Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lakuš, Jelena | 15 |
15 |
0 |
Cilj je kolegija u okviru predavanja studente upoznati s metodologijom izradbe bibliografija, odnosno s bibliografskim postupcima prikupljanja, vrednovanja, odabira, sadržajne analize, opisa i rasporeda te izradbe kazala kao važnih popratnih dijelova bibliografija, a potom ih u okviru praktičnoga dijela (vježbi) osposobiti za samostalnu izradbu bibliografija.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Definicija bibliografije. Vrste i oblici bibliografija. Suvremeni nakladnički trendovi i mediji objavljivanja. Predmet i zadaci bibliografije i bibliografskog opisa. Povijesni pregled razvoja bibliografija od prvih knjižarskih kataloga do suvremenih mrežnih bibliografija. Metodologija pripreme i izradbe bibliografskih popisa: bibliografski postupci prikupljanja, vrednovanja, odabira, sadržajne analize, opisa i rasporeda. Izradba kazala kao popratnih sastavnih dijelova bibliografije. Suvremeni međunarodni standardi i međunarodne preporuke za izradbu nacionalnih bibliografija. U okviru vježbi studenti se osposobljavaju za samostalnu izradbu bibliografija.
predavanja, vježbe, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja, analiza literature | definirati teorijske osnove bibliografije, predmet, vrste i zadatke bibliografije i bibliografskoga opisa te temeljne pojmove bibliografske heuristike i analize (bibliografske postupke prikupljanja, vrednovanja, odabira, sadržajne analize, bibliografskoga opisa i rasporeda) | aktivno pohađanje predavanja, pisani ispit |
vježbe | sustavno opažanje, postavljanje i rješavanje problema | ovladati metodologijom pripreme i izradbe bibliografskih popisa i popratnih kazala te samostalno izrađivati manje bibliografije | aktivno pohađanje vježbi, domaće zadaće i zadaci na vježbama, samostalni zadatak (izrada bibliografije) |
predavanja | slušanje predavanja, analiza literature | opisati osnove povijesnog razvoja bibliografija | aktivno pohađanje predavanja, pisani ispit |
predavanja | slušanje predavanja, analiza literature, rasprava | opisati ulogu nacionalnih bibliografskih središta u odnosu na obuhvat, prikaz i ažurnost objavljivanja i korištenja međunarodnih standarda u izradi nacionalnih bibliografija (međunarodne preporuke) |
aktivno pohađanje predavanja, pisani ispit |
predavanja | slušanje predavanja, analiza literature, rasprava | prepoznati važnost bibliografija kao izvora informacija u istraživačkom radu znanstvenika raznih disciplina, kao i njihovu važnost u očuvanju kulturnog i duhovnog nasljeđa | aktivno pohađanje predavanja, pisani ispit |
Izrada projektnog zadatka, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Izrada projektnog zadatka | 0,562 | 0% |
Pisani ispit | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Praktični rad | 0,562 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir ocjena završnog pismenog ispita, zadaci na vježbama i domaće zadaće, te seminarski rad (bibliografija). Od toga 40% konačne ocjene čini završni pismeni ispit, 30% ocjena za izradbu bibliografije (samostalan zadatak), 30% ocjena praktičnoga rada na vježbama. Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Obveze studenata
Pohađanje nastave, pisani ispit, izradba bibliografije, praktični rad na vježbama.
Prati se aktivnost studenata u izradi bibliografije i njihova aktivnost na vježbama. Kritička prosudba predanih bibliografija. Završnim pismenim ispitom provjerava se usvojenost sadržaja. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.
Obveze studenata
Pohađanje nastave, pisani ispit, izradba bibliografije, praktični rad na vježbama.