Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Liović, Marica | 30 |
0 |
15 |
Temeljni je cilj kolegija studentima pružiti uvid u književno djelo Ive Andrića. Književnikovo opsežno djelo bit će motreno s filoloških te nefiloloških aspekata, s posebnim osvrtom na Andrićevu gradbu identiteta, na pristupe Drugom, aksiološka propitivanja kad je riječ o likovima, kulturalnu problematiku (odnos Istoka i Zapada) te sve ostale strategije relevantne za razumijevanje njegova književnog i neknjiževnog opusa. Pozornost će biti posvećena i recepciji djela Ive Andrića te nekim komparatističkim čitanjima (Andrić – Goethe, Andrić – Dostojevski, Andrić – Šegedin…).
Osim rečenoga, studentima će biti pružena mogućnost osmišljavanja projekta (jedna od mogućnosti – realizirat će se u ovisnosti o studentskom interesu: sudjelovanje na konferenciji posvećenoj Ivi Andriću [Projekt Ivo Andrić, Sveučilište u Grazu], pisanje znanstveno-istraživačkoga rada, izdavanje zbornika studentskih radova posvećenih I. Andriću, sudjelovanje u stvaranju leksikona o Ivi Andriću i sl.), posjet Zadužbini Ive Andrića u Beogradu u kojoj se čuva književnikova ostavština, posjet Travniku – rodnom mjestu Ive Andrića, Sarajevu – u kojem je živio i u kojem se jedan dio života školovao. Posjet kulturnim događanjima relevantnima za razumijevanje djela Ive Andrića (kazališne predstave, filmske projekcije, izložbe, radionice...). Suradnja s visokoškolskim ustanovama iz zemlje i inozemstva na različitim projektnim zadacima vezanima uz Andrića.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
opisati temeljna obilježja književnoga pisma Ive Andrića
procijeniti važnost konteksta za nastanak književnih djela Ive Andrića
na temelju uvida u relevantnu teorijsku literaturu samostalno analizirati književno djelo
izgraditi pozitivan stav prema temeljnim humanističkim vrijednostima (vjerska, spolna, rodna, etnička, rasna vjerska i svaka druga tolerancija).
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje suradničko učenje grupna rasprava, mentorski rad, seminarsko izlaganje, projektne aktivnosti |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, sustavno opažanje, zaključivanje | opisati temeljna obilježja književnoga pisma Ive Andrića | aktivnosti tijekom realizacije projekta, pisane provjere znanja, prezentacije seminarskoga rada |
predavanje seminarsko izlaganje zadatak čitanja i analize primjera grupna rasprava, terenska nastava |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, dijaloška metoda, sustavno opažanje, samostalna uporaba literature, povezivanje različitih teorijskih pristupa i književne prakse | procijeniti važnost konteksta za nastanak književnih djela Ive Andrića | aktivnosti studenata u nastavi seminarski rad rad na projektu, aktivna priprema za terensku nastavu |
mentorski rad radionice multimedija i mreža seminarsko izlaganje |
analiza literature, sustavno opažanje, rasprava, zaključivanje samostalna uporaba literature |
na temelju uvida u relevantnu teorijsku literaturu samostalno analizirati književno djelo | seminarski rad rad na projektu |
predavanje suradničko učenje zadatak čitanja i analize primjera seminarsko izlaganje projekta nastava grupna rasprava |
suradnja, odgovorno ispunjavanje obveza postavljanje i rješavanje problema |
izgraditi pozitivan stav prema temeljnim humanističkim vrijednostima (vjerska, spolna, rodna, etnička, rasna vjerska i svaka druga tolerancija). | aktivnosti studenata u nastavi, rad na projektu, aktivnosti pri realizaciji terenske nastave, seminarski rad |
Pohađanje nastave, Projekt, Seminarski rad, Usmeni ispit
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Projekt | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,8 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz seminarskoga rada, usmenog ispita te ocjena za sudjelovanje u projektnom zadatku: 35% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada, 35% iz usmenog ispita 30% ocjene ostvaruje se sudjelovanjem u projektnom zadatku.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
OBVEZE STUDENTA:
studenti trebaju položiti usmeni ispit (pet naslova I. Andrića)
pripremiti i prezentirati seminarski rad,
aktivno sudjelovati na u realizaciji projektnoga zadatka,
redovito pohađati predavanja i seminarsku nastavu te sudjelovati u realizaciji terenske nastave te svih nenastavnih oblika koji su u odreenoj godini definirani kao obvezni (radionice, muzeji, kazališne predstave, gostujuća predavanja...)
Dopuštena su najviše tri izostanka.
Lektira
http://www.ivoandric.org.rs/latinica/
God. 11, br. 7–9. S. 49–53.
Studentska anketa.