Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tatarin, Milovan | 30 |
0 |
15 |
Do Karlovačkoga mira 1699 – kad je oslobođena od Turaka – Slavonija nije imala nužnih preduvjeta za sustavniji književni razvoj. Tek od toga trenutka moglo je otpočeti opismenjavanje slavonskoga puka i razvijanja navike čitanja, a da je bila riječ o dugotrajnom i složenom procesu, svjedoči Adam Filipović, koji i na početku 19. stoljeća žali što Slavonci nerado idu u školu. Ključnu su ulogu u tom poslu odigrali isusovci i franjevci, koji su kroz cijelo stoljeće radili na iskorjenjivanju analfabetizma, a ujedno bili – uz svećenike i pokojega svjetovnjaka – pisci. Po funkcijama koje je obavljala, tipu čitatelja kojemu je bila namijenjena, prevlasti stiha, ne kao primarno literarnog medija s obzirom na prozu, ta je književnost ponajprije didaktična. To je kultura koja je asimilirala sve što je moglo poslužiti njezinoj dominantnoj utilitarnoj tendenciji, u kojoj je prevladavala vjerska knjiga, metrika i frazeologija folklorne književnosti imale važnu ulogu, pojavljivali se po podrijetlu stari žanrovi (prenje, moralitet), nastajala djela koja se opiru preciznijoj generičkoj klasifikaciji (Satir iliti divji čovik, Kućnik), a tradicionalne književne vrste kombinirale s modernijim retoričkim klišejima. Bila je to kultura aufklärunga u njegovoj specifičnoj varijanti, prosvjetiteljstvo koje nije isključivalo Boga i težilo strogo racionalističkom, ateističkom tumačenju svijeta, nego je ponajprije bilo usmjereno prema vjerskim i praktičnim zadaćama.
Kolegij je koncipiran zato da studenti bolje upoznaju književnu kulturu regije u kojoj žive, budući da se ona u književnim povijestima uglavnom oskudno obrađuje (osim kad je riječ o Matiji Antunu Relkoviću, Antunu Kanižliću i Matiji Petru Katančiću). Cilj je kolegija usustaviti spoznaje o relativno koherentnoj književnopovijesnoj cjelini, a da bi se studentima olakšala prohodnost kroz gradivo, ono je organizirano po jednostavnom kriteriju – žanrovskom
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
analizirati reprezentativne predloške.
Syllabus:
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
predavanje | slušanje izlaganja, pisanje | objasniti pojam »slavonska književnost« | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, pisanje | opisati povijesno-sociološka obilježja slavonske književne kulture 18. stoljeća | usmeni ispit |
predavanje | slušanje izlaganja, pisanje | diskutirati o književnim žanrovima | usmeni ispit |
rad na tekstu mentorske konzultacije |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje govorenje (usmeno izlaganje |
analizirati reprezentativne predloške | seminarski rad pisani esej |
Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Seminarski rad | 0,8 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz usmenog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz usmenog ispita.
Na početku semestra svake nove akademske godine studenti dobivaju opširniji popis literature, u kojemu se navode knjige i rasprave koje su se u međuvremenu pojavile.
Studentska anketa