Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Peternai Andrić, Kristina | 15 |
0 |
15 |
Cilj predmeta je upoznati studente s istraživanjima invaliditeta u humanističkim znanostima, predstaviti teorijske pretpostavke za proučavanje invaliditeta kao identiteta, kao i odnos umjetnosti prema kulturnom i društvenom kontekstu te konačno osposobiti studente za samostalnu analizu pripovijesti u kontekstu invaliditeta
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Do početka devedesetih godina dvadesetog stoljeća rasprave o invalidnosti vodile su se najčešće unutar područja medicine, psihologije i socijalnoga rada ili eventualno u dijalogu tih disciplina. Danas se taj dijalog intenzivirao, ali i proširio na područje drugih znanosti i struka, slijedom čega se razvio i socijalni model invalidnosti, glavna teza kojega je: invalidnost, odnosno tjelesno ili psihičko oštećenje nesumnjivo je ograničenje funkcionalnosti za svakoga pojedinca, međutim, invaliditet nastaje i kao rezultat društvenih procesa. Pripovijedanje (u književnosti, teatru, na filmu, u vizualnim i izvedbenim umjetnostima i drugdje) otvara kao moćan medija oblikovanja estetičkih, etičkih i političkih reprezentacija invaliditeta. Umjetnost je kao medij "posredovan" način iskustva, predstavlja "mogući svijet" i potencijalno ogledalo zbilje, a umjetnost ima potencijal da segne do široke i raznolike populacije, da dokumentira i oblikuje stavove, ona je medij pogodan za tvorbu pojedinačnih i kolektivnih identiteta. Tragom takvoga shvaćanja autori poput Rosemarie Garland-Thomson, Lennarda Davisa, Davida T. Mitchella, Allice Hall, Michaela Bérubéa, Sharon L. Snyder i drugih, oslanjajući se na teze Judith Butler i Michela Foucaulta, analiziraju i interpretiraju književne i druge kulturne i društvene reprezentacije invaliditeta, promatraju metafore koje se vežu uz invaliditet, detektiraju stereotipe o invaliditetu i propituju mogućnosti njihova nadilaženja. S aspekta drugosti, manjinskog identiteta, stigme, stereotipa čitat će se i analizirati reprezentacije invaliditeta u književnosti, kazalištu, filmu, stripu, marketinškim porukama.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena postignuta seminarskim izlaganjem, seminarskim radom i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog izlaganja, 15% iz seminarskog rada, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz navedenih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena postignuta seminarskim izlaganjem, seminarskim radom i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog izlaganja, 15% iz seminarskog rada, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz navedenih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Redovito pohađanje nastave prati se na temelju evidencija o sudjelovanju studenata na nastavi. Studenti su dužni aktivno sudjelovati na nastavi, redovito čitati teorijsku literaturu, sudjelovati u raspravi i, naposljetku, izraditi i prezentirati seminarski rad. Provjera teorijskih znanja na pisanom ispitu.
Peternai Andrić, Kristina, Pripovijedanje, identitet, invaliditet, Meandarmedia, Zagreb, 2019.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Praćenje napredovanja studenta. Sveučilišna anketa.