU uz primjere | Aktivnost studenta na nastavi, kratki prikaz slučaja | |
Projektno istraživanje, analiza sadržaja, suradničko učenje |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema, suradnja |
Prosuditi problematiku u daljnjem planiranom razvoju ciljeva EU i povezati s primjerom |
Samostalno istraživanje/projektna aktivnost |
|
Predavanje, grupna rasprava, čitanje i analiza primjera, debata | Slušanje izlaganje, analiza literature i primjera, rasprava |
|
Aktivnost studenta na nastavi, kratki kviz provjere, kolokvij |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,18 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,12 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir aktivnost na nastavi, seminarski rad i dva kolokvija: 10% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti na nastavi, 40% ocjene je kvaliteta seminarskog rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz kontinuirane provjere znanja (dva kolokvija).
Usmeni razgovori sa studentima. Kratke evaluacije. Provođenje ankete o razumijevanju i kvaliteti sadržaja kolegija.