Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 30 |
0 |
15 |
Cilj kolegija je uputiti studente u problematiku međusobnog utjecaja književnosti na kulturu i društvo i obrnuto.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kroz čitanje književnih i teorijskih (socioloških, književnoteorijskih, filozofskih) tekstova pokušat će se rasvijetliti strukture i procesi koji utječu na sva tri fenomena (književnost, kulturu, društvo). Postupkom književne analize i interpretacije ilustrirat će se koncepti koje problematiziraju relevantni znanstveni tekstovi i istraživanja s ciljem razumijevanja važne uloge književnosti u društvu i kulturi. Obradit će se koncepti sjećanja i pamćenja, cenzure, ideologije, konstrukcije identiteta, prakse proizvodnje književnog teksta i njegove konzumacije (čitanja) što uključuje odnose između pisaca, publike, izdavača i kritičara. Govorit ćemo o pitanju ukusa, žanru te problematici raslojavanja književnosti (visoka/niska, laka/teška).
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci, ostalo
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
usmeno izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature kritičko mišljenje primjena socioloških spoznaja na književni tekst izlaganje akademsko pisanje aktivno sudjelovanje u raspravi slušanje |
sintetizirati sociološku perspektivu i koncepte u raspravi o književnim djelima i okolnostima njihove proizvodnje i recepcije | aktivnost na nastavi kvizovi seminarski rad usmeno izlaganje |
predavanje usmeno izlaganje analiza tekstova na nastavi |
slušanje izlaganje kritičko čitanje |
primijeniti vještine kritičkog čitanja, analize i interpretacije književnog teksta | aktivnost na nastavi kvizovi seminarski rad usmeno izlaganje |
predavanje heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
objasniti kako društvene, političke i ekonomske strukture utječu na mišljenje i kulturnu proizvodnju | aktivnost na nastavi kvizovi seminarski rad usmeno izlaganje |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
analizirati i usporediti relevantne društvene i kulturne trendove, vrijednosti i događaje te književna djela nastala u određenom razdoblju | aktivnost na nastavi kvizovi seminarski rad usmeno izlaganje |
rasprava heuristički razgovor analiza primjera upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
procijeniti utjecaj društva na književnost i obrnuto | aktivnost na nastavi kvizovi seminarski rad usmeno izlaganje |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
kritičko razmišljanje etičko ponašanje samostalan rad na literaturi |
primjenjivati etičke standarde pri izradi seminarskih radova (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) | seminarski rad |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
samostalan rad na literaturi kritičko razmišljanje zaključivanje |
samostalno istraživati, prikupljati podatke, sintetizirati ih i napisati znanstveni (seminarski) rad | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Istraživanje | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Referat | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Konačna ocjena sastoji se od rezultata 1 usmenog referata (30%), 1 pismenog rada (50%), nekoliko kraćih pisanih radova (kvizova) tijekom semestra te ocjene sudjelovanja u nastavi (20%). Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavi i kraći pisani radovi (kvizovi) 20%
seminarski rad 50%
referat (usmeno izlaganje) 30%
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.